Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 10:53   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Når jeg tenker meg om, så har vi blitt opgradert en gang fra London til Oslo også. Det var veldig ok det også, men ikke i samme kategori som å levere boardingkortet og få høre: You're upstairs, og så sløve 10 timer i verdens mest behagelige stoler med gratis Body Shop-toalettsaker og et eget spisskammers man kunne bare raide.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 11:56   #42
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Ja, flere ganger. På åttetimers flyturer gjør det en ganske enorm forskjell gitt.

Den aller beste oppgraderingen var med Cathay Pacific fra Hong Kong til Seoul. Jeg hadde business-billett, men da jeg ba om å få bli med et tidligere fly fikk jeg beskjed om at det bare var plasser igjen på økonomiklasse. Siden flyturen bare var på tre timer sa jeg det var greit, jeg ville heller fly økonomi enn å vente i fem timer ekstra. Jeg fikk ombordstigningskortet og gikk til gaten, hvor jeg ble omdirigert til første klasse. Det var luksus, det, og en mer fornøyd kunde tror jeg neppe Cathay har hatt.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:15   #43
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Når jeg tenker meg om, så har vi blitt opgradert en gang fra London til Oslo også. Det var veldig ok det også, men ikke i samme kategori som å levere boardingkortet og få høre: You're upstairs, og så sløve 10 timer i verdens mest behagelige stoler med gratis Body Shop-toalettsaker og et eget spisskammers man kunne bare raide.

Nais ... Jeg hadde en sånn billett på LA-London ifjor, og da jeg sjekket inn ble siste plassen oppe tatt av fyren foran meg i køen ... Det var antakelig første og siste sjans jeg hadde på å få sitte oppe i en jumbo i hele mitt liv.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 20:45   #44
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Vi bestilte Blue Class comfort da vi dro til Mexico for 1 mnd siden da jeg smertelig vet hvordan det kan være på charter. Det var bittelitt mere beinplass men likefullt en slitsom flytur. Det var fullstendig bortkastede penger. :har lært: Forresten elendig service på Thomson Airways som flyr for starTour!!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 21:10   #45
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ofte baade paa intercontinentale og Europeiske flighter. Gullkort eller bedre er tingen. Tidligere spurte man, naa skjer det mer automatisk ut fra status (kortets farge).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 02:56   #46
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ofte baade paa intercontinentale og Europeiske flighter. Gullkort eller bedre er tingen. Tidligere spurte man, naa skjer det mer automatisk ut fra status (kortets farge).

Hva er bedre enn gullkort da? Nysgjerrig. I SAS har vi Pandion-kort som er høyeste rang bonus-og fordelsprogram. Den henger høyt og ikke mange som har Pandion-kort. Gullkort har svæææææææææææært mange nordmenn derfor er det også blitt sjeldnere å oppleve oppgradering med gullkort nettopp fordi man er så mange om det.

Gammel 06-03-12, 10:29   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner mange med Pandion-kort. (En periode tror jeg jeg kjente de fleste som hadde dem. Ikke nå lenger, da)

Fikk for øvrig gullkortet i posten i går, så nå er jeg spent.

Gammel 06-03-12, 10:33   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst litt inne i min egen verden her, og leser stadig overskriften "har du noen gang blitt ryggoperert på fly"...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 10:41   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-03-12, 18:06   #50
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner mange med Pandion-kort. (En periode tror jeg jeg kjente de fleste som hadde dem. Ikke nå lenger, da)

Fikk for øvrig gullkortet i posten i går, så nå er jeg spent.

1500 personer har Pandion-kort.

Gammel 07-03-12, 18:19   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skaffer man seg disse kortene, da?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:36   #52
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pandion-kort er noe man blir tildelt , i allefall hos Sas. Og det er vel logisk sett de best betalende passasjerene som tildeles disse.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:40   #53
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan skaffer man seg disse kortene, da?

Pandion blir man invitert til, personlig, av direktør i SAS Richard Gustafsson. Man skal fly ekstremt ofte for å komme i betraktning for Pandion-kort. De har alle fordeler, og enhver flypassasjer kan bli kastet av et SAS-fly uansett hvor fullt det er, dersom en Pandion-kunde kommer til gate og vil være med. De er altså passasjer-kongen/dronningen

Pandion gullkort

Gullkort kan hvem som helst få dersom man flyr ofte nok

SAS Eurobonus

Gammel 07-03-12, 19:05   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Pandion blir man invitert til, personlig, av direktør i SAS Richard Gustafsson. Man skal fly ekstremt ofte for å komme i betraktning for Pandion-kort. De har alle fordeler, og enhver flypassasjer kan bli kastet av et SAS-fly uansett hvor fullt det er, dersom en Pandion-kunde kommer til gate og vil være med. De er altså passasjer-kongen/dronningen

Pandion gullkort

Gullkort kan hvem som helst få dersom man flyr ofte nok

SAS Eurobonus

Charming.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 19:07   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud for et system.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:43   #56
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det økte ikke akkurat lysten min til å være en vanlig SAS-kunde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:02   #57
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Continental har 16 business plasser på sine fly til Usa. De er stort sett fylt opp på hver flight.

Gammel 07-03-12, 22:17   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Herregud for et system.

Altså, jeg mener da at de tilbyr kompensasjon, da. De hiver deg ikke bare av flyet.

Bortsett fra min tidligere kollega, da. Som trodde sjefen hadde mistet flyet da døren gikk igjen etter "boarding completed". Men han ante uråd da flyvertinnen kom bakover mot ham: "du. Du må av. Sjefen din skal ha setet ditt".

Det var da ordningen var helt ny, og de var veldig få norske medlemmer. Det var da jeg kjente mange av medlemmene.

Gammel 07-03-12, 22:20   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, jeg mener da at de tilbyr kompensasjon, da. De hiver deg ikke bare av flyet.

Bortsett fra min tidligere kollega, da. Som trodde sjefen hadde mistet flyet da døren gikk igjen etter "boarding completed". Men han ante uråd da flyvertinnen kom bakover mot ham: "du. Du må av. Sjefen din skal ha setet ditt".

Det var da ordningen var helt ny, og de var veldig få norske medlemmer. Det var da jeg kjente mange av medlemmene.

Så klart, selv om den selvutnevnte markedsavdelingen til SAS over her åpenbart foretrakk å fremstille det på en annen måte.

... men gudene vet at det hadde kostet SAS dyrt å få meg av flyet for å få plassert en eller annen med mange frequent flyer-poeng.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:22   #60
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg har ikke opplevd det, men tror kanskje de gjør det som når flyet er overbooket, tilbyr xx euro, og så får folk tilby seg?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.