Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 22:49   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg mener at man ved å snakke om hvilke signaler noen sender ut, uten å snakke om hvordan andre tolker signaler og ut ifra dette tar seg til rette, legger ansvar på førstnevnte. .

Tolkning av signaler er definitivt like viktig at ungdommer lærer å forholde seg til som bevissthet omkring hva de kommuniserer ut både verbalt og fysisk.

Det anser jeg som så selvsagt at jeg ikke trodde det var nødvendig å nevne.

Jeg tror likevel at man veldig godt kan snakke med enkelte grupper og enkelte personer om hva som kommuniseres ut uten at det betyr at ansvar for kriminelle handlinger legges på vedkommende.

Og du har rett. Jeg mener ikke at jenter har et spesielt ansvar. Jeg mener ikke at det er kvinnens oppgave å temme mannens seksualitet (slik mange kulturer har lagt opp normene sine). Jeg mener at ansvar ligger på begge kjønn, men at vi ikke skal være redde for å snakke om hva ungdommer kommuniserer med klær og veldig sterk kroppseksponering.

Bare det å legge ut masse bilder på nett for eksempel. Om en av "mine" ungdommer legger ut masse halvnakne bilder åpent på nett så vil jeg si i fra til vedkommende uten at jeg dermed mener at de som er i stand til å misbruke bildene fratas ansvaret.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.