Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 12:29   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er ganske stor kontrast mellom mange egenorganiserte ferier og det Tallulah beskriver ift å bli kjent med lokalbefolkning og komme hjem til dem, for å si det sånn. Jeg tror ikke akkurat at jeg ved å bestille fly selv til Nice og leie et feriehus rett utenfor vil komme i nærkontakt med lokalbefolkningen i mye større grad enn om jeg hadde bestilt en ferdigpakke.

Nei, det har du rett i. Og man kan fint komme i kontakt med lokalbefolkningen når man reiser med charter også. Hvis du søker opp alt jeg har skrevet om charter på FP så vil du se at jeg er ikke entydig negativ. Om vi skal tilbake til Parga så er det godt mulig at vi velger charter denne gangen også, om det kommer ut billigere enn å orge selv. Sist vi var der bodde vi på et lite familiedrevet hotell (med avtale med bl.a. Apollo), leide bil, kjørte langt opp i fjellene, sov over på et kårni høyfjellshotell sammen med det greske skilandslaget og en hotellvert som så ut som Jonathan Pryce i Brazil, besøkte klosterne i Meteora, spiste på rare, små roadside cafeer, kjørte oss vill, besøkte et bittelite, privatdrevet museum som tok være på romerske ruiner (Den greske staten ville kun finansiere greske ruiner), ble kompis med ene serivtøren på den greske restauranten vi endte opp med å spise på omtrent hver dag og opplevde mange sider ved fastlandshellas jeg ikke ville ha vært for uten.

Den ferien vil skal ha i Florida nå kommer til å bære mer preg av resort-ferie enn det den charterferien gjorde.

Det jeg i hovedsak har problemer med er feriesteder som kunne vært hvor som helst i verden, fordi de serverer den samme maten, alle snakker svensk eller engelsk, man trenger ikke bevege seg ut i lokalmiljøet (mange steder er det umulig, for resorten ligger så øde til), og man ikke bidrar til lokalområdets økonomi i nevneverdig grad.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.