Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 20:25   #461
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Har ikke kaken sprekker naturlig så prikker man den nøye med gaffel -

Prikking, altså. Jeg lærer litt hver dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:38   #462
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Prikking, altså. Jeg lærer litt hver dag.

Jah, hva skulle man ellers brukt prikking til lissom, sånn dere rykte og sånt?
Det ble ikke sjokoladekake her idag likevel, får bli til helga - da kommer det nok nytt bidrag her.

Gammel 04-09-12, 13:37   #463
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Hadde jeg bare vært lur nok til å innse det selv.

Ferdigpose med muffinsmix Gwen, det kan ikke gå galt! Sier jeg som kaster sten i glasshus og fikk altså hule muffins da jeg prøvde gjøre det på den ordentlige måten... Derfor alså, ferdigpose.... Men skal nå forsøke meg på køppkeiks til familietreff neste helg...helt fra bunnen

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 13:40   #464
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kan jeg anbefale muffinsbrett neste gang?

Joda, hvis man først kommer på at det skal være papirformer på brettet

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 14:58   #465
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Ferdigpose med muffinsmix Gwen, det kan ikke gå galt! Sier jeg som kaster sten i glasshus og fikk altså hule muffins da jeg prøvde gjøre det på den ordentlige måten... Derfor alså, ferdigpose.... Men skal nå forsøke meg på køppkeiks til familietreff neste helg...helt fra bunnen

Anbefaler Fabelaktig sin oppskrift. Fantastisk gode!

Gammel 20-09-12, 20:44   #466
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Lurer på om kaker jeg holder på med nå havner her etterpå...

Gammel 20-09-12, 22:52   #467
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I morgen skal jeg bake piratskipkake. Er en god mulighet for at bilde havner her.

Gammel 20-09-12, 22:58   #468
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor skal jeg legge bilde om den ikke ble så verst?

Gammel 24-09-12, 09:47   #469
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Slett dette innlegget, og legg bildet i begge trådene og se hva som skjer!

Gammel 24-09-12, 09:52   #470
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes jo en tråd for bra bakst også.

Gammel 24-09-12, 09:55   #471
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Smilekaken min

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 09:57   #472
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det finnes jo en tråd for bra bakst også.

Det burde finnes en tråd for kjedelige kaker. For oss som hverken lager spesielt stygge eller vakre kaker, som egentlig ikke liker å bake, men som likevel er stolte over at vi med stor innsats klarer å produsere noe som kan serveres. "Lettglemmelige kaker som likevel fortjener litt oppmerksomhet" kan være en tittel.

Gammel 24-09-12, 10:00   #473
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det burde finnes en tråd for kjedelige kaker. For oss som hverken lager spesielt stygge eller vakre kaker, som egentlig ikke liker å bake, men som likevel er stolte over at vi med stor innsats klarer å produsere noe som kan serveres. "Lettglemmelige kaker som likevel fortjener litt oppmerksomhet" kan være en tittel.

Jeg savner en tråd for oss som henger igjen i 80-tallskakene eller som har gått amok med blå konditorfarge uten ytterligere talent.

Gammel 24-09-12, 10:04   #474
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

av de siste innleggene.

Gammel 24-09-12, 10:10   #475
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan egentlig bare lage en generell tråd, for de som trenger litt tilbakemelding og feedback av en eller annen grunn.

Gammel 24-09-12, 10:19   #476
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi kan egentlig bare lage en generell tråd, for de som trenger litt tilbakemelding og feedback av en eller annen grunn.

Det kan fort bli en tam tråd. "Hva synes dere om denne kaken, da?" "Jo, den var, eh..., rund, firkantet, grei, vanlig, avlang og ganske, eh..., brun."

Gammel 24-09-12, 10:23   #477
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Den var rund. Hvor kult er det ikke å si det?

Gammel 24-09-12, 10:38   #478
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

En ting er sikkert, hadde jeg bakt ei piratkake, eller ei anna kake, for den saks skyld, som ble fin nok til å skryte av - yeah right, and pigs will fly - så hadde den havnet i egen tråd, med stort bilde: se hva jeg har klart!

Gammel 01-10-12, 22:16   #479
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En ting er sikkert, hadde jeg bakt ei piratkake, eller ei anna kake, for den saks skyld, som ble fin nok til å skryte av - yeah right, and pigs will fly ...

..eller du kan bare velte grisen.

Jeg har sluttet å bake muffins. Sluttet å spise sukker. :selvinnsikt:

Gammel 01-10-12, 22:35   #480
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Må jo vise den, men jeg gidder ikke egen tråd. Den ble sånn som dette:

Inni er det tre lag sjokoladekake, med jordbærkrem. Utenpå er det rååsa smørkrem og revet hvit sjokolade.

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.