Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 18:34   #401
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg må også si at å bli sint og ville ta tilbake et smykke hun angivelig fikk av denne snille familievennen og kona til konfirmasjonen, ikke er helt normalt i forhold til konfirmasjonsgaver. Det er vel typisk mer kjærlighetsgave-problematikk.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 18:39   #402
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Helt fantastisk, han spør om hun er blaut på Skype og han forklarer det med at han lurte på om hun måtte på toalettet. Sånn helt ut i det blå.

Ekling, ekling, ekling!

Gammel 12-10-12, 18:51   #403
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men det jeg lurer på er, tror dere at han selv tror på at han er et uskyldig offer? At dette berettiger å overkjøre ungjenta med dampveivalsen av mektige venner fra fjern og nær?
Jeg blir desillusjonert av sånt. Hvis en venn av meg hadde stått frem i retten og fortalt om slik oppførsel om han har gjort i dag, ville jeg aldri i verden noensinne ha kjørt på med vitnemål om hvor snill denne mannen er/hvor løgnaktig jenta er.

Nei, ikke sant!

Og denne saken setter Mette Yvonne Larsen i et litt rart lys, kun få måneder etter at hun har vært bistandsadvokat for samme aldersgruppe. Jeg skjønner at man må ha en forsvarer, men å kjøre så hardt ut mot ei ung jente føles ut som et utrolig stort sprang i forhold til jobben som bistandsadvokat for mange av 22.juli-ofrene.

Gammel 12-10-12, 19:21   #404
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tro på mennesket, jeg er sikker på at noen av vitnene forsvaret har kalt inn har mest lyst å stikke nå. Jeg vil bare ikke tro noe annet, men tiden vil jo vise.

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 19:36   #405
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har tro på mennesket, jeg er sikker på at noen av vitnene forsvaret har kalt inn har mest lyst å stikke nå. Jeg vil bare ikke tro noe annet, men tiden vil jo vise.

Jeg håper virkelig du har rett. Det ser ut som om noen begynner å reagere i lokalmiljøet, i følge vg.no.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 19:46   #406
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Fremskrittspartiet i Vågå reagerer på det som er kommet frem.

- Uansett hva som skjer her er det vi voksne som har ansvaret. Voksne kan ikke si at en 13-åring har styrt oss inn i noe som helst, sier Line Aabakken, som kjenner både Øygard og den fornærmede jenta.

Nettopp.

Gammel 12-10-12, 19:48   #407
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nesten jeg også trenger det i kveld.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 19:49   #408
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

- Nå skal rettssaken gå sin gang, men på bakgrunn av det som har kommet frem så langt skjønner jeg at folk reagerer. Det gjør jeg også. Ordbruken er uakseptabel fra en voksen mann til en ung jente, meddeler leder i Oppland Arbeiderparti, Kjersti Stenseng, til VG.

På tide.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 20:43   #409
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om ordførerens kone synger Tammy Wynett eller Lily Allen akkurat nå.

Jeg fjaser ikke, altså. Dette må da være nytt for henne?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 20:45   #410
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syke mannen!

Hva var dette om at kondomkjøp og diverse annet ikke kunne dokumenters hverken i kassene eller på kortet hans? Kan noen forklare det for meg for en teit kontakt via jobben dillet om dette idag og jeg trenger motargumenter om han begynner igjen.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 20:49   #411
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg kom til å tenke på saka om Søviknes - meiner det var i 2001. Eg lurer på om den hadde blitt håndtert på ein annan måte i dag - det håpar eg verkeleg. Han var over 30, ho var 16, ho meinte det var valdtekt, han nekta først plent at det hadde skjedd, men sa etterpå at det var frivillig. Saka blei henlagt på under eit døgn. Kva ville ein ha gjort i dag? Eg håpar verkeleg at ein hadde lagt inn større innsats.

Gammel 12-10-12, 20:50   #412
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg lurer på om ordførerens kone synger Tammy Wynett eller Lily Allen akkurat nå.

Jeg vet ikke. Men han har jo nektet på alt, og tilstår nå det som de har bevis for. (åff kårs) Det vil jo være helt absurd dersom hun var klar over alt dette da hun ga sitt intervju i vår og sa hvor fælt dette var for dem og hvor grusomt det var at hun kunne gjøre noe sånt mot mannen hennes.

Gammel 12-10-12, 20:51   #413
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, hun kan ikke kjenne til disse Skype-meldingene? Jeg vil bli veldig overrasket om dette ekteskapet overlevde denne dagen.

Om dette var min mann, (som jeg selvsagt ikke tror sånt om og noe sånt kom fram, så fikk han jammen henge der og dingle - alene)

Gammel 12-10-12, 20:55   #414
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Det virker som om AP har begynt å våkne:

http://www.dagbladet.no/2012/10/12/n...vaga/23849556/

Gammel 12-10-12, 20:58   #415
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, hun kan ikke kjenne til disse Skype-meldingene? Jeg vil bli veldig overrasket om dette ekteskapet overlevde denne dagen.

Om dette var min mann, (som jeg selvsagt ikke tror sånt om og noe sånt kom fram, så fikk han jammen henge der og dingle - alene)

Det spørs om han har makt over henne også. Synes hun så nokså kuet ut.
Hun må ha ant noe av dette.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 20:59   #416
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Jeg skulle ha sagt fra tidligere at jeg ville sette en stopper for det, har Øygard sagt fra vitneboksen.

Det er klart, en voksen ordfører trenger å bruke stopp-regel når han blir uskyldig antastet av en bøllete 13-åring.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 21:01   #417
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy, for en sak. Jeg kjenner at jeg blir kvalmere og kvalmere og jeg har ikke lyst til å forestille meg hva meldingene som ikke gjengis i media inneholdt. Stakkars, stakkars jente! Jeg fatter ikke at en voksen, respektert mann kan finne på å tenke at den typen forhold de to helt åpenbart hadde er greit på noe som helst plan. Og jeg fatter ikke, virkelig fatter det ikke, hvis karaktervitnene hans er villige til å backe ham etter det som har kommet frem i dag.

Og så tror jeg faktisk forsvareren sliter skikkelig. Jeg tenkte fra dag en at hun syns dette var alt annet enn en grei sak å være forsvarer i. Jeg har sett henne ganske mange saker og hun mangler den overbeviste og engasjerte tonen og blikket hun har i mange saker. Hun virker mest sliten og innbitt (og egentlig ganske klar for at alle fakta skal komme på bordet.) Jeg tror det er utrolig vanskelig å skulle være forsvarer for en person som bedyrer sin uskyld i en sak som dette. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt hun har sagt eller gjort, men hennes jobb er faktisk å forsvare ham, på hans premisser. Og han hevder jo selv at han er uskyldig. Noe som jeg syns blir mer og mer sannsynlig at bare et bullshit.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 21:08   #418
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det flere enn meg som, i tillegg til å reagere med avsky og bekymring for jenta, håper man følger litt med på mannen også og vurderer suicidfare etc? Jeg er rett og slett litt bekymret for ham også, jeg. Og hva det ville gjøre med jenta om noe sånt skjedde.

*setter ord på ubehagelige tanker*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 21:09   #419
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For alle parters del håper jeg de har folk som kan støtte de gjennom saken. Dette er et krysspress fra alle kanter, og må være vanskelig å holde ut som menneske, og da tenker jeg både på tiltalte med kone og fornærmede med familie. Kan ikke være lett for noen av de å få alt brettet ut på trykk og på nett, så alle kan se.

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 21:09   #420
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

To sjeler en tanke Kie!

emm er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.