|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Einsam
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Jeg skjønner også det altså, måtte som mange andre også bare si at det gjelder ikke bare slimfitbukser til jenter.. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes det er påfallende at den buksen Nessie linker til er veldig mye smalere med rosa ribb enn med blå eller grå. Jeg har sikkert hatt 10 av de der, så det vet jeg.
|
|
|
#84 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Men hvorfor er det sånn, tror du, CD?
|
|
|
#85 |
|
kamerat
|
Vel, det har jeg i hvert fall ikke sagt at jeg mener. Jeg tror også agendaen er å selge masse, masse klær. Vi kan godt si at det er forbrukerne som er domme, og kjøper masse, masse barneklær som er kopier av voksenklær, og det fører til at markedet er stappfullt av bukser av en modell som mange barn ikke passer inn i.
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Det er kanskje den "voksenkopi"-greia jeg ikke skjønner. Det selges smale bukser, baggy bukser, joggebukser, vide bukser, midtimellombukser. Noen passer for noen, andre for andre, og ingenting passer alle. Hvorfor er de buksene som passer godt for strektynne jentunger "voksenkopier"? Det skjønte jeg ikke.
|
|
|
#87 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg skjønner godt problemet. Men de smale buksene passer jo bra til mange barn, så jeg syns det er fint at de fins, og jeg syns ikke de skal brenne. De burde bare fins i videre utgaver også. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
kamerat
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Nei, jeg tror jo ikke det, Polyanna, og jeg så det var en ganske slem anklage i det jeg skrev den. Men er det ikke delvis det som ligger under det du sier om tunikamoten? At et godt folkehelsetiltak ville vært å ikke komme opp med den?
|
|
|
#89 |
|
kamerat
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Og det hele er jo i høyeste grad impresjonistisk basert, altså. For all del. Grunnen til at jeg kaller det voksenkopier er fordi jeg synes jeg ser samme tendens i voksenmarkedet – enten skinny (som jeg verken liker eller får på meg) eller så baggy og snurpet at harem er neste (vil virkelig ikke ha!). Mumlefurte.
|
|
|
#90 |
|
kamerat
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)For øvrig mener jeg jo generelt at klesindustrien prioriterer å selge til de unge, pene og slanke for merkevarebyggingens skyld, og at de sulteforer visse deler av markedet. Selv om disse delene av markedet er pengesterke og kjøpevillige. Jeg kan ikke se noen annen forklaring på den motviljen enkelte butikker har mot å føre noe som helst i størrelser over 40 eller 42.
|
|
|
#91 |
|
Yes, we can!!
|
Neinei. Yikes!
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Det finnes jo noen merker som går for den "trendsetter"-greia og ikke vil ha klærne sine på tjukke folk, var det ikke Armani som sa noe sånt en gang, da? At han ikke ville at kvinner i større størrelse enn størrelse 38 skulle bruke klærne hans, for da så ikke klærne hans vakre ut mer, og de skulle være vakre.
|
|
|
#93 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg har ikke inntrykk av at det er vanskelig å få tak i pene klær selv om man er større enn str S/M/L. F.eks har jeg sett veldig kule topper i XXL- avdelingen (heter den det?) på Kappahl som jeg ikke fant på den "vanlige" avd. At de kanskje burde latt størrelsene i vanlige kjedebutikker gått høyere opp enn de gjør (går de til 46?) er en annen sak, for jeg vil tro at noen føler det stigmatiserende å handle på BB-avdelingene. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Dette tror jeg også på, og jeg tror de gjennom å seksualisere/"voksenkopiere" jenteklær søker å gjøre stadig yngre jenter klesbevisste. Og derigjennom øke forbruket fordi den er fin, den er stygg, den er in, den er ut. Det er jo derfor de kjønssegregerer også. Og problemet er ikke at de lager smale bukser, det er at de konsekvent lager jentebuksene trange og "sexy", mens guttebuksene er vide og komfortable. Ikke absolutt alt, men veldig mye av det, så mye at det ikke kan være tilfeldig.
|
|
|
#95 |
|
kamerat
|
Sikkert bare langvarig oppmagasinert aggresjon mot klesbransjen. Ynnsjyll.
|
|
|
#96 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Vi fant på Lindex. Noen dongeribukser som tydeligvis var for de med 'litt mer' over rumpe/magen. Jeg kjøpte to helt like med en gang til henne. Baggybukser skal hun ikke ha. Hun skal ha vanlige bukser. Ellers går det i tights ofte. Sist redigert av Dronningen : 09-08-12 kl 14:18. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Kidding, right?
|
Skinny jeans er da ikke noe problem å få tak i? ALLE bukser, uansett fasong, blir skinny oevr mine lår.
|
|
|
|
#98 |
|
kamerat
|
Bare hvis du regner dem som skinny også hvis de ikke går over låret i det hele tatt. Eller er skinny over låret og 15 cm for vide i livet. :sint lårdame:
|
|
|
#99 |
|
Kidding, right?
|
Ja, det er de jo alltid. :går alltid med belte: Jeg HATER å prøve bukser, og blir lykkelig om jeg i det hele tatt finner noe som 1. går på, og 2. ser ikke-provoserende ut. Så lykkelig at jeg tar en i hver farge og ikke enser pris.
Calvin Klein. :boikotter: Armani er faktisk snill i størrelsene, og har plass til former. :liker:
|
|
|
|
#100 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg elsker Levis sine Demi Curv bukser. De funker veldig bra på mine lår og rompa mi.
|
![]() |
|
|