|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Signerer Teofelia. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Poden har gått på barnehage fra han var 1 til han var 6. Deretter 1 år på skole. Han har vært 3 ganger på hjemmebursdag. Alle andre har vært på lekeland eller andre steder.
|
|
|
#23 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På en skala fra 1 til 10Det har faktisk ikke vært noen McDonalds-bursdager for noen i klassene til gutta sålangt men hadde ikke stusset over det..
|
|
|
|
#24 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: På en skala fra 1 til 10Det kan han vel. Kjør på. Jeg hadde ikke Tenkt Mitt hvertfall. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg dømmer ingen, men jeg håper inderlig at det aldri blir et ønske her, for ingen av oss voksne går dit eller har noe ønske om at barna skal spise der. Derfor hadde jeg heller ikke blitt overlykkelig dersom barnet mitt ble invitert i et annet barns bursdag der. Men for all del, jeg ser dilemmaet med hjemmebursdag dersom du er i dårlig form og pappaen eller noen andre ikke kan hjelpe til med å mekke bursdag.
|
|
|
|
#26 |
|
Erfaren nok
|
Sv: På en skala fra 1 til 10
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre. Vi er midt i oppussing og flytting, og huset er ganske kaotisk. Jeg er sliten … og snuppa fyller 7 år på mandag.
|
|
|
#28 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: På en skala fra 1 til 10Det Teo sa. Da er lekeland hakket bedre. Hakket. *bursdagssnobb* |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: På en skala fra 1 til 10For min del har McDonalds såpass mange svin på skogen i forhold til arbeiderrettigheter og lignende at jeg synes det er hakket verre å ha bursdag der enn på lekeland (med forbehold om at lekeland behandler folkene sine bra, selvsagt). Det er ikke så mye maten, det er jo ofte pølse e.l. som serveres enten det er hjemme eller ute, og vesla digger pølser allerede.
|
|
|
|
#30 |
|
Bedreviter
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg synes lekeland er flere hakk bedre, jeg for min del. Jeg er nok i særstilling fordomsfull overfor McDonalds. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Jeg også. Bare ikke på McDonalds. Det er vel omtrent så jeg hadde kvidd meg litt for å sende poden om han ble invitert på noe sånt.
|
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Sv: På en skala fra 1 til 10McDonalds har jo svin både her og der og i regnskogen og overalt. De er virkelig en stor del av alt som er galt med verden. Jeg ville ikke feiret bursdag der, men kunne valgt lokalt lekeland eller til nød Peppes om jeg var syk og hadde dårlig kapasitet.
|
|
|
#33 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg tenker at bursdagsbarnet skal få bestemme. Selv har jeg allerede nå startet å jobbe mot "kanskje du skal ta med det et par kompiser på kino når du fyller 8" til storebror som har bursdag i mai.
|
|
|
#34 |
|
Borte
|
Sv: På en skala fra 1 til 10Nå så det voldsomt negativt ut når så mange postet samme budskap mens jeg skrev.
|
|
|
#35 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg har tre unger, og har dermed hatt en drøss med barnebursdager. Mange hjemmebursdager, og etterhvert en del bortebursdager - og kombinasjonsbursdager (typ. megazone med gutta og hjem for å spise etterpå.) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg regner med at dere som er i mot McDonalds av edlere grunner ikke serverer Coca Cola- eller Pepsi-produkter i barneselskapene heller. De har minst like mange svin på skogen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: På en skala fra 1 til 10Jeg hadde latt han bestemme. Og så synes jeg det er greit å ikke like/ velge McD pga det de står for, men noe annet å tenke sitt fordi slike bursdager ikke er "bra nok".
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Du motsier jo deg selv litt her da. For du har jo ikke egentlig lyst til å la poden bestemme selv; du har tenkt å prøve overtale ham til å bestemme noe som er spiselig for deg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Borte
|
Ah. Den klassiske argumentasjonen om at hvis man ikke kan engasjere seg i ALT som er galt med verden så kan man la være å engasjere seg overhodet. Nice.
|
|
|
#40 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: På en skala fra 1 til 10Selvsagt kan man feire bursdag på MCD. Eller lekeland, eller bowling, eller.. Jeg hadde ALDRI sett ned på eller tenkt mitt om noen som valgte denne bursdagsformen. Og jeg hadde hvertfall ikke vurdert å ikke la min sønn/datter få gå. Hva skal det være godt for da?? Mine to har vært i både lekelandbursdager og hjemmebursdager om hverandre, og det har gått helt fint. Men trådstarter ba jo om svar da, og jammen har du fått mange forskjellige. Feire på Mc du, med god samvittighet og kos dere. Og slapp av etterpå |
|
|
|
![]() |
|
|