Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 22:17   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg fastholder personlig at dette ikke bør kalles kjøtt så lenge det er et blandingsprodukt som inneholder beinrester, bindevev m.m. Jeg er fullstendig inneforstått med at næringsverdiene av dette er helt ok, men kjøtt er det ikke.

Det kalles ikke kjøtt, det kalles MUK - Mekanisk Utbenet Kjøtt. Det er ikke et blandingsprodukt i den forstand at man med vilje blander inn beinrester, etc. På samme måte som at kjøttdeig ikke er bare kjøtt, men også iblandet både vann og salt. Og karbonadedeig er storfekjøtt, renskåret for synlig fett og sener. (Følgelig kan man anta at det følger med sener i kjøttdeig. For eksempel.)

Kan man kalle noe fiskefilet hvis det følger med bein?

Poenget er jo at man ikke med vilje (slik jeg har forstått det, i alle fall) lar bein følge med i MUK. Men det kan dessverre skje.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.