Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 19:37   #61
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Da burde dere vel strengt tatt dra på Champagneria...?
http://www.champagneria.com/

Vi har faktisk vært der (altså den i Frognerveien) før sammen. Det frister faktisk ikke så voldsomt til gjentakelse, vi får se. Jeg ser jo at de har åpnet filial i Mathallen, men mener jeg så en ikke så veldig entusiastisk anmeldelse av den et sted, jeg husker bare ikke hvor.

Uansett, takk for tips, det var det første jeg tenkte på også!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 19:40   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ligger dette? Det høres jo helt fantastisk ut, men litt upraktisk beliggenhet? Eller er det helt greit? Jeg håper de får dette til å fungere!

Gammel 05-10-12, 19:40   #63
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Vi har faktisk vært der før sammen. Det frister faktisk ikke så voldsomt til gjentakelse, vi får se. Jeg ser jo at de har åpnet filial i Mathallen, men mener jeg så en ikke så veldig entusiastisk anmeldelse av den et sted, jegbhusker bare ikke hvor.

Uansett, takk for tips, det var det første jeg tenkte på også!

Det er jo liksom noe med navnet som klinger bra når man skal drikke champagne. Men jeg noterer meg at entusiasmen for stedet er behersket. Greit å vite.
Og selv om jeg jo bor i traktene selv, så må jeg jo innrømme at jeg innehar en viss skepsis til utesteder på vestkanten. :kremt: Jeg er jo litt mer drikke-øl-på-skikkelig-brun-pub-dame selv nemlig.

Gammel 05-10-12, 20:18   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor ligger dette? Det høres jo helt fantastisk ut, men litt upraktisk beliggenhet? Eller er det helt greit? Jeg håper de får dette til å fungere!

Det er da finfin beliggenhet!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 20:24   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor ligger dette? Det høres jo helt fantastisk ut, men litt upraktisk beliggenhet? Eller er det helt greit?

Jeg syns beliggenheten er helt grei, men bor bare ti minutter unna. Når det er sagt syns jeg det bare skulle mangle at ting i Oslo blir mer spredd utover. Alt kan ikke ligge langs vannet. Jeg syns det er synd at mange ønsker å tømme de østlige bydelene for innhold, og plassere alt mellom Bjørvika og Tjuvholmen. Det er ikke bærekraftig utvikling. Vulkan ligger tre holdeplasser med tre trikker og to busser fra Jernbanetorget, samt at øst/vestlinjene 21 og 33 stopper en sju minutters gange unna. Det er virkelig ikke usentralt, altså. På samme måte er ikke Majorstua usentralt, selv om det er usentralt for meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 20:27   #66
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Tallulah, spiste du pai eller har jeg ikke lest innlegget grundig nok? Fikk så lyst på en gooood pai.

Gammel 05-10-12, 21:04   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Joh, Løkka er det mest usentrale sentrumsområdet. men jeg skal sikkert klare å komme meg dit også. Kanskje hvis de har med glutenfrie ølsorter på ølfestivalen :i wish:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:10   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Tallulah, spiste du pai eller har jeg ikke lest innlegget grundig nok? Fikk så lyst på en gooood pai.

Nei, jeg bare siklet på dem. Den kg hadde lyst på måtte jeg vente 15 minutter på, og det hadde kg ikke tid til. Men navnet er jo så bra!

Gammel 05-10-12, 23:15   #69
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiste pai med kylling, sopp og bacon i dag - det var kjempegod.

Tok med Snuppa og ei venninne i dag, og selv ungene synes det var stas med alle ostene og all den fantastiske maten. Det blir flere besøk der altså. For et fantastisk sted.

Gammel 05-10-12, 23:21   #70
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir det rett ved Elvebakken? Vaksinasjonskontoret? Hodet mitt sliter alltid litt med å navigere i området mellom Fredensborg og Løkka. Det er jo kjempesentralt, men litt sånn ikke- sted likevel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:28   #71
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det ligger til høyre for Grünerbrua som går over akerselva og opp mot Maridalsveien, Møllerveien. Du går inn ved Dansens hus.

Gammel 06-10-12, 01:41   #72
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Joh, Løkka er det mest usentrale sentrumsområdet. men jeg skal sikkert klare å komme meg dit også. Kanskje hvis de har med glutenfrie ølsorter på ølfestivalen :i wish:

De har i alle fall en glutenfri øl på menyen. Det skulle vel bare mangle.

Gammel 06-10-12, 09:14   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De har i alle fall en glutenfri øl på menyen. Det skulle vel bare mangle.

Hvem?
Ja, det skulle vel bare mangle, men det er ikke alltid det er noen selvfølge. Og Corona teller ikke, det er skvip og dessuten ikke helt glutenfritt. Sist jeg var innom Lorry, som har et enormt utvalg av øl, forklarte de meg at de ikke har glutenfritt øl fordi det ikke blir etterspurt nok.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 23:24   #74
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvem?
Ja, det skulle vel bare mangle, men det er ikke alltid det er noen selvfølge. Og Corona teller ikke, det er skvip og dessuten ikke helt glutenfritt. Sist jeg var innom Lorry, som har et enormt utvalg av øl, forklarte de meg at de ikke har glutenfritt øl fordi det ikke blir etterspurt nok.

Tja, jeg bet meg ikke merke i navnet. Coronna var det definitivt ikke, det tror jeg ikke de solgte der. Jeg var mest opptatt av å tenke på at 10-årigen jeg kjenner som har cøliaki også vil ha et tilbud når den tid kommer. Jeg tror det var en ny type fra Ringnes. Godkjent av Cøliaki-foreningen.

Gammel 07-10-12, 00:09   #75
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Styr unna lørdag ettermiddag... Veldig crowded, vanskelig å nå fram til bodene eller få overblikk. Ganske trangt.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 00:19   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg vil tro det går seg til etterhvert. dette er tross alt den første lørdagen de har åpent.

Gammel 07-10-12, 11:17   #77
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

, jeg har siklet på middagspaier og dessertpaier

Jeg var der i går, og fikk med meg et par porsjonspaier uten for mye sikkel på. Nydelige! Og så fikk jeg smaksprøvet meg gjennom hele hallen, i kamp med veldig mange andre mennesker. Jeg kommer garantert igjen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 12:06   #78
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg var der i går, og fikk med meg et par porsjonspaier uten for mye sikkel på. Nydelige! Og så fikk jeg smaksprøvet meg gjennom hele hallen, i kamp med veldig mange andre mennesker. Jeg kommer garantert igjen.

Nais! Gleder meg til å prøve de paiene, helst uten sikkel her også.

Gammel 07-10-12, 12:21   #79
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Å, dette er så stort! Jeg kjører 54-bussen hjem fra jobb også, så regner med denne kommer til å bli hyppig besøkt.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:07   #80
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm..... er det bare meg som synes det er et ork og utrolig slitsomt å handle mat? Jeg orker ikke bruke tid og energi på å handle, det er liksom nok av andre praktiske ting hverdagen fylles med..... jeg ukeshandler på nærmeste billigbutikk og lager ukesmeny. Minst mulig tid og penger anvendt....

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.