Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 11:01   #381
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Man må øve litt første gangen.

Gammel 28-05-12, 11:03   #382
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

De muffinsene var vel ikke så gæli? Du har vel ikke vært nøye nok med å snurre fyllet ut langs kantene på toppen men ellers var de da fine nok.
Mulig smørkremen er litt kompakt ift. de på bildet under altså.. Men fine nok.

Gammel 28-05-12, 11:07   #383
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Man må øve litt første gangen.

Er 2 brett til med nesten like..

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

De muffinsene var vel ikke så gæli? Du har vel ikke vært nøye nok med å snurre fyllet ut langs kantene på toppen men ellers var de da fine nok.
Mulig smørkremen er litt kompakt ift. de på bildet under altså.. Men fine nok.

På de første tror jeg smørkremen var for stiv så blandet ut en liten del med litt mere melk i og det ble bedre. Og jeg prøvde å starte langs kanten men kremen for ikke dit jeg ville..Så jeg ga opp. Snoopy har klemp på noen. De som det er en durt i midten

Gammel 29-05-12, 23:37   #384
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Burde huske å ta bilde, ja..

Jeg hadde med oreokake i selskap i knallvarmen i helga. Skulle pynte med sjokoladesaus og lot sausen stå på benken over natta, så den ikke skulle bli så stiv..

Vel, mer utflytende sjokoladehjerte har nok verden aldri sett Skrift inne i hjertet utgitt, for å si det slik. Hihi, man lærer jo av sine feil, om ikke annet!

Syns det var søte muffins, jeg, Honda. Må bare ikke vise fram hvordan det EGENTLIG var tenkt å se ut

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:24   #385
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Pizza-snurrer. Første gang jeg prøvde. Hadde en mening i hodet om hvordan man skulle gjøre det, men bunnen ble kjevlet for tynn, revnet, og det var egentlig bare om å gjøre å få berget det man kunne. 'Pizzakrasj' er en ny rett.

Sist redigert av Dronningen : 06-12-12 kl 15:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 18:29   #386
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

av pizzakrasj.

Gammel 02-06-12, 18:59   #387
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Trixie:

Gammel 06-06-12, 11:08   #388
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bakt muffins...

De ble gode som Cape Pops da om ikke annet.

Gammel 06-06-12, 11:09   #389
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 11:14   #390
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, Gwen. Hvordan er det mulig?

Gammel 06-06-12, 11:23   #391
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jøss, Gwen. Hvordan er det mulig?

Aner ikke!

Jeg prøvde Wiltons oppskrift på blåbærmuffins. Trodde den var bombesikker, men tydeligvis ikke.
Unødvendig å si at den oppskriften aldri skal brukes igjen kanskje?!

Gammel 06-06-12, 11:23   #392
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg anbefale muffinsbrett neste gang?

Gammel 06-06-12, 11:40   #393
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva i all verden skjedde med den tomme muffinsformen midt på?

Gammel 06-06-12, 11:48   #394
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen

Dette lurte jeg også på! Har du prøvd å steke muffins i flere etasjer?

Gammel 06-06-12, 12:03   #395
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:29   #396
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hehe. Jeg har ikke fått til så utsklidde muffins men har lært litt og bruker alltid 2 papirformer for hver muffins, ellers har de en tendens til å skli litt ut.
Silikonformer er supre, bare man husker å ikke kaste formene etter at muffinsen er spist opp..

Gammel 06-06-12, 12:34   #397
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Papirformer i muffinsbrett er et must synes jeg. Perfekte muffins hver gang.

Gammel 06-06-12, 14:31   #398
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kan jeg anbefale muffinsbrett neste gang?

Nei nei, altfor enkelt!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Dette lurte jeg også på! Har du prøvd å steke muffins i flere etasjer?

Nei, altså... Det er den eneste som ble reddet siden jeg der "feilet" og fikk to muffinsformer i en. Den kunne derfor fint løftes ut for å bli "en spesiell kake til bursdagsbarnet". Aka dette:

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hehe. Jeg har ikke fått til så utsklidde muffins men har lært litt og bruker alltid 2 papirformer for hver muffins, ellers har de en tendens til å skli litt ut.

Hadde ikke nok former skjønner du. Skulle jo være LILLA til Prinsessen.
Jeg ler så jeg griner nå, men den kvelden...ikke veldig..hehe

Gammel 06-06-12, 14:50   #399
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Fantastiske, Gwen!

Gammel 06-06-12, 16:01   #400
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det beste jeg har sett på lenge!

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.