Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 23:23   #161
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Mattilsynet er uenig med kjøttbransjen. Hvem skal man stole på?

de er begge enige i at MUK ikke er oppmalte kyllingskrotter.

Gammel 02-04-12, 23:24   #162
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frost..... Er de? Hvor finner du det? Jeg kan saktens spørre siden jeg har noen insidere. Du har jo kommet med ganske drøye påstander om hva norsk MUK anno 2012 inneholder.

Sist redigert av Guava : 02-04-12 kl 23:35.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 23:31   #163
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si jeg ble litt beroliget av den linken over hvor det står at det nå er bedre maskiner. Hvis det faktisk er sånn nå at det er kjøtt som freses av beina, er det helt greit for min del. At det ser ut som rosa gugge i produksjonslinja plager meg svært lite.

Gammel 02-04-12, 23:34   #164
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var til Frost. Du smettet bare inn i mellom.

Gammel 02-04-12, 23:35   #165
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tror kanskje Hattifnattens svar egentlig var til Frost, men at ditt bare kom innimellom?

Gammel 02-04-12, 23:35   #166
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Haha, og der smatt jaggu meg Fnattihatten innom sjæl.

Gammel 02-04-12, 23:44   #167
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

jeg tenkte jeg skulle ordne opp, og slettet innlegget mitt. men nå ble det jo bare rart.

Gammel 02-04-12, 23:49   #168
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Redd er jeg ikke, men i mine øyne er det ekstremt uappetittelig. Jeg mister helt apetitten av brusk- og beinbiter i maten min og jeg er spesielt var på kylling. I tillegg finnes MUK i produkter som ikke kunne falle meg inn å kjøpe, som kyllingpølser, kyllingpostei osv. Jeg spiser ikke vanlige kyllingfileter fra gul priorpakke heller. Bare økologiske fileter som ikke lukter promp og som faktisk har litt spenst i kjøttet :matjåle:.

Dessuten knegger jeg høyt av at det liksom skal være matsnobberi å like skikkelige råvarer. At Økologisk er uetisk m.t.p. matkrisen i verden og Hva Har Du. Folk må gjerne spise Torosuppe for å vise hvor solidariske og lite snobbete de er. Det vil aldri bli mat i mine øyne uansett.

Gammel 02-04-12, 23:52   #169
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Redd er jeg ikke, men i mine øyne er det ekstremt uappetittelig. Jeg mister helt apetitten av brusk- og beinbiter i maten min og jeg er spesielt var på kylling. I tillegg finnes MUK i produkter som ikke kunne falle meg inn å kjøpe, som kyllingpølser, kyllingpostei osv. Jeg spiser ikke vanlige kyllingfileter fra gul priorpakke heller. Bare økologiske fileter som ikke lukter promp og som faktisk har litt spenst i kjøttet :matjåle:.

Dessuten knegger jeg høyt av at det liksom skal være matsnobberi å like skikkelige råvarer. At Økologisk er uetisk m.t.p. matkrisen i verden og Hva Har Du. Folk må gjerne spise Torosuppe for å vise hvor solidariske og lite snobbete de er. Det vil aldri bli mat i mine øyne uansett.

Forskjellenliggervel i om man syns det er et grusomt produkt som burde vert forbudt, eller om man bare lar vær å spise det fordi man ikke har lyst på det.

Gammel 02-04-12, 23:56   #170
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Forskjellenliggervel i om man syns det er et grusomt produkt som burde vert forbudt, eller om man bare lar vær å spise det fordi man ikke har lyst på det.

Jeg synes godt det kunne vært forbudt.
Det er ikke mat, men avfall som tidligere ble kastet. Det kunne de godt ha fortsatt med og hadde det ikke vært for den økonomiske motivasjonen, hadde de vel ikke begynt med det heller. Det er jo ikke fordi Prior plutselig begynte å bry seg om matkrisen i verden at de begynte å produsere MUK. Det verste er jo at de også fronter disse kyllingproduktene som "sunnere alternativer". Det er jo til å grine av.

Gammel 03-04-12, 00:00   #171
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes godt det kunne vært forbudt.
Det er ikke mat, men avfall som tidligere ble kastet. Det kunne de godt ha fortsatt med og hadde det ikke vært for den økonomiske motivasjonen, hadde de vel ikke begynt med det heller. Det er jo ikke fordi Prior plutselig begynte å bry seg om matkrisen i verden at de begynte å produsere MUK. Det verste er jo at de også fronter disse kyllingproduktene som "sunnere alternativer". Det er jo til å grine av.

Er det avfall fordi det ikke er rene fileter?
For min del er det sammensetningen som er viktig, proteiner, fett osv.

Gammel 03-04-12, 00:05   #172
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal man først ha en så vanvittig stor produksjon av små slaktedyr at det ikke fins folk nok til å filetere dem for hånd, så er det bare rett og rimelig at mer av dyret blir brukt. Det ville være sløsing med ressurser å kaste alt som ikke er bryst og filet. Broileroppdrett er grelt nok som det er om man ikke skal kaste over halve dyret.

Gammel 03-04-12, 00:13   #173
Guava

Guava sin avatar

Standard

Å ikke kalle torosuppe mat er virkelig matsnobberi, men det er jo greit å være matsnobb når man har mye penger liksom. Det er mange som står timesvis i kø for å få pulversuppe.

Gammel 03-04-12, 00:19   #174
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vel kanskje det er litt matsnobberi å bare ville ha gode råvarer. Altså, jeg skjønner at man liker det best og at man prioriterer det når man har god råd, men litt snobbete er det når man ikke har noe ønske om å utnytte hele dyret.

Det jeg er litt i tvil om er om MUK kommer i kategorien god ressursutnyttelse eller bruk av deler av dyret som tradisjonelt har vært avfall og som ikke nødvendigvis er så bra å spise.

Gammel 03-04-12, 00:25   #175
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Frost..... Er de? Hvor finner du det? Jeg kan saktens spørre siden jeg har noen insidere. Du har jo kommet med ganske drøye påstander om hva norsk MUK anno 2012 inneholder.

Det står om det i dagens VG.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 00:32   #176
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

*Har ikke lest tråden*
Jeg er ikke "redd" for MUK, men synes det er litt vemmelig. Nå er ikke dette produkter vi bruker i utgangspunktet (hat gått gjennom lista), så jeg har en veldig avslappet holdning til det.

Gammel 03-04-12, 00:35   #177
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg leser ikke VG. Har de belegg for påstandene dine Frost? I så fall er det jo en kjempesak. Dersom det du har påstått stemmer så kan ikke MUK selges.

Gammel 03-04-12, 09:28   #178
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Sv: Re: Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det står om det i dagens VG.

på nett? link? hva står det, helt eksakt? Står det der svar på hvitt at muk er oppmalte kyllingbein?

Gammel 03-04-12, 11:38   #179
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

I såfall så lyver jo slakteriene. Ikke bare pynter på sannheten heller, men direkte lyver. Det høres rart ut. Skjønner ikke helt problemet. Det er fint å utnytte så mye av dyret som mulig. Vi koker jo kraft på bein og marg. Nå har kylling hule bein og ikke marg, men de bruker da vitterlig ikke bein. Det går til dyrefor.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 11:45   #180
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har ikke hørt om dette før jeg nå leste linken. Synd at det skal stappes så mye forskjellig i maten vi skal spise. Trodde det var sunt å spise kyllingkjøttdeig ift vanlig kjøttdeig men om den er full av ben så er den vel ikke det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.