Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 21:56   #81
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Hvor stor er en kopp da, sånn ca? Kan det regnes om i dl eller gram?

Gammel 14-05-12, 22:13   #82
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Hvor stor er en kopp da, sånn ca? Kan det regnes om i dl eller gram?

Norske kopper er 1,5 dl og amerikanske kopper er 2,5 dl. Det var i hvert fall det jeg lærte på skolekjøkkenet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:40   #83
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Men det er jo ikke så viktig så lenge man bruker samme koppen, tenker jeg. (vi bruker mummikopp - de er ganske akkurat 2 dl tror jeg)

Gammel 14-05-12, 22:46   #84
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er ting i oppskriften som ikke måles i kopper, for eksempel egg, så kan jo resultatet bli ganske forskjellig med stor og liten kopp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:14   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

- Men det er jo ikke så viktig så lenge man bruker samme koppen, tenker jeg. (vi bruker mummikopp - de er ganske akkurat 2 dl tror jeg)

Jeg har tenkt som deg og bruker en kopp som er mindre en mummi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:08   #86
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne langpannekaker, hvor i ovnen skal de stekes, i grunn?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:24   #87
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Steker dem midt i, jeg.

Gammel 15-05-12, 17:31   #88
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg steker også midt i ovnen, hvis ikke det står noe annet i oppskriften.

Gammel 15-05-12, 18:45   #89
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av September, her.

Signerer oslo78, enkel og god kake.

Min oppskrift er nokså lik, men mål er oppgitt i kopper. Tar meg den frihet å legger ut oppskriften, den er stor nok til langpanne.

Krydderkake
6 kp skummet kulturmelk. (ca 1 liter)
6 kp sukker
1 1/2 kp smeltet smør
6 ts kanel
6 ts natron
6 kp mel

Rør sammen det tørre og ha i melk og smør. Stekes ved 200 grader i ca 40 min.

Ostekrem med hvit sjokolade pleier jeg å ha oppå, det blir veldig godt.

200 g hvit sjokolade
200 g naturell kremost
ca 3 dl melis

Men...6 ts natron? Og er det magiske tallet på alt seks, eller har du bommet litt?

Gammel 15-05-12, 22:35   #90
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ostekrem:

125 g smør
250 g melis
1,5 ts vaniljesukker
200 g Philadelphia

Kan stå i kjøleskap en evighet, kan fryses og tines igjen og er like god uansett. Men den er bedre etter litt oppbevaring enn helt fersk.

OK, jeg avslører mine manglende bakeevner, men vi snakker om mykt smør her, ja, og ikke smeltet?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:37   #91
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Mykt smør til ostekrem ja. Jeg rører smøret hvitt med melisen først, og så har jeg i osten. Jeg pleier å dele opp smøret i biter og la det ligge på benken til det er mykt.

Gammel 15-05-12, 22:39   #92
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

OK, jeg avslører mine manglende bakeevner, men vi snakker om mykt smør her, ja, og ikke smeltet?

Takk divine, akkurat det vet jeg at jeg hadde lurt på imorgen når jeg skal lage ostekrem

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:41   #93
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Denne er en ny favoritt. Nydelig!

http://silje-vaniljeis.blogspot.com/...nuar-2012.html

Gammel 15-05-12, 22:46   #94
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mykt smør til ostekrem ja. Jeg rører smøret hvitt med melisen først, og så har jeg i osten. Jeg pleier å dele opp smøret i biter og la det ligge på benken til det er mykt.

Takker. Men hva med i selve kaka. Jeg holder på å smelte smør nå, men siden det bare står "smør", ble jeg usikker.

Gammel 15-05-12, 22:47   #95
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Takker. Men hva med i selve kaka. Jeg holder på å smelte smør nå, men siden det bare står "smør", ble jeg usikker.

Jeg brukte smeltet smør i kaka. Krydderkaka, sant?

(Må stekes mer enn 30 min, den var litt rå da hos meg iallfall.)

Gammel 15-05-12, 22:48   #96
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Takk for tips, rine. :strever videre:

Gammel 15-05-12, 22:59   #97
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ovner kan være forskjellige ja, noen steder må man skru opp temperaturen litt eller steke den litt lenger.

Smeltet smør i kaka, mykt smør i ostekrem.

Gammel 15-05-12, 23:13   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg satte den midt i ovnen, bør jeg flytte den ned?

Gammel 15-05-12, 23:16   #99
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg satte den midt i ovnen, bør jeg flytte den ned?

Midt i ovnen er bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 23:17   #100
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lagde Banankake i Langpanne fra detsoteliv.no tidligere i dag, og kan melde om at den var skikkelig god!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.