Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene på charterferie med ungene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 10:08   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alene på charterferie med ungene

Jeg har hørt masse skryt om Jordan. Dine er reisevante og store, så dette klarer du.

Gammel 12-09-12, 10:09   #42
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gal er vel bra!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:12   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang Jordan: Nå satt jeg faktisk klar til å bestille en tur til Tyrkia i høstferien. Men mannen har ymtet noe om Israel, bare at det er dobbelt så dyrt. Tyrkia koster rundt 15000 for fly og hotell. Hvordan er det med Jordan? Hvis det er like rimelig, vil jeg heller det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:16   #44
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Om jeg skulle dratt alene med gutta på vinteren så ville jeg dratt til et safe og barnevennlig anlegg via Ving, StarTour eller Apollo på Gran Canaria eller en av de andre øyene der med kort vei til strand og by.

Gammel 12-09-12, 10:16   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jordan er ikke like billig som Tyrkia. Men jeg har vært i Tyrkia og var bare moderat fornøyd (resorten var supert, men hver gang vi beveget oss på utsiden så ble vi forsøkt lurt på et eller annet vis).

Og jeg har en greie på nye land, og derfor står Jordan og Marokko på lista. Det er fullstendig overkommelig med unger.

Jeg har vært i Israel, og det er helt fantastisk. Bodde i Tel Aviv og reiste rundt overalt (Jerusalem, Dødehavet, Jeriko, Vestbredden). Israel er ikke skrekkelig stort, så det tar ikke så lang tid å komme seg rundt. Tel Aviv er en skikkelig kul by, men jeg bodde hos en venninne som var lokalkjent. I tillegg ble det jo ganske billig på den måten.

Gammel 12-09-12, 10:19   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig!

Jeg er pittelitt usikker om jeg ville orket både pjokken og snuppa på tur. Snuppa har jeg ingen tvil rundt, men pjokken… Han er veldig aktiv, og «over alt». Han er 4 nå da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:22   #47
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde uten problemer tatt med to barn på 5 og 8 på tur - men jeg ville nok valgt et anlegg type Ving eller StarTour, særlig når jeg egentlig synes det er fint å være sånne steder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:34   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk Tjorven. Da blir det Tyrkia. Vi har vært på dyre turer både i påsken og i sommer, så pris er avgjørende for oss.

Vi skal dog ikke til noen resort.

Var i Tyrkia i oktober i fjor også. Ble utrolig positivt overrasket, vi hadde masse fordommer før vi dro. Ingen masing og luring.

Gammel 12-09-12, 10:38   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Var i Tyrkia i oktober i fjor også. Ble utrolig positivt overrasket, vi hadde masse fordommer før vi dro. Ingen masing og luring.

Jeg har hørt at mange stortrives i Tyrkia. Jeg regner meg selv som ganske reisevant og derfor ble jeg overrasket over at det var så mange som forsøkte å lure oss. Jeg har ikke noe sted i verden opplevd så mange og gjentatte forsøk på å lure oss: prisen på vinen var høyere på regningen enn i menyen, vi fikk andre og dyrere retter enn vi bestilte, de tok betalt for is til ungene som de sa at var gratis når de delte dem ut. Og når dette gjentok seg dag etter dag, så ble jeg helt oppgitt. Men hvorfor opplevde bare vi dette? Det er jo så mange andre som sier at Tyrkia er supert.

Gammel 12-09-12, 11:00   #50
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere ser lettlurte ut.

Gammel 12-09-12, 11:02   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dere ser lettlurte ut.

Det var vår konklusjon også, og vi likte det ikke. Verken å bli lurt eller det faktum at vi så lettlurte ut.

Gammel 12-09-12, 11:05   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Eller maks uflaks. Tror ikke dere ser mer lettlurte ut altså.

Gammel 12-09-12, 11:12   #53
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jordan er nema problema, tror jeg. Marokko også, til Essaouira, f.eks. (Har ikke vært der enda, men er definitivt på lista.) Hva med Dubai? Eller plain ol' Egypt? Har Malta grei temp på den tida?

Gammel 12-09-12, 11:13   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Essaouria var det jeg undersøkte. Veldig overkommelige priser selv på luksushotellene (som ikke vet at det er norsk vinterferie akkurat da), men dessverre skrekkelig lang reisetid.

Gammel 12-09-12, 12:28   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har hørt at mange stortrives i Tyrkia. Jeg regner meg selv som ganske reisevant og derfor ble jeg overrasket over at det var så mange som forsøkte å lure oss. Jeg har ikke noe sted i verden opplevd så mange og gjentatte forsøk på å lure oss: prisen på vinen var høyere på regningen enn i menyen, vi fikk andre og dyrere retter enn vi bestilte, de tok betalt for is til ungene som de sa at var gratis når de delte dem ut. Og når dette gjentok seg dag etter dag, så ble jeg helt oppgitt. Men hvorfor opplevde bare vi dette? Det er jo så mange andre som sier at Tyrkia er supert.

Hehe. Ikke vet jeg. Men er det lenge siden? Jeg har nemlig alltid hørt at det er sånn, men at ting har forandret seg kraftig de siste årene. Det er til og med innført vektere og et prikkesystem for pågåenhet fra selgere. Vi hadde aldri vært der før da vi var der i fjor. Vi reiser veldig mye, men Tyrkia anså vi som uaktuelt. Også av politiske grunner. Men så trengte vi sol i fjor høst, og turen var en ren bonustur og rimelig. Og vi ble så overrasket. Vi har vært mye i Hellas og når jeg sammenligner med Hellas, slår det meste ut til Tyrkias fordel. Maten har mye bedre kvalitet. Det er billigere og naturen er grønn og ikke gold. Kulturen er interresant, arkitekturen Oh historien også.

Jeg kunne aldri tenkt meg å tilbringe sommeren der (det gjør vi derimot gjerne i Hellas), men i oktober var det tretti grader og utrolig godt i sjøen etter en het sommer.

Men noen resort får du meg ikke på. Det har jeg prøvd et par ganger for mye.

Gammel 12-09-12, 12:29   #56
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Man kan kose seg alene også? Ta med håndarbeid, sitte på terrassen å lese bok, strikke, ta ett glass rødvin, kjøpe litt ost/kjeks, ta med PC og se på film.

Jeg koser meg ikke det dugg alene *Hyper Ekstrovert*

- Men nå er jo ikke det et problem for Tjorven og gjengen da
Forøvrig har jeg nok gått for All Inclusive med to småbarn - så kan man slippe regningsstyr, ha jevnt over med is og brus og stas - og ha chips og nuggets til middag hver dag om man vil.

Gammel 12-09-12, 12:31   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg synes vin, bok og tid på balkongen - alene - hørtes ut som det beste med hele turen.

Gammel 12-09-12, 12:32   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Når er vinterferien (her Bauche?) ?

Gammel 12-09-12, 12:40   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne reist med 18-åringen, men ikke med niåringen. Niks og nei. Og i alle fall ikke med de begge to sammen. Så jeg er veldig misunnelig på dere som synes det er GØY å reise med barna alene. Enten må dere ha relativt enkle barn, eller så har dere sånn cirka 5000 % mer tålmodighet og energi enn meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 13:23   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kunne gjerne reist med 18-åringen, men ikke med niåringen. Niks og nei. Og i alle fall ikke med de begge to sammen. Så jeg er veldig misunnelig på dere som synes det er GØY å reise med barna alene. Enten må dere ha relativt enkle barn, eller så har dere sånn cirka 5000 % mer tålmodighet og energi enn meg.

Nå er det vel ingen som på noe tidspunkt har kalt min datter direkte enkel, men selvstendig er hun i hvert fall. Og hun trenger ikke å bli passet på absolutt hele tiden. Det holder at jeg ligger på en solseng ved bassengkanten, og da blir det avslapping og ferie for meg samtidig som ungene koser seg.

Men jeg vet jo ikke hvor gøy det er. Det var jo nettopp derfor jeg startet denne tråden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.