|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Au pair og arbeids(u)vilje
Men ser ikke du bort fra hva denne ordningen er ment som. Det er ikke ment som et tilbud til fattige mennesker eller som en arbeidsmulighet. Den skal primært brukes som et utvekslingsprogram der unge kan lære å kjenne en ny kultur. At ordningen misbrukes på begge sider av gjerdet, trenger vel ikke å innebære at vi må å avskaffe hele ordningen. Vi må bare sørge for at den blir benyttet slik som intensjonen er.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
Nå føler jeg at vi går litt i ring her.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Åja, jeg hadde ikke helt fått med meg dette (jo regelen om at de ikke kan jobbe som au pair og ikke får utreisetillatelse fra filippinene på au pair-kontrakt har jeg fått med meg, men ikke triksingen ift dette). Men så bodde også vår filippinske tidligere au pair i Dubai, på ordentlig, da jeg ansatte henne så det var en problemstilling jeg slapp å forholde meg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette har jeg fått beskjed om er endret nå. Det er lv fra filippinske myndigeåheter å reise til Norge som au pair. Tidligere var de nødt å betale (svart) for å komme seg ut av landet, også om de var hjemme på ferie. Kom de hit fra et annet land enn Filippinene så gikk det bra (som Dubai eller Singapore). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjelder ikke lenger.