Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 11:28   #41
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Til Gabriel er en barnebok om adopsjon. Den boken du forteller om heter Kjære Gabriel.

Ja, ser nå at jeg har skrevet feil. Takk for rettingen

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:31   #42
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips

Blomsterhandlersken av Gro Dahle er god om lettere psykiske sykdommer, det som ville blitt kalt "hysteri" i gamledager. Dette er en skjønnlitterær bok. Anbefales!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:20   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg vil virkelig anbefale boken "Jeg vil ikke dø, jeg vil bare ikke leve" av Ann Heberlein.
Boken er selvbiografisk og er til tider veldig tøff å lese. Vi følger Ann gjennom hennes nedturer og hennes manier som bipolar.
Anbefales på det aller sterkeste. Utvilsomt en av de aller beste bøkene jeg noen gang har lest og jeg gråt meg gjennom mye av boken.
I etterkant av utgivelsen har det kommet mange reaksjoner på at boken ikke burde vært utgitt ettersom den ble sendt til forlaget da hun var alvorlig depressiv. Boken burde leses av alle. Den gir et unikt innblikk i livet til ett menneske som tidvis er så dårlig at hun tviler på om hun overlever natten.

http://bokelskere.no/bok/jeg-vil-ikk...e-leve/193143/

Denne hentet jeg på biblioteket i dag. Har en times gåtur hver vei og åpnet boken på vei ut. Ble fanget fra første setning og leste hele veien hjem, jeg leser den nok ut i dag.
Har også begynt på 'Jeg lovet deg aldri en rosenhave' og liker den også veldig, veldig godt.

Fordelen er at det er to forskjellige diagnoser, begge svært aktuelle.
Syns egentlig skjønnlitteratur er en flott supplering til fagbøker og syns jeg lærer mye.

Fikk røsket med meg 'Psykosens verden' fra biblioteket også, så nå har jeg litt å lese i fremover.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 11:09   #44
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg vil virkelig anbefale boken "Jeg vil ikke dø, jeg vil bare ikke leve" av Ann Heberlein.
Boken er selvbiografisk og er til tider veldig tøff å lese. Vi følger Ann gjennom hennes nedturer og hennes manier som bipolar.
Anbefales på det aller sterkeste. Utvilsomt en av de aller beste bøkene jeg noen gang har lest og jeg gråt meg gjennom mye av boken.
I etterkant av utgivelsen har det kommet mange reaksjoner på at boken ikke burde vært utgitt ettersom den ble sendt til forlaget da hun var alvorlig depressiv. Boken burde leses av alle. Den gir et unikt innblikk i livet til ett menneske som tidvis er så dårlig at hun tviler på om hun overlever natten.

http://bokelskere.no/bok/jeg-vil-ikk...e-leve/193143/

Tipser om at denne kommer som monolog på Radioteateret i dag.
http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.8105660

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no