|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
superbruker
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kunne aldri vært hjemme på fulltid. Jeg ble smårar av være hjemme i permisjon når ungene var babyer. Det passer ikke for meg. Jeg blir særdeles lite hyggelig.
![]() |
#102 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Joda, man har ganske ofte halvsyke barn i barnehagen, barn som gjerne kunne vært hjemme en ekstra dag, men som kommer likevel fordi foreldrene ikke har tid til å være hjemme. Vi ringer gjerne til foreldrene dersom barna er slappe og helt tydelig ikke har så godt av å være i den hektiske barnehagen, og nesten uten untak er tilbakemeldingen dagen etterpå at "barnet var jo i fin form når h*n kom hjem". Det er visst ikke alltid så lett å skjønne at det å være hjemme og det å være i barnehage er to helt forskjellige ting.
![]() |
#103 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Ikke på heltid, men jeg skulle jobbet mye, mye mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, akkurat nå vil jeg ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Hadde vi vunnet mye penger, eller arvet en stor formue så hadde vi nok ville jobbe redusert begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Epikur
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, det ville jeg ikke. Jeg har vært hjemme i mange mange måneder de siste fire årene pga permisjoner og sykemeldinger og ikke får jeg gjort noe særlig og ikke blir jeg harmonisk og lykkelig av det. Det er en negativ spiral for min del der jeg får gjort mindre og mindre. Har jeg det travelt, derimot, så blir jeg mer effektiv og organisert. Feks fikk jeg ført fatt på hageprosjektene mine og oppussingen da jeg begynte å jobbe.
![]() |
#107 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, absolutt ikke. Jeg kunne til nød jobbet 90 % i kombinasjon med at mannen gjorde det samme. Som mange andre her skriver så syens jeg det er godt å få brukt hodet mitt skikkelig og få brukt utdannelsen min. Jeg liker i grunnen både å sysle i huset og lage mat, men jeg hadde sannsynligvis blitt en svært sur dame om jeg skulle vært hjemmeværende husmor.
Det hadde jeg også! Selv om jeg er glad i utdannelsen min, er det et par andre utdannelser og yrker (ernæringsfysiolog, jordmor) jeg gjerne kunne tenkt meg, så det hadde vært en mulighet.
![]() |
#108 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei.
![]() |
#109 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg tror forresten at om jeg f.eks hadde vunnet masse penger, så ville jeg sagt opp jobben og begynt å studere, f.eks historie.
![]() |
#110 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, absolutt ikke. Har studert for lenge og jobbet for å kunne jobbe i drømmejobben min. er for glad i jobben rett og slett. Men kunne tenke meg å ta oftere ulønnet permisjon eller ferie/fridager hvis vi hadde råd il dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg har vært både hjemmeværende på fulltid, jobbet 100% og jobbet redusert, og det som funker best for meg og mitt humør er å jobbe ca.40-60%.
![]() |
#112 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Aldri i livet! Jeg er helt avhengig av å være i jobb og hadde blitt syk om jeg skulle gått hjemme og grublet. Kan ikke tenke meg å jobbe deltid heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg kunne fint tenkt meg en god slump mer fritid enn det jeg har i dag. Ikke så mye for andres del, mer meg-meg-meg. Sist redigert av emm : 11-07-12 kl 02:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Ikke om det betød å leve på mannen, men om jeg feks. vant en helt absurd sum i lotto eller annet spill og ble rik med MINE penger, hadde jeg definitivt sluttet å jobbe. Da hadde jeg kun gjort ting jeg brenner for. Aldri mer kjøring i rushen, aldri problemer med feriekabalen, ikke noe stress og dritt. Jeg hadde trent, gjort ting jeg brenner for, jobbet mye mer med bloggen min og gjort veganrelaterte ting (noe jeg virkelig brenner for), reist når jeg ville og hvor jeg ville osv. Definitivt! Ikke tror jeg at jeg hadde blitt dummere av å reise rundt og gjøre det jeg brant for og ville, enn å sitte på et kontor i 8 timer daglig, altså.
![]() |
#115 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei. Jeg må ut blant folk på jevnlig basis. Kunne kanskje gått ned til 80%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Kløfta
![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei! Jeg har gått hjemme nå i 3 år pga nakkeskade, og jeg flyr på veggene!! Jeg er ikke lagd for å gå hjemme og pusle som ei husmor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Hadde vi hatt så god råd så at vi ikke måtte gått ned i standard på noe måte så kunne jeg tenkt meg et par år som fulltidsstudent for å ta en ny høyere grad. Jeg har bare diplom fra utlandet etter cand mag og kunne tenkt med norsk mastergrad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, jeg hadde gått på veggene. Kunne tenkt meg å jobbet 50% i så fall.
![]() |
#119 |
Borte
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg ville nok kunne trivdes med det en god stund. Jeg liker rolige morgener og ettermiddager med familien og huset på stell og generelt stressfri hverdag, men jeg vil jo ikke være økonomisk avhengig av noen andre. Også må jeg bruke utdannelsen min og utvikle meg i faget mitt kontinuerlig for å kunne utføre arbeid innenfor mitt fag. Noen år utenfor ville vært katastrofalt tror jeg.
![]() |
#120 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Jeg hadde gjerne vært hjemme. Veldig gjerne. Hatt rolig frokost hjemme med ungene, før jeg fulgte de i barnehage og på skole. Hatt en hund som kunne vært med, så hadde vi gått en lang tur før vi gikk hjem igjen. Gjort litt husarbeid, kanskje trent, og gjort kontorarbeid for mannen, før vi hentet ungene igjen, latt de ha med venner hjem, og hatt en fin ettermiddag sammen.
To søte germini 05~07 Sist redigert av Gerbera : 10-07-12 kl 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|