Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 12:08   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

"Skitsomt" å handle mat har jeg nok aldri følt, nei. Og det er stor forskjell å handle på mathallen og den lokale Bunnprisen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:11   #82
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Herlig!

Og akkurat nå savner jeg Oslo noe veldig. Vi bodde på Grünerløkka frem til nyåret 2011, bare tre minutters gange fra Vulkan. Trente karate i Vulkanhallen i noen år gjorde jeg også. Sukk.

Gammel 08-10-12, 12:17   #83
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gleder meg til å besøke den, håper det ikke blir lenge til

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:27   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult! Dit skal vi prøve å få til en tur i løpet av uken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:37   #85
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Tallulah: på hjemmesidene står det at Sous Vide har knivsliper der en gang i uka. Du som har fått slipt knivene dine, husker du hvilken dag han er der?

Gammel 08-10-12, 12:44   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er kjedelig med ukehandling, og er glad mannen tar den biten, men kosehandel, DET liker jeg.

Gammel 08-10-12, 13:11   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er slitsomt å handle. Det som er slitsomt er å ikke vite hva man skal handle. Særlig når man handler på en butikk som slett ikke alltid har det man hadde tenkt og så må man improvisere når man står på butikken. Da har det lett for å bli enten laks med wokede grønnsaker og ris eller fiskekaker i burgerbrød (disse to tingene har vi ALTFOR ofte).

Å shoppe når man vet hva man skal handle er helt greit. Og kosehandling av god mat er gøy.

Jeg er bare litt usikker på om jeg har tålmodighet til å handle på mathallen med mannen min. Han er skrekkelig glad i å titte og lure i en hel liten evighet før han bestemmer seg. Men maten han lager er jo helt superb.

Gammel 08-10-12, 13:17   #88
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi koser oss med gode oster og hvitløkspølse fra mannens besøk i Mathallen på fredag. Om to uker skal vi en hel gjeng til på "gratistur" med smaksprøver, middag og drikke. Gleder meg!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:19   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tallulah: på hjemmesidene står det at Sous Vide har knivsliper der en gang i uka. Du som har fått slipt knivene dine, husker du hvilken dag han er der?

Det er en dame. Denne første uka så var hun der hver dag, men vet ikke hvordan det er fremover. Jeg skal hente knivene i morgen, så da skal jeg spørre.

Tips: De har Masahiro-kniver i barnestørrelse! Det er skikkelig gode, japanske kokkekniver med gummihåndtak, og avrundet tupp og den kanten bakerst på knivbladet. De lå faktisk godt i min hånd også, så jeg skal kjøpe en til Hiawata til bursdagen hans. De kostet i underkant av 400,-

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er bare litt usikker på om jeg har tålmodighet til å handle på mathallen med mannen min. Han er skrekkelig glad i å titte og lure i en hel liten evighet før han bestemmer seg. Men maten han lager er jo helt superb.

Det er jo mye å se på der. Blir du utålmodig kan du sette deg ned med en pai, øl og dagens avis.

Gammel 08-10-12, 13:22   #90
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også det er gørrkjedelig å handle, men man kan vel ikke akkurat sammenligne å gå på en kjedematbutikk, og denne. Jeg skulle gjerne hatt en slik mathall i nærområdet.

Gammel 08-10-12, 13:24   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo mye å se på der. Blir du utålmodig kan du sette deg ned med en pai, øl og dagens avis.

Jeg har en mistanke om at det blir min oppgave å passe to barn som er middels matinteressert mens han titter og lurer. Jeg får trøste meg med at middagen blir himmelsk etterpå.

Gammel 08-10-12, 13:26   #92
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en mistanke om at det blir min oppgave å passe to barn som er middels matinteressert mens han titter og lurer. Jeg får trøste meg med at middagen blir himmelsk etterpå.

Gi dem også pai.

Gammel 08-10-12, 13:43   #93
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dit skal vi på neste Oslotur. Gleder meg!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:44   #94
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er en dame. Denne første uka så var hun der hver dag, men vet ikke hvordan det er fremover. Jeg skal hente knivene i morgen, så da skal jeg spørre.

Tips: De har Masahiro-kniver i barnestørrelse! Det er skikkelig gode, japanske kokkekniver med gummihåndtak, og avrundet tupp og den kanten bakerst på knivbladet. De lå faktisk godt i min hånd også, så jeg skal kjøpe en til Hiawata til bursdagen hans. De kostet i underkant av 400,-

Da skal jeg jammen sjekke i dag! Takk for tips om barnekniver, det er nok noe for min snuppe som elsker å hjelpe til på kjøkkenet.

Gammel 08-10-12, 13:45   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Da skal jeg jammen sjekke i dag! Takk for tips om barnekniver, det er nok noe for min snuppe som elsker å hjelpe til på kjøkkenet.

Mathallen er stengt på mandager!

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en litt større kniv til Hiawata siden disse er fra fire år og oppover, men valgte allikevel denne. Den lå veldig godt i min hånd også, så han har ikke behov for noe større på lenge ennå.

Gammel 08-10-12, 13:59   #96
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvem?
Ja, det skulle vel bare mangle, men det er ikke alltid det er noen selvfølge. Og Corona teller ikke, det er skvip og dessuten ikke helt glutenfritt. Sist jeg var innom Lorry, som har et enormt utvalg av øl, forklarte de meg at de ikke har glutenfritt øl fordi det ikke blir etterspurt nok.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Tja, jeg bet meg ikke merke i navnet. Coronna var det definitivt ikke, det tror jeg ikke de solgte der. Jeg var mest opptatt av å tenke på at 10-årigen jeg kjenner som har cøliaki også vil ha et tilbud når den tid kommer. Jeg tror det var en ny type fra Ringnes. Godkjent av Cøliaki-foreningen.

Ringnes Lite. Sjekk bare at den har glutenfritt symbol på (cross-grain symbolet), i en overgangsfase kan det være både gammel og ny versjon av ølen i butikken. http://www.handelsbladetfk.no/id/26440

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:18   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi dem også pai.

Pai?! BLANDET mat? Gudforby.

Gammel 08-10-12, 15:18   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pai?! BLANDET mat? Gudforby.

Takk. Det var akkurat det jeg tenkte også. Jeg bare turte ikke å skrive det sånn med en gang.

Gammel 08-10-12, 15:20   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hiawata er likedan.

Men rein sjokolade spiser han da.

Gammel 08-10-12, 15:21   #100
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn er også dypt skeptiske til blandet mat, men underlig villige til å smake på nesten hva som helst likevel, så lenge det er Smaksprøver. De simpelthen elsker det konseptet. Prima er f.eks. fortsatt misunnelig på en særlig smaksprøverik tur på Centra som jeg og Secunda hadde i fjor høst.

Men det var vel bakeri der? Boller, sier nå bare jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.