Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

På en skala fra 1 til 10

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 14:44   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På en skala fra 1 til 10

Signerer Teofelia.

Jeg syns det var litt synd da en gutt i sønnen mins klasse (også 1-klassing) inviterte til hoppelandbursdag i fjor. Det er noe med at da får de øynene opp for at det fins andre alternativer enn "vanlig" hjemmebursdag. Jeg vil bidra til å holde bursdagene så jordnære som mulig så lenge som mulig.

Men det er klart, det kan være mange (gode) grunner til at akkurat i år så blir det Mcerenbursdag eller ingen bursdag på sønnen din. Så jeg tenker ikke noe dårlig om foreldre som velger annet enn hjemmebursdag. Jeg tenker vel at da er det sikkert en god grunn for at de velger slik.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 14:49   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har gått på barnehage fra han var 1 til han var 6. Deretter 1 år på skole. Han har vært 3 ganger på hjemmebursdag. Alle andre har vært på lekeland eller andre steder.
Det er kjempeunderlig.

Gammel 09-08-12, 14:53   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det har faktisk ikke vært noen McDonalds-bursdager for noen i klassene til gutta sålangt men hadde ikke stusset over det..
Gøy med annerledes bursdag.

Vi har en 7årsdag å feire selv så snart skolen starter igjen.. skal be 17 villbasser så vi satser på hagebursdag og grilling.

Gammel 09-08-12, 14:59   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det kan han vel. Kjør på. Jeg hadde ikke Tenkt Mitt hvertfall.

Og at man går i første trenger jo ikke bety at man er den som åpner andres øyne for andre bursdager enn hjemmebursdager - mini har vært i opptill flere lekelandbursdager, hun er nettopp ferdig med barnehagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:05   #25
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg dømmer ingen, men jeg håper inderlig at det aldri blir et ønske her, for ingen av oss voksne går dit eller har noe ønske om at barna skal spise der. Derfor hadde jeg heller ikke blitt overlykkelig dersom barnet mitt ble invitert i et annet barns bursdag der. Men for all del, jeg ser dilemmaet med hjemmebursdag dersom du er i dårlig form og pappaen eller noen andre ikke kan hjelpe til med å mekke bursdag.

Gammel 09-08-12, 15:19   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Helt ærlig? Vel, siden du spør: Jeg hadde dødd litt inni meg om jeg hadde vært den moren som startet bursdagskjøret på skolen med å invitere til McDonalds. Hadde det vært på slutten av barnehagen, og jeg allerede var etablert som GodMor, så hadde det ikke plaget meg det miste, men ikke planer om jeg ville fremstått som "hun som har bursdager på McDonalds" i starten av første klasse.

Men nå er jeg langt over gjennomsnittet snobbet, så for all del, feel free to ignore.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det Teo sa.

Er det sånn altså!? Er det annerledes om man inviterer til lekeland med pølse i brød da? Eller «tenker man sitt» om de som gjør det og?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:21   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre. Vi er midt i oppussing og flytting, og huset er ganske kaotisk. Jeg er sliten … og snuppa fyller 7 år på mandag.

Jeg tenkte vente ei uke med bursdagsfeiring, til skolestart. Men jeg har vært innom tanken på «bortebursdag». Det har vi aldri vært i - eller arrangert selv før. Men det hadde vært bra for en sliten mor (og far) ™ iallefall.

Det kan jo være utrolig mange grunner til at folk velger å ikke feire bursdag hjemme hos seg selv, og jeg synes det er så stusselig at folk skal «tenke sitt» om det.

Nå er McDondald litt uaktuelt her, siden snuppa ikke liker maten der så godt i grunn. Men jeg synes ikke det er noe verre, enn å la barna feire bursdagen på et lekeland.

Det er jo lek og det er (som oftes) litt rævva mat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:28   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det Teo sa. Da er lekeland hakket bedre. Hakket. *bursdagssnobb*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:31   #29
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

For min del har McDonalds såpass mange svin på skogen i forhold til arbeiderrettigheter og lignende at jeg synes det er hakket verre å ha bursdag der enn på lekeland (med forbehold om at lekeland behandler folkene sine bra, selvsagt). Det er ikke så mye maten, det er jo ofte pølse e.l. som serveres enten det er hjemme eller ute, og vesla digger pølser allerede.

Gammel 09-08-12, 15:32   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes lekeland er flere hakk bedre, jeg for min del. Jeg er nok i særstilling fordomsfull overfor McDonalds.

Og jeg synes absolutt man skal arrangere bursdag utomhus, hvis det ikke passer å ha bursdagen hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:33   #31
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg synes absolutt man skal arrangere bursdag utomhus, hvis det ikke passer å ha bursdagen hjemme.

Jeg også. Bare ikke på McDonalds. Det er vel omtrent så jeg hadde kvidd meg litt for å sende poden om han ble invitert på noe sånt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:34   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

McDonalds har jo svin både her og der og i regnskogen og overalt. De er virkelig en stor del av alt som er galt med verden. Jeg ville ikke feiret bursdag der, men kunne valgt lokalt lekeland eller til nød Peppes om jeg var syk og hadde dårlig kapasitet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:34   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at bursdagsbarnet skal få bestemme. Selv har jeg allerede nå startet å jobbe mot "kanskje du skal ta med det et par kompiser på kino når du fyller 8" til storebror som har bursdag i mai.

Gammel 09-08-12, 15:35   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå så det voldsomt negativt ut når så mange postet samme budskap mens jeg skrev.

Gammel 09-08-12, 15:37   #35
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tre unger, og har dermed hatt en drøss med barnebursdager. Mange hjemmebursdager, og etterhvert en del bortebursdager - og kombinasjonsbursdager (typ. megazone med gutta og hjem for å spise etterpå.)

Skal vi se. Vi har hatt bursdager i svømmehallen, lekeland, bowlinga, kinobursdag+Dolly dimples, Megazone+hjemmespising og film. Og så har vi hatt en god klunk med hjemmebursdager også. Den største fordelen med å ha bursdag ute er at det er minimalt med forarbeid, og absolutt ikke noe etterarbeid. Ungene liker det og jeg tror at mange foreldre liker det også - for ungene mine har vært gjest i mange sånne bursdager.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:38   #36
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med at dere som er i mot McDonalds av edlere grunner ikke serverer Coca Cola- eller Pepsi-produkter i barneselskapene heller. De har minst like mange svin på skogen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:39   #37
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde latt han bestemme. Og så synes jeg det er greit å ikke like/ velge McD pga det de står for, men noe annet å tenke sitt fordi slike bursdager ikke er "bra nok".

Han kommer sikkert til å bli kjempefornøyd.

Gammel 09-08-12, 15:42   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg tenker at bursdagsbarnet skal få bestemme. Selv har jeg allerede nå startet å jobbe mot "kanskje du skal ta med det et par kompiser på kino når du fyller 8" til storebror som har bursdag i mai.

Du motsier jo deg selv litt her da. For du har jo ikke egentlig lyst til å la poden bestemme selv; du har tenkt å prøve overtale ham til å bestemme noe som er spiselig for deg.

Og det synes jeg er 100 % greit. Jeg synes ikke nødvendigvis ungene skal få bestemme bursdag selv, uten innblanding fra voksne. (Selv om jeg synes det er best om de sitter igjen med følelsen av å ha bestemt selv.) Jeg tror de fleste fornuftige foreldre legger ganske klare føringer på hva som er ok og hva som ikke er det i forhold til bursdag: ikke ekskludere én eller to i gruppa, ikke velge et alternativ man ikke har råd til, ikke velge et alternativ man ikke har plass til, osv. Og derfor har jeg ingen skrupler med å legge til på listen "ikke velge et alternativ som arrangøren ikke er komfortabel med å arrangere". Det blir bare enda et punkt på en lang liste uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:44   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg regner med at dere som er i mot McDonalds av edlere grunner ikke serverer Coca Cola- eller Pepsi-produkter i barneselskapene heller. De har minst like mange svin på skogen.

Ah. Den klassiske argumentasjonen om at hvis man ikke kan engasjere seg i ALT som er galt med verden så kan man la være å engasjere seg overhodet. Nice.

Gammel 09-08-12, 15:53   #40
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Selvsagt kan man feire bursdag på MCD. Eller lekeland, eller bowling, eller.. Jeg hadde ALDRI sett ned på eller tenkt mitt om noen som valgte denne bursdagsformen. Og jeg hadde hvertfall ikke vurdert å ikke la min sønn/datter få gå. Hva skal det være godt for da?? Mine to har vært i både lekelandbursdager og hjemmebursdager om hverandre, og det har gått helt fint. Men trådstarter ba jo om svar da, og jammen har du fått mange forskjellige. Feire på Mc du, med god samvittighet og kos dere. Og slapp av etterpå

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.