|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Rettssaken
Jadda. Også hadde 44 av de han drepte verv i AUF, så da var det greit.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig. Men ejg lar meg ikke bevege så veldig. Og det synes jeg er litt rart. Jeg har gruet meg til rettssaken, og nå er den her og jeg leer knapt på øyelokket. Synes dog han kunne få sprade rundt i den fjonge uniformen sin, hvis det var det han ønsket.
|
|
|
#166 |
|
~~~~~~~
|
Sv: RettssakenI Nokas saken var det vel kun Schumann som fikk forvaring. Jeg mener å ha lest at det sitter 44 personer med forvaringsdom her i landet. De fleste har grove overgrep mot barn og pedofile.
|
|
|
#167 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RettssakenLippestad virker til å være en meget sterk mann. For en oppgave han har tatt på seg, og til nå har han virkelig vist seg den verdig. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
I endring
|
Sv: RettssakenDet finnes mange sterke mennesker i samfunnet vårt, i kveld gråter jeg litt for lederen i støttegruppen etter å ha lest denne artikkelen. http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/...MzH28.facebook
|
|
|
#169 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Æsj, der begynte jeg, igjen, også.
|
|
|
#170 |
|
I mål
|
Ja. Samtidig skulle han halshugge Gro og Eskil. Jeg er klar over at det ikke er relevant å gruble over dette for meg, men alt dette kunne han da virkelig ikka ha gjort i parallell? Jeg klarer ikke la være å tenke over hvordan i all verden han så for seg hele det scenariet der. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var sterkt å lese. Tårene triller her. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Ringskrømt
|
Sv: RettssakenDet jeg har problemer med å forstå er oppdragelsesrollen dommerene tar på seg når de f.eks. ber ham om å slutte å smile, at han bør tenke på de etterlatte som sitter i salen. Jeg tenker at hadde han hatt særlig omtanke for folk generelt, hadde vel aldri noe sånt skjedd. Hadde kanskje vært bedre å kjørt alt bak lukkede dører og ikke hatt noen andre enn de som må være der tilstede.
|
|
|
#174 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er i grunn enig. Det er vanskelig å kjøre en slik sak åpen uten at det blir det minste snev av sirkus, og jeg gremmes hver gang sensasjonslysten lyser av enten en journalist eller et medmenneske. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
kamerat
|
Dette kjenner jeg meg fullstendig igjen i. Jeg pleier visst å reservere oppriktighet og følelser for det jeg liker og er glad i. Det jeg ikke liker, pleier jeg jo å le av eller ignorere. Men man kan ikke le av eller ignorere dette her.
|
|
|
#176 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: RettssakenLippestad advarte i går om at dette kom til å bli en veldig tøff dag i retten. Tenker på de pårørende og ofre som er tilstede. Jeg tror at endel føler et sterkt behov for å vite før de kan gå videre, men samtidig så tenker jeg at en del av det som kommer frem i rettsaken kanskje kan føre til ytterligere traumer. Artikkelen om Blattmann fikk meg også til å gråte. Kommer til å tenke på dem i dag. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Librocubicularist
|
Sterkt. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg stusset også på dette, men jeg tror ikke tanken er å være oppdragende. Jeg tror bare de mener å påpeke for ham at han reaksjoner og følelser rundt dette helt klart skiller seg fra andres. Og i den situasjon med smilet, så var det tydelig at han ikke hadde den kontrollen på seg selv som han helst vil ha, for det virker ikke som han var bevisst på at han smilte.
|
|
|
|
#179 |
|
Glamorøs
|
Sv: RettssakenDet er helt vanlig at dommere påpeker slike ting i rettsaker. Det er vel både for å bevare en viss ro, orden og anstendighet i rettsalen, samt vise tiltalte at dette er veldig uakseptabelt.
|
|
|
#180 |
|
flisespikker
|
Det kan kanskje også være et ledd i vurderingen av hans forståelse for hva som er akseptabelt eller vanlig? Eller i vurderingen av hans oppfatning av hva han har gjort og hvordan han tror andre forholder seg til det. Det er jo en del av helhetsbildet, det også.
|
![]() |
|
|