|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg har hørt masse skryt om Jordan. Dine er reisevante og store, så dette klarer du.
|
|
|
#42 |
|
kamerat
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneGal er vel bra!
|
|
|
#43 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Alene på charterferie med ungeneAng Jordan: Nå satt jeg faktisk klar til å bestille en tur til Tyrkia i høstferien. Men mannen har ymtet noe om Israel, bare at det er dobbelt så dyrt. Tyrkia koster rundt 15000 for fly og hotell. Hvordan er det med Jordan? Hvis det er like rimelig, vil jeg heller det! |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Alene på charterferie med ungeneOm jeg skulle dratt alene med gutta på vinteren så ville jeg dratt til et safe og barnevennlig anlegg via Ving, StarTour eller Apollo på Gran Canaria eller en av de andre øyene der med kort vei til strand og by.
|
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneJordan er ikke like billig som Tyrkia. Men jeg har vært i Tyrkia og var bare moderat fornøyd (resorten var supert, men hver gang vi beveget oss på utsiden så ble vi forsøkt lurt på et eller annet vis).
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneSå herlig!
|
|
|
#47 |
|
I mål
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg hadde uten problemer tatt med to barn på 5 og 8 på tur - men jeg ville nok valgt et anlegg type Ving eller StarTour, særlig når jeg egentlig synes det er fint å være sånne steder. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kontrollfrik
Sv: Alene på charterferie med ungeneTakk Tjorven. Da blir det Tyrkia. Vi har vært på dyre turer både i påsken og i sommer, så pris er avgjørende for oss. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alene på charterferie med ungene
Jeg har hørt at mange stortrives i Tyrkia. Jeg regner meg selv som ganske reisevant og derfor ble jeg overrasket over at det var så mange som forsøkte å lure oss. Jeg har ikke noe sted i verden opplevd så mange og gjentatte forsøk på å lure oss: prisen på vinen var høyere på regningen enn i menyen, vi fikk andre og dyrere retter enn vi bestilte, de tok betalt for is til ungene som de sa at var gratis når de delte dem ut. Og når dette gjentok seg dag etter dag, så ble jeg helt oppgitt. Men hvorfor opplevde bare vi dette? Det er jo så mange andre som sier at Tyrkia er supert.
|
|
|
|
#53 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Alene på charterferie med ungeneJordan er nema problema, tror jeg. Marokko også, til Essaouira, f.eks.
|
|
|
#54 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneEssaouria var det jeg undersøkte. Veldig overkommelige priser selv på luksushotellene (som ikke vet at det er norsk vinterferie akkurat da), men dessverre skrekkelig lang reisetid.
|
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Hehe. Ikke vet jeg. Men er det lenge siden? Jeg har nemlig alltid hørt at det er sånn, men at ting har forandret seg kraftig de siste årene. Det er til og med innført vektere og et prikkesystem for pågåenhet fra selgere. Vi hadde aldri vært der før da vi var der i fjor. Vi reiser veldig mye, men Tyrkia anså vi som uaktuelt. Også av politiske grunner. Men så trengte vi sol i fjor høst, og turen var en ren bonustur og rimelig. Og vi ble så overrasket. Vi har vært mye i Hellas og når jeg sammenligner med Hellas, slår det meste ut til Tyrkias fordel. Maten har mye bedre kvalitet. Det er billigere og naturen er grønn og ikke gold. Kulturen er interresant, arkitekturen Oh historien også. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg koser meg ikke det dugg alene *Hyper Ekstrovert*
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Sv: Alene på charterferie med ungeneJeg kunne gjerne reist med 18-åringen, men ikke med niåringen. Niks og nei. Og i alle fall ikke med de begge to sammen. Så jeg er veldig misunnelig på dere som synes det er GØY å reise med barna alene. Enten må dere ha relativt enkle barn, eller så har dere sånn cirka 5000 % mer tålmodighet og energi enn meg.
|
|
|
#60 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå er det vel ingen som på noe tidspunkt har kalt min datter direkte enkel, men selvstendig er hun i hvert fall. Og hun trenger ikke å bli passet på absolutt hele tiden. Det holder at jeg ligger på en solseng ved bassengkanten, og da blir det avslapping og ferie for meg samtidig som ungene koser seg.
|
|
![]() |
|
|