Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Erfaringer med Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 21:15   #61
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Tyrkia?

Man kan bestille Italiaopphold her: www.friferie.no vi har bestilt ei uke gjennom dem.

Gammel 19-03-12, 21:17   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du høre jo ikke etter, Dixie! Det ER IKKE så varmt i Hellas i mai! (Jeg hadde aldri dratt til Hellas i mai, ihvertfall ikke i begynnelsen.) Det begynner i juni! Og da er det varmt til september, minst. Hele middelhavsområdet er varmt, garantert, i juli! VArmt nok for deg også. Man sitter ikke med strikkejakker i juli rundt MIddelhavet. Jeg har vært mye rundt der og følger godt med på temperaturer. Et unntak er kanskej Spania, men det vet jeg ikke, for jeg har ikke vært der så mye, men jeg tror likevel ikke det blir kjølig der heller. På KAnariøyene, derimot, kan man regne med strikkejakkekvelder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:20   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for fin link, skal kikke på den nå.

Gammel 19-03-12, 21:21   #64
de2beste
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
de2beste har et hav av muligheter foran seg
Standard

da skjønner jeg.. Jeg har vært masse i både tyrkia og italia, og det er helt to forskjellige ferier! Har aldri vært på alanya siden av tyrkia? Vi har alltid dratt til icmeler og marmaris. Her er det ikke samme luftfuktighet som alanya og sånn.. i alle fall etter hva jeg har hørt av andre som har vært begge steder

Italia!! I love it! toscana. du kan jo sjekke ut et sted som heter Riva del sole! Er et hotell som er fantastisk barnevennlig, og ikke et typisk turist sted. men en rolig deilig ferie med lite hus eller leilighet og fast plass på stranden. i tillegg så er det kort reise til andre flott byer i toscana som man kan oppleve mange steder om man vil det

skal se om jeg finner linken til det !

de2beste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:22   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men du høre jo ikke etter, Dixie! Det ER IKKE så varmt i Hellas i mai! (Jeg hadde aldri dratt til Hellas i mai, ihvertfall ikke i begynnelsen.) Det begynner i juni! Og da er det varmt til september, minst. Hele middelhavsområdet er varmt, garantert, i juli! VArmt nok for deg også. Man sitter ikke med strikkejakker i juli rundt MIddelhavet. Jeg har vært mye rundt der og følger godt med på temperaturer. Et unntak er kanskej Spania, men det vet jeg ikke, for jeg har ikke vært der så mye, men jeg tror likevel ikke det blir kjølig der heller. På KAnariøyene, derimot, kan man regne med strikkejakkekvelder.

Jeg vet det. Jeg drar aldri mer i mai, jeg vet at det er varmere der i fellesen og rundt der altså. Så jeg hadde ikke hatt skrupler med å dra til samme sted igjen om det var i juli eller august altså. Men det ligger en sånn innebygget panikk i meg for å ikke få nok varme, det er nesten litt hemmende. Bare jeg kjenner litt kjølig vind så stivner jeg og tenker panisk "ånei ånei, nå blir det kaldt". Helt teit, men jeg må i hvert fall dra til et sted der det er stekende hett slik at vinden bare er en velsignelse.

Gammel 19-03-12, 21:23   #66
de2beste
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
de2beste har et hav av muligheter foran seg
Standard

her er linken til det stedet i Toscana som jeg snakket om

http://se.rivadelsole.it/hotel-se.html

de2beste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:25   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj, det var flott! Tusen takk, skal vise det til mannen. Nå blir det nok Roma i noen dager og så sørover altså, men vi har jo ikke bestemt oss 100 % enda.

Gammel 19-03-12, 21:28   #68
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Første gang jeg var på Kreta var det over 50 grader i skyggen og halve Hellas sto i brann. Det var grusomt, rett og slett!

Gammel 19-03-12, 21:30   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg vet det. Jeg drar aldri mer i mai, jeg vet at det er varmere der i fellesen og rundt der altså. Så jeg hadde ikke hatt skrupler med å dra til samme sted igjen om det var i juli eller august altså. Men det ligger en sånn innebygget panikk i meg for å ikke få nok varme, det er nesten litt hemmende. Bare jeg kjenner litt kjølig vind så stivner jeg og tenker panisk "ånei ånei, nå blir det kaldt". Helt teit, men jeg må i hvert fall dra til et sted der det er stekende hett slik at vinden bare er en velsignelse.

Vi har dratt til "syden" tre ganger i året de siste årene. Jeg har en iskald og supertynn jentunge som helst vil ha lue og dynejakke i mai. Når vi drar om sommeren har jeg aldri opplevd at hun fryser. Hun sitter på restaurant om kvelden i tynn kjole med spaghettistropper. Det er det. Om våren, vinteren eller høsten, derimot, etterspør hun alltid genser/ jakke om kveldene. Det har vært unntak. F.eks. Kanariøy i desember, tretti grader hele tiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:32   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi var i Puerto Rico på Kanariøyene i -94, da reiste vi i oktober og det var stekende hett der, sol hele tiden og deilig vær. Kunne det ikke vært sånn her hjemme, hele året unntatt desember.

Gammel 19-03-12, 22:25   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har vært i Alanya, før vi fikk barn, likte det ikke. OK vær, men plagsomme selgere overalt som ikke ga seg. Man kunne ikke gå forbi en restaurant før man omtrent ble dratt inn for å spise. Vannet var ikke så rent og det var generelt endel bråk. Har imidlertid hørt mye bra om Side.

Gammel 19-03-12, 22:34   #72
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har vært i Icmeler og Marmaris, liker godt Tyrkia.
Mannen klarer ikke masingen og vil ikke reise dit.
Men klarer man å ikke bry seg om dem, overse dem og ikke gi de noe oppmerksomhet
så blir de ikke noe plagsomme, de drar deg ikke fysisk inn i butikker eller restauranter.
Men begynner du å snakke med dem og gi dem oppmerksomhet, vil de mase og kanskje gå litt etter deg.
Skulle gjerne reist dit i år, men får nok ikke med mannen på det og jeg
reiser ikke alene med ungene(reiset til Kypros alene i fjor, veldig greit!).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 22:38   #73
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Når det gjelder varme så er jeg sånn at jeg hater norsk sommer fordi det er for kaldt, selv når det er på det heteste her. Jeg trives best i 35+ grader og mann og til og med unger er ganske lik meg der, faktisk. Minsten satt og hylte etter lue og votter i Hellas i mai i fjor.
Så at det er V A R M T er bare av det gode, jeg elsker varme og kunne bodd i en vulkan.

Takk for tips, dere. Høres jo absolutt ut som noe vi kan vurdere allikevel, hvis mannen ikke får trumfet gjennom Italia.

Måtte flire litt for vi er også veldig glad i varmen... så når vi var i Tyrkia for et par år siden så storkoste vi oss i noenogførti varme grader. Jada, det er varmt, men under en parasoll med en kald og god brus så er det fint.
Vi var forresten litt i utkanten av Side, helt greitt, men ville nok bodd nærmere sentrum om vi reiser i det område igjen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 20:08   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Klarer ikke helt å bestemme oss.
Tyrkia kommer ut som det desidert billigste, ser jeg, men er usikker på om vi vil velge all inclusive eller ei. Det frister jo lit da, i og med at vi slipper å tenke.

Men dere; har noen av dere erfaringer med dette hotellet i Kemer? Det ser jo helt fantastisk ut, synes jeg, og vi vurderer det, men så leser jeg disse tilbakemeldingene og blir usikker. Det er ingenting midt imellom, men alt fra "fantastisk hotell, mat og betjening" til "aldri reis hit!!" Vet liksom ikke helt hva jeg skal tro.

Disse er også på lista, så om noen har erfaringer så hyl ut:

Jasmine resort

Best house apart 2

Rose Garden

Club Sidar

Side Village

Sunpark Garden

Villa Moonflower

Jeg vil helst på Meder eller Villa Moonflower, tror jeg. Sorry at jeg maser sånn, jeg er bare så livende redd for å komme til et sted som er ræva, ser det har skjedd mange, og vi er ikke akkurat bortskjemt på reising, så jeg vil gjerne forsikre meg om at vi velger riktig.

Gammel 27-03-12, 20:18   #75
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal til tyrkia i år igjen. Vi stortrives i Tyrkia, og da i Side. Vi reiser med Nazar. I forfjor reiste vi også med Nazar med all inclusive og var på Pegasos world. Vi var superfornøyd. I år blir det en litt rimeligere plass, men vi reiser fortsatt med Nazar. Da får du mye for pengene!

Har hørt om flere som har vært i Alanya, de var ikke fornøyd med all støyen, og for mye bølger på strnd (ikke særlig barnevennlig akkurat)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 20:19   #76
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Kjenner ikke til noen av de hotellene du har ramset opp, men hvis dere vurderer all inclusive, så har de veldig god mat på Blue Diamond (Alanya).

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 20:20   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

*sjekker opp*

Gammel 27-03-12, 20:26   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

DJISUS KRAIST, de har all inclusive på Pegasos World til ca. 39.000 for oss den uka vi skal dra. Mannen kommer til å synes det er for dyrt. Men jeg tviler på at Italia hadde blitt billigere, ikke når vi skulle spist ute hver dag (hadde bodd på vanlig hotell).

Gammel 27-03-12, 20:26   #79
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Venninnen min var her i fjor og skal tilbake i år:
http://www.ving.no/tyrkia/yahsi-beac...a-beach-resort

Hun skrøt uhemmet av stedet og maten.
Det ble renovert i fjor, så det er ganske nytt.

Gammel 27-03-12, 20:28   #80
Guttemammis

Standard

DJISUS KRAIST, de har all inclusive på Pegasos World til ca. 39.000 for oss den uka vi skal dra. Mannen kommer til å synes det er for dyrt. Men jeg tviler på at Italia hadde blitt billigere, ikke når vi skulle spist ute hver dag (hadde bodd på vanlig hotell).

Er det for en eller to uker?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.