Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Nei, jeg tror jo ikke det, Polyanna, og jeg så det var en ganske slem anklage i det jeg skrev den. Men er det ikke delvis det som ligger under det du sier om tunikamoten? At et godt folkehelsetiltak ville vært å ikke komme opp med den?
Neinei. Yikes! Hvordan fikk du til å tolke det den veien??
Nei, jeg mente bare at det er et argument for at klesindustrien (brorparten av den) driter i hvordan folk ser ut, bare de kjøper klær. Jeg tror tunikamoten var en nøktern (og ganske smart) vurdering av at det fantest en stor kjøpegruppe som eide en bukse og fire gensere fordi de aldri fant klær de syntest var pene, bortsett fra i spesialbutikker. Og denne gruppen begynte etter hvert å bli ganske stor. Så da er det jo lurt å tenke ut klesplagg som mange flere kunne føle seg vel i, og begynne å kjøpe 4-5-6 varianter av. I tillegg til at det er klær som er lette å masseprodusere i alle størrelser, siden det ikke, i motsetning til bukser, er en million ulike passformer å ta hensyn til. Du kan bruke samme tunika om du er eple eller pære, liksom.
Så jeg mener ikke at det er DUMT at de fant på tunikaen, jeg mente at det var SMART.