|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Følgende forutsetning - partnerens lønn vil være nok til å sikre familiens inntekt.
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Jeg blir dum og sur av å ikke jobbe.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Overhodet ikke. Jeg blir lat og irritabel av å gå hjemme for lenge. Dessuten har vi barn av det slaget som liker at det skjer litt, å gå hjemme på fulltid med meg ser jeg ikke som noe godt alternativ for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Trenger å få bekreftet at jeg er til nytte i arbeidslivet, ha kolleger og et paralelt liv med familielivet. Hadde bare blitt sur og depressiv om jeg skulle gått hjemme, det hadde ikke vært noe stas for ungen heller. Kunne til nød trappet ned til 70% arbeid. Ikke mye mer enn det.
![]() |
#6 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Absolutt ikkje. Eg treng å bruke hovudet mitt på andre ting enn det som gjeld hus og familie, har innsett at eg er litt nerd når det gjeld jobben min og hadde blitt rasande om eg hadde blitt sitjande igjen med alt ansvar for husarbeid (som eg hatar). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg elsker jobben min. |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, er du gal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Det er jo ikke så rart synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Aldri! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Jeg hadde sett litt rart på en mann med barn over tre år, som gikk hjemme hele dagen også, jeg. Jeg synes ikke det er en forskjell mellom kjønnene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Aldri i verden. Jeg liker ikke å skulle ha hovedansvar for hus, jeg kjenner ingen andre hjemmeværende, jeg har tatt utdanning jeg vil bruke og jeg liker å få tilbakemeldinger på at jeg er faglig flink.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikke på fulltid nei, men jeg skulle fint overlevd med å ha 50% stilling. |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, overhodet ikke. Jeg trenger å være ute i verden og være noe mer enn mamma og kone, og jeg hadde sannsynligvis blitt lite hyggelig å være i hus med etter en stund. Jeg kunne gjort det noen måneder, men hadde nok fort blitt lei hvis jeg ikke hadde veldig mange andre aktiviteter å holde på med. Jobbe delvis hjemmefra, derimot, kunne jeg godt gjort.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, det ville jeg ikke. Hodet mitt, selvtilliten og selvfølelsen min trenger at jeg jobber. Men jeg kunne gjerne jobbet redusert, men da uavhengig av om jeg hadde noen mann til å forsørge meg eller ikke - jeg ville kun jobbet redusert hvis jeg hadde klart det på egne midler og egen inntekt. Eller med en _veldig_ god avtale med en evt. partner ift inntekt og eiendeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, aldri i livet. Jeg holder på å tilte nå som jeg er i permisjon, og i tillegg treåringen har ferie fra barnehagen. Å være hjemme på heltid skremmer vettet av meg. Jeg trenger voksenkontakt og faglige utfordringer.
![]() |
#19 |
|
Tenker du da på om de gjør det "for ungenes del", eller om de gjør det "bare fordi og uansett" lsm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Einsam
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei. Jeg klamrer meg fast til jobb så lenge helsa tåler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|