Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hasjrøyking og bilkjøring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 20:49   #20
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fordeler ved å legalisere et rusmiddel altså?
Jeg greier ikke i min villeste fantasi å se hvilke fordeler det kan gi?

Det argumenteres ofte med at det ruspolitisk er en fordel med legalisering, fordi stoffet i seg selv er mindre skadelig enn mange av de lovlige rusmidlene, og en legalisering vil føre til at færre blir avhengige av tyngre stoffer.

Gitt at begge deler er dokumenterbart tilfelle (vanskelig å dokumentere noen av delene da) heller jeg mot å være for legalisering. Men jeg har som sagt satt meg for dårlig inn i sannhetsgehalten av begge disse påstandene, samt eventuelle andre argumenter for og imot, til at jeg har spikret min mening om dette. Siden det ikke er noen folkeavstemning om denne saken i morgen synes jeg det er helt greit være i tvil. Jeg synes generelt tvil er en fin ting, det fører som regel mer skade med seg at noen er skråsikker enn at de er i tvil og åpen for nye argumenter.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.