Sv: Kronikk i Dagbladet
Jeg kjenner igjen mange av punktene som nevnes her og tror slettes ikke det er uvanlig. Når jeg tenker meg om ble flere av punktene tatt opp på siste foreldremøte og det er ikke første gangen for å si det slik. (Det mest absurde jeg har opplevd var når menneskerettigheter ble dratt inn i en diskusjon der vennegrupper ble tatt opp. Vi ble oppfordret til å vurdere dette da noen av jentene hele tiden blir utestengt fra lek men gudene må vite at det faktisk er brudd på menneskerettighetene å tvinge barn til og leke sammen. Vi voksene kan da velge hvem vi ønsker å omgås så hvorfor skal ikke barn få gjøre det? Læreren hadde på forhånd forklart hvor kjipt det var for disse to jentene som hele tiden ble ekskludert og hensikten med vennegrupper .... )
Skolen vår er ikke den type skole der foreldre møter opp på foreldremøter med advokater men jeg hører det er tilfelle andre steder i byen. Jeg har enda til gode å få dette bekreftet av noen men det skulle ikke forundre meg overhode om så var tilfelle.
Jeg er selv "mother from hell" mange ganger med masing på skolen men akkurat når det kommer til regler, som dette handler om, så har jeg ingen problemer med å forstå at skolen noen ganger må være firekante for å få ting til og fungere.
Sist redigert av Lisa : 13-10-12 kl 22:44.
|