Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 22:23   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Jeg ser for meg at kabinpersonalet står og eller. "Elle-melle-deg-fortelle!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:24   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... eller stolleken!

Det hadde i det minste vært en litt morsommere forklaring på alle forsinkelsene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:28   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-03-12, 22:35   #64
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt "oppgradert" en gang for 12 år siden. Det var på den tiden man fløy Braathens Back eller Best. Jeg satt på Back på vei mellom Amsterdam og Sola, mannen hadde billett på Best fordi han hadde jobb-betalt billett, men siden jeg var redd(ere) for å fly (da enn nå) ba han om å få sitte ved siden av meg på Back. Det var nyttårsaften da år 1999 skulle bli til år 2000, og jeg var vettskremt pga. Y2K-katastrofene vi var forespeilet, og forventet at flyet kom til å ramle ned i det klokka i flyet passerte midnatt, selv om vi fløy midt på dagen (men hvem vet hvilken tidssone de opererer med i fly ). I allefall, kabinpersonalet så at jeg var vettskremt og inviterte meg inn til seg bakerst i flyet, der de har maten og sånt. Der skjenket de meg nokså grundig med sprudlevin ("det er tross alt nyttårsaften, og hvis ikke vi kan feste kan vi jo sørge for at noen andre gjør det"), mens mannen gikk for lut og kaldt vann på setet sitt på Back. Etter noe tid sendte de meg tilbake til mannen, og serverte oss begge et par Jägermeistere sånn på tampen før landing. Alt gratis.

Jeg vet ikke om det teller som oppgradering, det er en artig historie om ikke annet.

Jeg kan forøvrig meddele at musserende vin virker svært godt i høyden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:38   #65
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Jeg har blitt oppgradert en gang fra Chicago til London. Da mannen min og jeg dro til Korea for å hente sønnen vår så ble vi oppgradert fra Helsinki til Seoul. Det var stas og en flott avslutning på livet uten barn.

Gammel 07-03-12, 23:58   #66
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det økte ikke akkurat lysten min til å være en vanlig SAS-kunde.

ALLE større nettverks-flyselskaper har slike lojalitets-program. BA,KLM, Lufthansa, Swiss osv.osv. Ser ikke noe galt i det, du merker da ikke det som vanlig passasjer uansett, og dersom du flyr MYE så blir du premiert for det. Ikke bare flybransjen som har slike systemer for de mest lojale og trofaste kundene.

Gammel 07-03-12, 23:59   #67
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Continental har 16 business plasser på sine fly til Usa. De er stort sett fylt opp på hver flight.

Lufthansa har 130 First- og businessclass-sete på sin A380. Til f.eks. Miami er alle disse setene fylt opp hver eneste dag.

Gammel 08-03-12, 00:07   #68
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, jeg mener da at de tilbyr kompensasjon, da. De hiver deg ikke bare av flyet.

Ja, selvsagt. Tror summene varierer litt men det dreier seg om noen hundre euro pr.person i erstatning og tilbud om plass på et senere fly.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... men gudene vet at det hadde kostet SAS dyrt å få meg av flyet for å få plassert en eller annen med mange frequent flyer-poeng.

Men om du hadde vært den med trillioner bonus-poeng som ble fortalt i gate at du ikke får plass fordi flyet er fullt, så kanskje du hadde tenkt motsatt?

Som Polyanna sier, så etterlyser flyselskapet først frivillige før man evt. "kaster av" passasjerer mot erstatning.

Gammel 08-03-12, 00:08   #69
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jaja, jeg har ikke akkurat fått mer lyst til å fly med SAS etter den "reklamen". (Nå hadde jeg ikke særlig lyst til å fly med dem uansett da.)

banana: Glimrende historie! Jeg hadde ikke klaget over en slik behandling nei. Min mors beste venninne fløy langflygning for en del år siden (nå husker jeg ikke hvor de skulle...tror det var Thailand) og satt helt bakerst hvor cabinpersonalet hadde sine plasser. De fikk så god kontakt med dem som jobbet der, at de fikk gratis champagne hele turen. Påskuddet var "setene deres kunne ikke legges langt bak". De sa selvsagt tusen takk og hadde en fantastisk flytur.

Filifjonka: Nei hadde du hatt en historie om å bli ryggopperert på fly, hadde jeg DEFINITIVT ville lest. (Mulig at den historien hadde vært i media da ja.)

Gammel 08-03-12, 00:16   #70
Elin

Elin sin avatar

Standard

...og vær klar over at alle flyselskaper overbooker flyene, og at man kan bli kastet av mot erstatning med eller uten frequent flyer-kunder. Det gjelder også lavpris-selskaper som Ryanair og Norwegian, og er ikke noe eget SAS-fenomen.

Gammel 08-03-12, 00:38   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier jo ikke å være mangel på folk som stiller opp på tilbudet "ta et senere fly, få xx euro", er det det? Så det syns jeg ikke er noe problem.

Gammel 08-03-12, 01:14   #72
Elin

Elin sin avatar

Standard

Det pleier jo ikke å være mangel på folk som stiller opp på tilbudet "ta et senere fly, få xx euro", er det det? Så det syns jeg ikke er noe problem.

Det er så og si aldri et problem.

Gammel 08-03-12, 08:40   #73
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av e24

Når de dukker opp på fly eller i lounge, blir de bukket inn.

Oh lord! Da tror jeg jeg hadde gapskrattet. Både som den "heldige" mottaker og tilfeldig vitne. Bukke!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 08:53   #74
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har blitt oppgradert to ganger, og det er jo ikke så verst siden vi er fem stk i familien.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:01   #75
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Mannen og barna (2 stk) fikk 12 000 kroner en gang for å vente 6-7 timer på neste KLM-fly til Amsterdam. Helt i orden, det, vi bodde 10 minutters kjøring fra flyplassen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 21:56   #76
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke opplevd det, men flyr sjeldent utenlands. Krysser fingre for oppgradering når vi reiser til/fra New York.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.