|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Erfaren nok
|
Sv: RettssakenJeg har sett veldig få direktesendinger, jeg har i grunn kun sett nyhetene kl 21 ift denne rettsaken. Men akkurat nå leser jeg på vg, der han forklarer seg. Og jeg får helt vondt i magen.
|
|
|
#224 |
|
Tankefull
|
Sv: RettssakenJeg har prøvd å holde meg litt, å bare lese dagsreferatet. Snublet inn på NRK sine direkteoppdateringer nå, og kjente igjen beskrivelsene til ABB i den situasjonen han var nærme av mine nære. Det knøt seg skikkelig i magen, og jeg ble uvel. Det må være fryktelig belastende for de som enda nærmere dette enn meg.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 20-04-12 kl 17:23. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Rettssaken
Det virker ikke som en del av de som blir intervjuet i og rundt rettslokalet skjønner det Pelle skriver her. En mann tilknyttet støttegruppa sa at han var overrasket over hvor detaljert ABB fikk uttale seg.
|
|
|
#226 |
|
Librocubicularist
|
NRK presiserte dette før sending nå. Dei sa noko i retning av at dette er ein straffesak, ikkje ei gransking av 22. juli. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, to the point. En annen ting er de som mener man ikke burde kaste bort penger på dette, da han har tilstått. Da vil jeg si at det finnes jo grunner til frifinnelse selv om man tilstår (feks psykisk syk). i tillegg er dette en eksepsjonell sak, som vil stå i historien om 200 år. Da er det viktig at vi har nedfelt hva som faktisk skjedde. "Så ille var det sikert ikke" kan lett bli resyultatet.
|
|
|
#228 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Rettssakenden eneste befatningen de fleste av oss har med rettsapparatet fra før, er jo advokat- eller krimserier på TV. Og de er jo stort sett amerikanske, og det er jo store forskjeller på amerikansk og norsk lov og amerikansk og norsk rettspraksis. I USA er det vel noe om at man ikke har slike omfattende rettssaker hvis man erklærer seg skyldig?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#229 |
|
~~~~~~~
|
Sv: RettssakenJeg lurer på en ting, kanskje noen her vet.
|
|
|
#230 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Nei, selvforskyldt rus blir ikke regnet som en straffrihetsgrunn. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: RettssakenAng paranoid schizofreni så tolker jeg det dithen at noiaen hans ikke er frykten for å bli avslørt under planleggingen men heller at "det er farlige muslimer overalt". |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Yes, we can!!
|
Det er ikke et alternativ. Er han utilregnelig så kan han bare sperres inne så lenge han er syk og farlig.
|
|
|
#233 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i første setning, men lykke til med å finne et sted hvor du slipper unna hatefulle idioter som trenger noen å skylde på.
|
|
|
#234 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Det stemmer ikke helt. Dersom man vurderes å ha blitt "frisk", men fortsatt vurderes som farlig, kan man overføres til såkalt "anstalt under kriminalomsorgen", dvs. fengsel. |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg tror virkelig ikke det er så veldig mye bedre så mange andre steder. I farten kommer jeg ikke på noen. Jeg har mer tro på å forsøke og bidra til å bedre forholdene der man er. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Skal rømme
|
Det er en myte at schizofrene har ulike personligheter. Schizofrene kan kanskje sies å ha et splittet sinn, dvs at tankene og følelsene deres henger ikke sammen og det blir mye rot. Det du tenker på er dissosiativ identitetsforstyrrelse (tidligere: multippel personlighetsforstyrrelse), og det har han nok hvertfall ikke.
|
|
|
#238 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Rettssakenhttp://morgenbladet.no/samfunn/2012/...e=home_oneline |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Jeg har virkelig ikke sansen for Schou som utøvende artist/komiker, men det han har skrevet fra og om rettsaken har så langt vært utrolig bra. Denne siden av han ser jeg gjerne mere av.
|
|
|
|
#240 |
|
Librocubicularist
|
Eg liker han heller ikkje som komikar, men etter å ha lese På vegne av venner då den kom ut, har eg blitt veldig begeistra for han som skribent. |
|
|
|
![]() |
|
|