Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 01:09   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er lei av at vi skal ha perfekt mat hele tiden. Perfekte grønnsaker, perfekt kjøtt. Jeg ble ganske så sjokkert av en tråd for en stund siden der flere sa at de skjærte av og kastet den delen av osten som hadde ligget ut mot plastembalasjen. .

Nå ble jeg og satt ut her.

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Det første laget av osten smaker jo plast, ingen får tvinge meg til å spise den fordi jeg skal være pk, da kan jeg heller ta to skiver mindre ost på skiven. (Har gått glipp av ostetråden).
Til gjengjeld kaster vi faktisk lite mat totalt sett, vi bruker rester, er oppfinnsomme og tenker matøkonomisk.

Hvordan kan økologisk være jåleri?

Det smaker jo ikke forskjellig fra resten av osten?

Økologisk kan være jålete fordi det av og til bruker større ressurser enn vanlig drift. Jeg leste en fin artikkel om det her tidligere, skal se om jeg kan bla den fram til deg senere.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er skeptisk til MUK. Jeg er for å utnytte mest mulig av kjøttet og er på ingen måte opptatt av å bare spise biff og salmalaks, men etter kugalskap-affæren er jeg skeptisk til å spise mat som inneholder beinmel eller for mye nervevev. Nå var dette storfekjøtt (og sau?), men jeg har ikke sett noen gode argumenter for at denne typen sykdommer ikke kan oppstå blant gris eller fjærkre.

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Smalahove spiser jeg hvilke dag som helst! *oppvokst på gård*
En plukker jo ut hjernen før de går til røyking osv, og jeg personlig spiser ikke skinnet og øynene, så da sitter jeg igjen med møøøørt deilig kjøtt.

Dette hadde jeg ikke trodd om deg Vitoen! :skingrestemme:

:fniser:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.