|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kunne ikke gått hjemme uten jobb. Jeg elsker jobben min, og har lagt ned masse innsats for å komme dit jeg er nå. Jeg jobber riktignok redusert, men tjener bra så med å jobbe noen og 60 % føler jeg at jeg også har masse fritid. Jeg jobber turnus, og bruker egentiden på dagtid til å lese, trene, dra på badeland/spa, og gjøre det jeg vil. Vaske etc tar jeg gjerne ellers når de andre er hjemme....
![]() |
#142 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kunne nok også ha hatt et friår eller to, merker tidsklemma veldig og skulle gjerne ha hatt roligere morgener |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?
Det har kanskje noe med hvordan man balanserer hverdagen å gjøre. Å være tilstede betyr mer enn fysisk tilstedeværelse, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har savnet mamma, på noe plan.
![]() |
#144 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg elsket de timene jeg hadde alene hjemme etter skolen. Da mamma jobbet skift en periode, og var hjemme annenhver uke da jeg kom hjem savnet jeg de timene husker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, jeg ville blitt apatisk av å gå hjemme på dagtid.
![]() |
#146 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kan virkelig aldri huske å ha ønsket at mamma skulle være hjemmeværende eller følt at jeg manglet noe som helst av kjærlighet eller oppmerksomhet fordi foreldrene mine jobbet, altså. Jeg gikk hos dagmamma til jeg begynte på skolen, og var der en del etter skolen det første året, men etter det var jeg hjemme aleine eller med søstrene mine, og det var kjempefint. Vi ble også veldig selvstendige av det, og lærte oss å lage i stand mat og fikse ting sjøl. Det har kun vært positivt.
![]() |
#147 |
maler
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg hadde også jobbemamma og husker heller ikke noe negativt med det. Det er klart, mine foreldre hadde relativt fleksible jobber, men jeg hentet jo søsken i barnehagen og laget middag før de kom hjem. Det opplevde jeg som helt greit. Det var også godt å være alene hjemme av og til. Jeg vet imidlertid at mamma fikk endel kommentarer på at hun ikke valgte å være hjemme med oss da vi var i skolealder. Vi savnet kanskje litt kakao og bollebaking, men det var vi veldig klar over at på ingen måte hadde kommet om hun hadde vært hjemme på heltid. Jeg husker at hun spurte oss en gang om hvordan vi syntes det var at hun jobbet. Vi svarte spontant og unisont at vi heller ville ha glad jobbemamma enn sur hjemmemamma.
![]() |
#148 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg hadde en mamma som var hjemmeværende til jeg var 12 år og jeg husker godt da |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg lurer på om det er sånn at hvis man føler seg grunnleggende elsket som barn, så knytter man kjærligheten til det som er realiteten i egen tilværelse? Jeg tror ikke det falt meg inn et sekund at andre mammaer kunne være mer glad i sine barn enn min var i meg. Tvert imot husker jeg at syntes andre mammaer ofte var så strenge og smilte så lite sammenlignet med min, og så følte jeg at jeg hadde trukket det absolutte vinnerloddet.
![]() |
#150 |
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg har en mor som begynte å jobbe igjen da jeg begynte i barnehagen, og en far som jobbet hjemmefra, laget middag og ryddet. Konservative kjønnsroller mtp. familiekonstellasjon har liksom aldri vært et tema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Ja, jeg hadde også en pappa som hentet tidlig, lagde middag og sånt, det glemte jeg rent å nevne. Sikkert fordi det var så mye snakk om mødrene her. Foreldrene mine var nok mer likestilte da vi var små enn de er nå, faktisk.
![]() |
#152 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg har vært hjemmeværende en stund og har det fint. Men det passer nok ikke for alle. Jeg har ikke enormt sosialt behov (introvert) og trives godt i mitt eget selskap. Også er jeg flink til å aktivisere meg selv. Jeg elsker å lære meg nye ting og har fått mange nye hobbyer (noen jeg også tjener litt på). Husarbeid er jeg ikke spesielt glad i, så det deler vi på som alle andre. Istedet for standard husarbeid gjør jeg litt andre ting i huset på dagtid, pusser trapp, maler, diverse oppussing og nå prøver jeg også å få skikk på hagen. Men etter at barna kommer hjem ca kl. 13 så går timene fort. Det er formiddagsmat og lekser, faktisk går det veldig mye tid til lekser synes jeg, men jeg har barn med litt ekstra utfordringer. |
![]() |
![]() |
#153 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() |
#154 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei det er ikke noe for meg. Men jeg kunne godt hatt fri en dag i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg hadde elsket det. Rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Leser
|
Ja, det kunne jeg også godt ha tenkt meg.
Vi er jo fra samme sted, og da vi vokste opp var det jo vanlig med hjemmeværende mødre (jeg hadde både hjemmeværende mor og far!
![]() |
#157 |
Travelt opptatt
|
Er det her alle feministbarna er havnet.
![]() |
#158 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Mamma sluttet i jobben sin når jeg heller ville være i parken enn å bli med henne hjem. Hun var hjemme til jeg gikk på ungdomsskolen. Pappa var aldri hjemme. Jeg var misunnelig på de som fikk være litt alene hjemme etter skolen. Jeg fikk egen nøkkel når jeg gikk andre året på ungdomsskolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#160 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg syns tankegangen om å skulle være hjemme for å pusle med hobbyer er helt kårni. Da har man tydeligvis valgt feil jobb og bør heller etterutdanne seg, tenker jeg.
![]() |
|
|