|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NRK nå: Barnets besteLov om personnavn: |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: NRK nå: Barnets besteJeg må si jeg synes det er ganske horribelt dersom biologiske foreldre som har bestemt navn til et barn de blir fratatt, blir overkjørt på den måten at fosterforeldre får bestemme nytt navn.
|
|
|
|
#203 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NRK nå: Barnets beste
Det tror jeg skjer ekstremt sjeldent, altså.
|
|
|
#204 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg gjetter at nemndsvedtaket ikke er helt tidsspesifikt. Det ble, så vidt jeg skjønte, gjort en vurdering av hvorvidt overnattingssamvær skulle igangsettes akkurat denne måneden. Ikke sagt at det ikke skulle skje i det hele.
|
|
|
#205 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
Det er klart dette er uprofesjonelt, men man må jo ta med i betraktningen at dette er et bittelite barnevern på en bitteliten plass. Sist redigert av FarTFire : 20-09-12 kl 19:45. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: NRK nå: Barnets bestePersonlig synes jeg også det er hårreisende at en saksbehandler får beskjed (av leder!) om at dette er saksbehandlers sak og at det er opp til henne å ta den endelige avgjørelsen. Sakene tilhører ikke saksbehandlere, sakene tilhører barnevernskontoret. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
prokrastinator
|
|
|
#208 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: NRK nå: Barnets besteJeg himlet litt når lederen sa at "Akkurat som om vi (hun og mannen) sitter og kokkelerer hjemme". Om noen har reagert på det, så forstår jeg det godt. Jeg fikk litt samme følelsen selv. Jeg vet ikke het hvor proffesjonelle jeg syns de fremsto, og spesielt hun og mannen ga meg en litt useriøs følelse. De ga meg et helt annet inntrykk enn det barnevernet jeg hadde kontakt med de årene jeg var avlastningshjem for to søstre. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg prøver igjen: ble det ikke, av en eller annen, sagt at far først ikke ønsket mer enn å treffe sønnen 3-4 ganger i året, men først senere tid har ønsket tilbakeføring? |
|
|
|
|
|
#210 |
|
prokrastinator
Mye mulig. Jeg fikk ikke det med meg. Det vil jo kunne forklare hvorfor situasjonen er som den er. Det gjør det også langt mindre selvsagt at far bør få omsorgen for gutten, nettopp på grunn av tilknytningsprosessen han har vært gjennom i forhold til fosterforeldrene.
|
|
|
#211 |
|
|
Sv: NRK nå: Barnets besteJeg oppfattet det som om det var noen andre som hadde bestemt at far kun skulle få treffe barnet 3-4 ganger i året, at han selv alltid hadde villet mer. Helt siden han fikk DNA-resultatene altså.
|
|
|
|
#212 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NRK nå: Barnets beste.....
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ligger her: http://tv.nrk.no/serie/barnets-beste...ng-1/episode-1 |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Passiv
|
Jepp. Jeg har også fått et klart inntrykk av at fra den dagen han fikk bekreftet farskapet så har han stått på for å få barnet. |
|
|
|
#215 |
|
prokrastinator
Om det er tilfelle, så skurrer det hele. Da har saken vært behandlet i Fylkesnemnda, og det har blitt vedtatt der at gutten ikke skulle tilbakeføres far på det tidspunktet. Det har man i programmet ikke sagt noe om årsaken til.
|
|
|
#216 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det er det som skurrer litt for meg også, at de da ikke satte fortgang i alle prosesser. Jeg fikk også inntrykk av at far først ønsket litt samvær, og nå etter å ha blitt kjent med gutten ønsker å ha han fullt ut. Men dette blir synseføling, jeg vet jo ikke. Det er uansett rart at det har tatt 2 år før han i det hele tatt får gutten på overnatting. Om det skyldes systemet eller at fosterforeldre står i veien, er det jo hårreisende. Men dette vet vi jo ikke. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
prokrastinator
Om fosterforeldrene skulle ha innflytelse til å avgjøre dette ville det være hårreisende. Om "systemet" er ansvarlig, altså dette nemndsvedtaket det refereres til, har jeg rimelig stor tiltro til at det er velbegrunnet.
|
|
|
#218 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#219 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kaller ikke en barnevernstjeneste på 25 ansatte for bitteliten.
|
|
|
|
#220 |
|
Off the map.
|
Vi så jo det - saksbehandleren hadde nok tenkt å la gutten overnatte, men ble overtalt av fostermoren. Og attpåtil ble fostermoren sint på barnevernet som motarbeidet dem hele tiden. Jeg tror gutten har det godt hos dem, men det virker som hun prøver å fornekte at gutten har en fullt fungerende far, og da synes jeg ikke hun gjør jobben som fostermor som hun faktisk er satt til å gjøre.
|
![]() |
|
|