Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flygelederstreik

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 10:56   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flygelederstreik

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste en sak på NRK i går, og der mener jeg det sto at de ikke streiket for høyere lønn, men fordi de ble drevet rovdrift på. Også at om det ble streik ble avgjort i dag, men at den da startet mandag 2. juli. Men mulig det ikke stemmer, jeg syns alle artiklene sa forskjellige ting.

Da legger de noe ganske annet i "drevet rovdrift på" enn jeg gjør. De redegjorde for arbeidsbetingelsene sine på tv for et par år siden, og jeg ble ikke skremt av arbeidsmengden, for å si det sånn.

Jeg vet at de har protestert voldsomt på at arbeidsplassen skal flyttes (på Østlandet). Sorry mack. Sånn er det i arbeidslivet. Noen ganger flytter arbeidsgiveren på seg. Da får man enten flytte med eller se seg om etter annen jobb.

Gammel 27-06-12, 11:04   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flygeledere har en helt spesiell jobb som krever helt spesielle evner, så vidt jeg skjønner. Jeg synes det er helt greit at de har høy lønn. Men jeg synes de skal løse arbeidskonfliktene sine uten meg!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:06   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er greit at de har høy lønn, men de får da jaggu jobbe for lønna også og ikke furte (og streike!) for ting som skjer på de fleste andre arbeidsplasser også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:15   #44
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De jobber jo for lønna når de søker arbeidstilsynet om å høyne tillatt mengde overtid.
Vil nå helst at de som passer på flyet jeg sitter i er våkne og klare i toppen jeg da.

Gammel 27-06-12, 11:16   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at 400 løpende overtidstimer i julerushet høres litt i overkant ut.

- No. 4 -
Gammel 27-06-12, 11:21   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter og psyker meg opp til kjøring til København for å nå flyet derfra hvis streiken varer i ei uke. Jeg kjenner at jeg ikke er veldig forståelsesfull i grunnen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:33   #47
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det aner meg at flere her egentlig er enige med med meg i at stat- og kommuneansatte faktisk ikke burde ha streikerett. (Ja, jeg vet at Avinor er et «aksjeselskap», men det er heleid av Samferdselsdepartementet, og flygeledere er en yrkesgruppe som bør være statsansatt).

Ben "Reagan got this one right" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:44   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg mener at INGEN skulle ha streikerett.

- No. 4 -
Gammel 27-06-12, 11:50   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke enig med deg Ben Murphy.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:01   #50
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Noen som har fått med seg hvilke flyplasser som eventuelt blir rammet i dag? Jeg har fulgt med litt på dagen i dag, men ikke sett noe.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:24   #51
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To på Gardermoen, to på kontrollen på Hurum. Ikke allverden altså, og jeg ble brått litt mer fornøyd med at vi har avgangstid kl. 06.00. Det er begrenset hvor mye forsinkelser man kan ha pådratt seg da.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 22:03   #52
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstremt uenig med Ben Murphy og hans meningsfelle Reagan. Men flygelederne har virkelig en informasjonsjobb å gjøre ifht streikegrunnlaget sitt.

Gammel 27-06-12, 22:53   #53
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

To på Gardermoen, to på kontrollen på Hurum. Ikke allverden altså, og jeg ble brått litt mer fornøyd med at vi har avgangstid kl. 06.00. Det er begrenset hvor mye forsinkelser man kan ha pådratt seg da.

To personer på hvert sted? Hvor stor andel er det? Hvilke flyplasser dekker Hurum? Har veldig lite peiling på flygeledervirksomhet.

2009
- 2011
Gammel 28-06-12, 00:51   #54
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er mange fly som går på den tiden nå om sommeren, de fleste charterflyene har avgang mellom 06-09.. Det var laaange køer i sikkerhetskontrollen i går kl 04.30.

Gammel 28-06-12, 00:55   #55
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

To personer på hvert sted? Hvor stor andel er det? Hvilke flyplasser dekker Hurum? Har veldig lite peiling på flygeledervirksomhet.

Det er jo kontrollen i Oslo-området som bemannes fra Gardermoen og Røyken. Så da er det vel Gardermoen som rammes først. På Gardermoen er det 43 flygeledere, og 2 av disse ut i streik er jo ikke så ille i første omgang. Fører sikkert til noen forsinkelser, men de varsler jo opptrapping....

Håper ikke så mange av dere rammes. Regner med at det er over til min "sommer-forlengelse" i september.

Gammel 28-06-12, 01:00   #56
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi har Fly fra Gardermoen kl 8.45, onsdag. Kan det bli mye trøbbel?

Hvordan får vi oss ellers til Mallorca.
Please, please, please, ikke streike nå.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:22   #57
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Slik jeg forstår det, etter å ha lest litt, kan disse 4 føre til forsinkelser og kaos, men flyplassene blir vel ikke akkurat lukket. Det står også at streiken kan trappes opp i løpet av uka. Jeg er der nå at jeg kjenner forsinkelser og kaos er greit. Et mye bedre alternativ enn å kjøre til Portugal med 7 barn under skolealder.

2009
- 2011
Gammel 28-06-12, 09:28   #58
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er mange fly som går på den tiden nå om sommeren, de fleste charterflyene har avgang mellom 06-09.. Det var laaange køer i sikkerhetskontrollen i går kl 04.30.

Men hvis hvert fly blir forsinket fem minutter, er akkumulert forsinkelse atskillig større utpå ettermiddagen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 10:09   #59
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har oppfattet det sånn at arbeidsgiver vil ha dispensasjon fra arbeidsmiljøloven sånn at de kan pålegge opp mot 300 overtimer i året mot 200 overtimer nå.

Om dette er riktig da, jeg har ikke dobbeltsjekket, så synes jeg at det er veldig alvorlig at de skal kunne bli pålagt såpass mange overtidsstimer. Det er jobber hvor de må konsentrere seg og jeg synes virkelig ikke at dette bør gå igjennom.

Jeg har heller ikke lyst til at ferien min skal gå ad undas, men om jeg har skjønt stridens kjerne rett så har jeg sympati med saken deres.

Gammel 28-06-12, 10:17   #60
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns streik som forhandlingskort er veldig uheldig i andre sammenhenger enn produksjonsbedrifter, der den som rammes er den som er beslutningstaker. Å ramme tredjepart er forkastelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.