|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Jeg begynte å synes det var greit da jeg regnet sammen hva jeg faktisk brukte på en hjemmebursdag i tillegg til all jobbinga. Det kan gjøres billig, men det blir ofte ikke det.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?
Det er min erfaring også. Vi kjører Vitensenteret i år med 15 stk kommer det seg vel på 1700 da har vi museet for oss selv og egen museumsvert og egen aktivitet. Jeg snes det er bedre enn lekeland. Sist redigert av Maz : 07-03-12 kl 08:56. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Leser
|
I klassen til eldste ser det ut som om denne typen bursdager er noe som skjer når bursdagen blir mindre?
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Noen ganger bare blir det slik. Vi har liten leilighet, og når jeg i tillegg var bortreist frem til dagen før bursdagen, så ble det utebursdag. Siden snuppa bare går i 1. klasse hadde hjemmebursdag også vært supert, men denne gangen passet det bedre for oss å ha det ute.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Tydeligvis 2500 for det var det pizza og bowling kostet på Peppes og Solli bowling i helgen. Det var 12 barn og 2 voksne. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Vi har liten plass, og barn som har bursdag i midten av mars og slutten av oktober. Vi har valgt å kjøpe oss bursdager til nå. Minsten hadde utebursdag i fjor, men da var det masse snø. I år leier vi barnehagen. Til høsten har vi fått ferdig sokkelen vår, så da kommer vi til å ha mulighet til å ha det hjemme. Men mest sannsynlig blir det kino eller bowlingbursdag. De er ikke så mange gutter i klassen til eldste. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan gjøres billig ja, men med spesielle preferanser blir det jo ikke det.
|
|
|
#28 |
|
er her
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Størsten har hatt en lekelandbursdag (jeg var passe gravid og orket ikke tanken på å ha 10 viltre gutter i huset). Det kostet vel ca 130 kr per barn. Det er ikke en årlig greie, men som en sjelden gang er det helt ok.
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Det jeg likte så godt med utebursdag var at vi bare kunne møte opp og slapp å forberede noe (annet enn muffins) og kunne dra derfra uten å rydde etterpå. Jeg er alene med barna, og i år var det beste løsning for oss. Men det blir neppe noe som skjer hvert år, har plass til å ha det hjemme.
|
|
|
#30 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Storebror har en litt utfordrende klasse, så der er betalingsvilligheten min rimelig høy for å slippe å ha det hjemme. Åtteårsdagen ble feiret på Hoppeloppeland og det kostet oss i underkant av 2000 kroner, og da hadde vi med egen kake. Det var en stor suksess, alle ungene storkoste seg og ble sendt ganske så svette og utslitte hjem, og jeg tror nok vi kommer til å kjøre et tilsvarende opplegg frem til vi kan være litt mer selektive i forhold til hvem han ber.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Etter at knerten var med på snuppas kinobursdag sist, så har han bedt svært pent om at 5-årsdagen feires på Hopp i Havet. Det tror jeg at lar seg gjøre.
|
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Foreløpig ingenting. Vi holder hjemmebursdag til rundt 20 barn for mellom 500 og 800 kr, så det hadde blitt dyrt å ha med så mange ut.
|
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Fordelen med Gladiators er at vi foreldre bare kan sitte og slappe av mens ungene har det moro. Og i tillegg trenger vi ikke tenke på verken kaker eller digg. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg skjønner ikke at dere får det til å billig. Bare kakeingredienser kommer opp i en liten formue hos oss. I tillegg trenger vi pølser (tre salg: vanlige og glutenfrie samt fiskepinner til halalbarna). For ikke å snakke om godteposene.
|
|
|
|
#36 |
|
I mål
|
Tror ikke jeg bruker mye mer heller. Til forrige bursdag bakte jeg 1 sjokoladekake og kjøpte en toliter med is, i tillegg til en haug pølser, kun 1 type, ingen allergikere eller halalbarn her. Så hadde vi vel 3-4 halvannenlitere med brus og en toliter eplejuice, samt en mugge vann..... Pluss på litt godteposer og litt papputstyr, og det er det. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Er frisk!
|
Skal vi se... 50 Nordfjordpølser, 30 pølsebrød, 30 lomper = ca 250 kr
|
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?150-200 per barn er ok for oss. Hadde det vært noe dyrere, måtte vi vurdert det i forhold til sannsynlig antall gjester. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?Da har vi hatt bursdag på vitensenteret. 17 barn to voksne og en organisert aktivitet med vindtunnell. 2,5 timer og fantastisk. 1880 eller deromkring ble kostnaden. Mat og drikke brakte vi selv. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?10 åringen her hadde dansebursdag, 16-17 jenter spiste, øvde inn en dans (med instruktør) og hadde oppvisning for foreldre ved henting. Det var kjempesuksess! |
|
|
|
![]() |
|
|