Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 13:44   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Hvorfor ikke? Vi var på ferie i portugal da junior var 4 mnd. Bare i ti dager da, men det var jo helt strålende. Lettvint. Det kommer jo så klart an på babyen som kommer da. Vi reiser ingensteder med en baby som sliter med kolikk eller som har vansker med å sovne f.eks. Junior var en rolig og fornøyd baby som kunne sovne uansett hvor han var og uansett omgivelser. Sånn er han i dag også og han nå elsker han å reise på tur. Er jo klar over at nestemann kan bli helt annerledes, men kan ikke helt skjønne problemet sånn generelt sett? Tenker at en baby ikke bryr seg så mye om vi triller tur i cornwall eller i Trondheim for å si det sånn.

vi snakker her om våren, så det begynner allerede å bli temmelig varmt på en del av disse stedene. Spedbarn klarer nødvendigvis ikke like lett å omstille seg dette og varmen kan rask bli ubehagelig, kombinert med at man skal være sikker på at de får i seg nok væske. Selv om man er i skyggen er det varmt. Selv om barnet ikke gråter betyr det ikke at det ikke føler ubehag rundt varmen.

Man har gjerne også snakket om miljøtilpassinger og hvordan dette evt. kan være stressende for spedbarn. Sett slik er hjemmet "det trygge".

Nå er det litt varierende land som nevnes, og tildels "rene" land - her er det dog en del variasjoner i sør-europa og ikke alt av vaksiner er på plass ved 5 mnd. alder. England blir jo nok så forskjellig også når det gjelder klima sammenlignet med sør-frankrike, spania, italia osv. For min egen del ville også landets helsevesen ha hatt betydning for om jeg ville ha dratt med barn eller ikke, og her stiller nødvendigvis ikke en del av landene i sør-europa så veldig bra....

Jeg ser på en måte på denne permisjonstiden som "på barnets premisser", og nødvendigvis ikke hva jeg ville syntes ville vært det beste å gjøre "for oss voksne".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.