|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flygelederstreik
Da legger de noe ganske annet i "drevet rovdrift på" enn jeg gjør. De redegjorde for arbeidsbetingelsene sine på tv for et par år siden, og jeg ble ikke skremt av arbeidsmengden, for å si det sånn.
|
|
|
|
#42 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FlygelederstreikFlygeledere har en helt spesiell jobb som krever helt spesielle evner, så vidt jeg skjønner. Jeg synes det er helt greit at de har høy lønn. Men jeg synes de skal løse arbeidskonfliktene sine uten meg!
|
|
|
#43 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlygelederstreikJeg synes også det er greit at de har høy lønn, men de får da jaggu jobbe for lønna også og ikke furte (og streike!) for ting som skjer på de fleste andre arbeidsplasser også. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
bits and pieces
|
Sv: FlygelederstreikDe jobber jo for lønna når de søker arbeidstilsynet om å høyne tillatt mengde overtid.
|
|
|
|
#45 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FlygelederstreikJeg synes også at 400 løpende overtidstimer i julerushet høres litt i overkant ut.
|
|
|
#46 |
|
Introvert optimist
|
Sv: FlygelederstreikJeg sitter og psyker meg opp til kjøring til København for å nå flyet derfra hvis streiken varer i ei uke.
|
|
|
#47 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: FlygelederstreikDet aner meg at flere her egentlig er enige med med meg i at stat- og kommuneansatte faktisk ikke burde ha streikerett. (Ja, jeg vet at Avinor er et «aksjeselskap», men det er heleid av Samferdselsdepartementet, og flygeledere er en yrkesgruppe som bør være statsansatt). |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: FlygelederstreikJeg er ikke enig med deg Ben Murphy. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: FlygelederstreikNoen som har fått med seg hvilke flyplasser som eventuelt blir rammet i dag? Jeg har fulgt med litt på dagen i dag, men ikke sett noe.
|
|
|
#51 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FlygelederstreikTo på Gardermoen, to på kontrollen på Hurum. Ikke allverden altså, og jeg ble brått litt mer fornøyd med at vi har avgangstid kl. 06.00. Det er begrenset hvor mye forsinkelser man kan ha pådratt seg da.
|
|
|
#52 |
|
Audacious
|
Sv: FlygelederstreikEkstremt uenig med Ben Murphy og hans meningsfelle Reagan. Men flygelederne har virkelig en informasjonsjobb å gjøre ifht streikegrunnlaget sitt.
|
|
|
#53 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
To personer på hvert sted? Hvor stor andel er det? Hvilke flyplasser dekker Hurum? Har veldig lite peiling på flygeledervirksomhet.
|
|
|
#54 |
|
~~~~~~~
|
Det er mange fly som går på den tiden nå om sommeren, de fleste charterflyene har avgang mellom 06-09.. Det var laaange køer i sikkerhetskontrollen i går kl 04.30.
|
|
|
#55 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Det er jo kontrollen i Oslo-området som bemannes fra Gardermoen og Røyken. Så da er det vel Gardermoen som rammes først. På Gardermoen er det 43 flygeledere, og 2 av disse ut i streik er jo ikke så ille i første omgang. Fører sikkert til noen forsinkelser, men de varsler jo opptrapping....
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlygelederstreikVi har Fly fra Gardermoen kl 8.45, onsdag. Kan det bli mye trøbbel? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: FlygelederstreikSlik jeg forstår det, etter å ha lest litt, kan disse 4 føre til forsinkelser og kaos, men flyplassene blir vel ikke akkurat lukket. Det står også at streiken kan trappes opp i løpet av uka. Jeg er der nå at jeg kjenner forsinkelser og kaos er greit. Et mye bedre alternativ enn å kjøre til Portugal med 7 barn under skolealder.
|
|
|
#58 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Men hvis hvert fly blir forsinket fem minutter, er akkumulert forsinkelse atskillig større utpå ettermiddagen.
|
|
|
#59 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: FlygelederstreikJeg har oppfattet det sånn at arbeidsgiver vil ha dispensasjon fra arbeidsmiljøloven sånn at de kan pålegge opp mot 300 overtimer i året mot 200 overtimer nå.
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: FlygelederstreikJeg syns streik som forhandlingskort er veldig uheldig i andre sammenhenger enn produksjonsbedrifter, der den som rammes er den som er beslutningstaker. Å ramme tredjepart er forkastelig.
|
![]() |
|
|