|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hasjrøyking og bilkjøringFant noen gamle tråder om legalisering av hasj, men starter heller en ny om det jeg lurer på.
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringDet ble innført grenseverdier for en rekke rusmidler tidligere i år: http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-20120120-0085.html
![]() |
#4 |
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringEr det THC som er i hasj? Jeg klarer ikke regne det der, men kjenner jeg er skeptisk til legalisering og bilkjøring.
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringTHC er den viktigste aktive ingrediensen, ja. Hvordan det spiller inn på bilkjøring avhengwr av inntak og utskillelse. Halvveringstiden er ganske høy. Jeg leste noe om 3-4 dager før 80-90 % er utskilt etter enkeltinntak.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringPå mange piller med rød trekant står det ikke at det er forbud mot å kjøre,Mb det skal utøves forsiktighet eller noe sånt. Hvis thc kan være i kroppen i ukesvis så må man iallefall få enkle grenser før man legaliserer,mener nå jeg da.
![]() |
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringHvis man røyker hver dag så kan man ikke kjøre bil. Reaksjonstiden ved inntak av THC er redusert i flere dager etter inntak.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringJeg tror holdningen fort er ltt annerledes om man er ant til å chille med en krydret sigg.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringJeg pleide å ta en veldig lav dose THC på tidlig kveld, og regnet meg ikke som kjørbar før et døgn seinere.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 04-04-12 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøring
Ja, men jeg har også lest noen artikler om hvordan det ikke nødvendigvis er samsvar mellom blodverdier og nedsatt reaksjonsevne. Dette er jo en veldig aktuell problemstilling i hippieland.
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringJeg er skeptisk til legalisering av hasj, men har ikke tatt endelig stilling fordi jeg ikke føler at jeg har satt meg nok inn i saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Audacious
|
Men det er jo litt irrelevant om du finner rester av stoffet i blodet dersom det forlengst har sluttet å ha noen effekt som kan påvirke bilkjøringen? Det er også stor forskjell på hvor langvarig effekten er av like stor mengde THC, avhengig av hvordan det er inntatt (vaporiser, joint, THC trukket ut i fett, THC ikke trukket ut i fett) osv.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Jo, men er man over grenseverdien etter at det i år i Norge ble innført så er man pr def påvirket med blodverdier over grenseverdien.
![]() |
#16 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må man enten se det som et argument mot legalisering eller tenke at man må ned på blodverdier som garantert er trygge enten omstendighetene er sånn eller slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Når er man utlært?
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøring;-) det skal noe trening til for å vite om man er over eller under, borte eller vekk .... eller bare cool. En liten blås hører hjemme i stua og ikke bak rattet ... Og THC (virkestoffet) lagres i fettvevet. Så en av flere tommelfingerregler: Er'u feitt så velger'u soffa'n!! Men de slanke ....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#20 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hasjrøyking og bilkjøringJeg bor i hasjrøykingens land, men aner ikke hvordan det er med hasj og bilkjøring. Kan uansett ikke tro at kombinasjonen er heldig! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|