Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flygelederstreik

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 22:58   #81
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flygelederstreik

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror det er veldig få som kvalifiserer til å bli flygeleder. Det krever helt spesielle evner.

Gjør det? Sånne som Märtha har? Snåsamannen? :intrisert:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 23:13   #82
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Gjør det? Sånne som Märtha har? Snåsamannen? :intrisert:

Tror det vil bli veldig travelt for en flygeleder å skulle ta hensyn til engler og slikt, i tillegg til alle flyene.

Men englevakt er kanskje en passende tittel for en flygeleder?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 23:34   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke på at de har så spesielle evner at man ikke kunne utdannet noen flere om man hadde villet.

Gammel 28-06-12, 23:49   #84
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

En kompis av tantebarnet mitt holder akkurat på med denne utdanningen. Største utfordringen i følge han er at man må ha stor simultankapasitet. ser at det er en ting som også er oppført under personlige egenskaper.

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/flygeleder

Men som du sier Katta, ikke verre enn at bør være et par stykker som kunne passe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 23:33   #85
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det ser ut til at stereiken i første omgang vil føre til forsinkelser, ikke avlyste avganger:

"Det første streikeuttaket fra NFF gir redusert bemanning ved inn- og utflygningskontrollen til Oslo lufthavn, Gardermoen, og vil medføre forsinkelser ved lufthavnen. En streik som rammer flytrafikken på Gardermoen vil også medføre forsinkelser andre steder i landet.

Passasjerer må forholde seg til den informasjonen flyselskapene gir om egen flygning. Informasjon om trafikkavviklingen finnes også på Avinor.no og osl.no

Ved streik – og med utgangspunkt i det første streikeuttaket fra mandag av, må det påregnes forsinkelser på en halv til en time på formiddagen og opptil to timer i den travleste tiden om morgenen og ettermiddagen. Det vil også være perioder der trafikken går som normalt."

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/...&id=181-146285

Vi kommer oss i det minste avgårde på mandag. Det er varslet opptrapping fra onsdag. De har ikke funnet ut hvilke konsekvenser det vil få.

Gammel 29-06-12, 23:41   #86
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Puh... Da gjenstår det å se hvordan det er fredag for vår del...

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 23:55   #87
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Nå spør jeg sikkert dumt, men er det gitt at det blir streik/opptrapping av streiken? Skal det være forhandlinger i nærmeste fremtid? Argh, vi bør bare komme oss avgårde neste lørdag.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 00:05   #88
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er forhandlinger frem til midnatt søndag. Så tar de høyde for at det kan bli forhandlinger på overtid. Derfor er det varslet at streiken eventuellt starter mandag kl 0600. Hvor sansynlig det er at det blir streik aner jeg ikke.

Gammel 30-06-12, 00:05   #89
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Det er ikke gitt at det blir streik, det avhenger av hvordan det går med forhadlingene i helgen. Hva som skjer er vel litt vanskelig å forutsi, det ligger jo litt i dette virkemiddelets natur.

Så er det helt sikkert noen som kjenner spillet bedre enn andre og f.eks. kan sin noe om sannsynlighet for streikens varighet etc.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 10:53   #90
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ut å reise torsdagsmorgen, og jeg satser på at vi kommer oss avgårde i løpet av den dagen.

Så ellers så syns jeg det er fryktelig kjipt at streik går ut over tredjepart, men jeg er i grunnen glad for at de sier ifra om urimelige overtidskrav, og jeg syns det er skummelt med piloter som må jobbe i 16 timer i strekk eller flyveledere som jobber det eller mer. :enda en ting å være redd for i flyet. :

Gammel 30-06-12, 14:17   #91
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror ikke på at de har så spesielle evner at man ikke kunne utdannet noen flere om man hadde villet.

De kan jo godt ville utdanne flere, men hvis de som søker ikke kommer gjennom opptakskravene så er man jo like langt.
Det er virkelig mange tester man skal igjennom. Hukommelsen min er ikke det helt store om dagen, men jeg satt noen timer tror jeg med ørten forskjellige typer tester. De som kom igjennom del 1, gikk videre til andre runde.
Nå la jeg dessverre ikke sjela mi i de testene så manglet et par poeng på runde 2.
Som Libra sier, simultankapasiteten skal være veldig bra.

Gammel 30-06-12, 15:11   #92
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

De kan jo godt ville utdanne flere, men hvis de som søker ikke kommer gjennom opptakskravene så er man jo like langt.
Det er virkelig mange tester man skal igjennom. Hukommelsen min er ikke det helt store om dagen, men jeg satt noen timer tror jeg med ørten forskjellige typer tester. De som kom igjennom del 1, gikk videre til andre runde.
Nå la jeg dessverre ikke sjela mi i de testene så manglet et par poeng på runde 2.
Som Libra sier, simultankapasiteten skal være veldig bra.

Jeg skjønner det altså og tror ikke man kan hente inn mannen i gata, men jeg tenker at hvis det er en stor mangel på flygeledere får man drive aktiv rekruttering, for det er garantert ikke bare de som selv kommer på å søke den utdanningen som kunne hatt både lyst og evner til det om de hadde blitt satt på tanken.

Gammel 30-06-12, 16:21   #93
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er i det minste konsekvent, og synes all streik er en vederstyggelighet.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns streik som forhandlingskort er veldig uheldig i andre sammenhenger enn produksjonsbedrifter, der den som rammes er den som er beslutningstaker. Å ramme tredjepart er forkastelig.

Og jepp.

Gammel 30-06-12, 18:23   #94
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner det altså og tror ikke man kan hente inn mannen i gata, men jeg tenker at hvis det er en stor mangel på flygeledere får man drive aktiv rekruttering, for det er garantert ikke bare de som selv kommer på å søke den utdanningen som kunne hatt både lyst og evner til det om de hadde blitt satt på tanken.

Det er sant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.