Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-12, 00:29   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel langpannekake som IKKE er sjokoladekake og som kan lages dagen før

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fikk den ikke til og jeg pleier å være god på å bake, så jeg vil i hvert fall ikke skrive under på at alle kan få til denne.

Og jeg har en venninne med mann som er kokk på god restaurant og i tillegg er flink på bakst. Han fikk den heller ikke til.

Gammel 12-05-12, 00:32   #62
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vaniljekaken er fantastisk!

Gammel 12-05-12, 10:58   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg har et skikkelig nostalgisk forhold til Toscakake. Men i kategorien formkakeaktige greier er det en absolutt favoritt!

Tusen takk for oppskriften. En sånn har jeg ikke smakt på sikkert 20 år. Denne skal jeg lage ved en passende anledning.

(Beklager den rare prikkekommentaren. iPad er av og til noe dritt.)

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 10:02   #64
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Er dette virkelig nok til en langpannekake ?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Toscakake

Kakebunn:
4 egg
3 dl sukker
2 ts bakepulver
4 dl hvetemel
4 ss melk
225 g smør
Toscaglasur:
75 g smør
3 dl hakkede mandler
1,5 dl sukker
2 ss hvetemel
2 ss melk

Oppskriften sakset herfra:http://www.matoppskrifter123.no/toscakake/
Jeg har et skikkelig nostalgisk forhold til Toscakake. Men i kategorien formkakeaktige greier er det en absolutt favoritt!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 16:55   #65
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Gulrotkake er veldig godt og holdbart. Det tar litt tid å raspe alle gulrøttene, ellers er kaka lettlaget..

Kjøkkenmaskin!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da utgår den, tror jeg. Jeg er så elendig på å bake at jeg trenger en kake som er idiotsikker.

Jeg er ingen baker, absolutt ikke. Men gulrotkaka fra matprat har jeg laget med hell et par ganger, og faktisk fått skryt.
Pyntingen med gulrotstrimler fikk jeg ikke til, da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:36   #66
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg prøvd å lage Camomillas vaniljekake. Og den ble rå. Selv etter en halv time ekstra steking. Mann og barn spiste den likevel, så den smakte godt, men jeg kan ikke ta med rå kake på 17. mai-feiring. Så da må jeg finne på noe annet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:40   #67
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Krydderkake

1 l skummet kulturmelk
2,5 ts natron
450 g sukker
750 g mel
8 ts kanel
325 g smør

Stekes 180 grader, 30 minutter.

Virkelig idiotsikker. Med ostekrem oppå finner du ikke bedre og enklere kake. Tar 8 minutter fra du starter til den står i ovnen! Og den blir bare saftigere for hver dag den står.

Gammel 14-05-12, 10:44   #68
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banankake eller eplekake. Vaniljekaka er oppskrytt, den er altfor søt. Og jeg fikk den til.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:00   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Karamellkaka. Den er så god og perfekt til å ta med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:19   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

oslo78- noen spørsmål til deg:
Er den krydderkaka en langpannekake?
Er kanel det eneste krydderet som er oppi?
Kan du legge ut oppskrift på ostekremen?

Jeg har for øvrig laget den vaniljekaka to ganger, ble rå begge gangene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:22   #71
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg lurer på det samme.

Gammel 14-05-12, 12:11   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde også den vanljesauskaken en gang, uten at det ble noen stor suksess. Gultotkake er godt da, og R.O.O.M sin oppskrift er den beste jeg har prøvd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:12   #73
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Gultotkake er godt da, og R.O.O.M sin oppskrift er den beste jeg har prøvd.

Anbefaler den en gang til, jeg. Den er kjempegod.

Gammel 14-05-12, 12:14   #74
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Signerer oslo78, enkel og god kake.

Min oppskrift er nokså lik, men mål er oppgitt i kopper. Tar meg den frihet å legger ut oppskriften, den er stor nok til langpanne.

Krydderkake
6 kp skummet kulturmelk. (ca 1 liter)
6 kp sukker
1 1/2 kp smeltet smør
6 ts kanel
6 ts natron
6 kp mel

Rør sammen det tørre og ha i melk og smør. Stekes ved 200 grader i ca 40 min.

Ostekrem med hvit sjokolade pleier jeg å ha oppå, det blir veldig godt.

200 g hvit sjokolade
200 g naturell kremost
ca 3 dl melis

Gammel 14-05-12, 15:11   #75
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har for øvrig laget den vaniljekaka to ganger, ble rå begge gangene.

Langpannekake, ja. Kun kanel oppi.

Ostekrem:

125 g smør
250 g melis
1,5 ts vaniljesukker
200 g Philadelphia

Kan stå i kjøleskap en evighet, kan fryses og tines igjen og er like god uansett. Men den er bedre etter litt oppbevaring enn helt fersk.

Gammel 14-05-12, 15:12   #76
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Så betyr det at jeg kan lage den i morgen kveld når den skal spises på torsdag? Ostekremen bør kanskje ikke på før like før?

Gammel 14-05-12, 15:13   #77
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så betyr det at jeg kan lage den i morgen kveld når den skal spises på torsdag? Ostekremen bør kanskje ikke på før like før?

Veldig lurt å lage i morgen kveld! Da blir den kjempegod. Ostekremen hadde jeg tatt på onsdag kveld eller torsdag morgen, men det går fint i morgen også - men da må den stå i kjøleskapet.

Gammel 14-05-12, 15:23   #78
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg skal levere kaken på onsdag, men da kan jeg vente med ostekremen til i siste liten. Jeg regner med at kakene som skal selges 17. mai blir oppbevart i kjøleskap over natten?

Gammel 14-05-12, 15:26   #79
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Den holder seg også i romtemperatur (har prøvd en gang jeg sovnet fra den på benken), så det går uansett bra! Lykke til!

Gammel 14-05-12, 19:18   #80
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er spent på gulrotkaken og kanelkaken som jeg bakte lørdag og har fryst. Må bare huske å ta dem opp fra frysen onsdag.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.