Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 13:27   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?

Jeg har snart 11-åring og hans store drøm er enten bursdag på Megazone eller Oslo Gladiators.

Som dere ser er det ikke gratis og jeg kjenner det vrenger seg i lommeboka.
Vet ikke helt om jeg er villig til å svi av så mye penger, men samtidig har vi stortsett alltid hatt bursdager hjemme og tenker at dette er noe vi burde gi han.

Hva tycks?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:32   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er dere villig til å betale for organisert barnebursdag?

Tja. Jeg syns Megazone var kjempedyrt, Gladiators litt mer akseptabelt. Hvis det er en litt sånn once in a lifetime så syns jeg det er greit, men det er ikke det jeg hadde gjort hver gang.

Jeg er ikke så begeistret for bursdager hvor man skal kjempe mot hverandre, så det hadde nok gitt meg en ekstra sperre mot å betale ekstra mye for det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:32   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sist fikk 9-åringen ha ridebursdag. Det kostet 2000 for leie av lokaler og riding. I tillegg måtte vi stille med all mat etc. selv. Så det ble i prinsippet 2000 kroner mer enn om vi hadde hatt det hjemme.
Det synes jeg er nokså mye penger, og vi fortalte henne at da ble det mindre presang til henne når hun skulle ha så dyr bursdag. (i realiteten ble det vel kanskje egentlig ikke det, men...)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:33   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Han har vært på Oslo Gladiators i bursdag før og var helt i himmelen lenge etterpå. Virket til være et bra opplegg.

Gammel 06-03-12, 13:35   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne sikkert betalt et par-tre tusen for et bursdagsopplegg som jeg trodde bursdagsbarnet og gjestene ville hatt glede av. Jeg tenker litt at det får gå av bo-budsjettet vårt; vi har ikke så god plass der vi bor, og det sparer vi en god del penger på, så om vi betaler ekstra for å ha en morsom bursdag med plass til alle i klassen, for eksempel, så er det helt greit.

Gammel 06-03-12, 13:41   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Megazone var jo svindyrt! Vi betaler drøyt 2000 for utebursdag, synes det holder. Men det Gladiator- opplegget var ikke fullt så dyrt da.

Gammel 06-03-12, 13:44   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Synes det er dyrt ja, vi pleier å feire to stk. sammen på bowling- Kino- eller lekelandbursdag.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:56   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2000 kr er vel omtrent det jeg aksepterer og synes er en grei pris for å slippe kaoset hjemme. Mer enn det hadde vært forutsatt at man fant noen å ha bursdagen sammen med så man kunne dele på utgiftene.

Gammel 06-03-12, 13:59   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde utebursdag for første gang da LilleVenn ble 8. Det var noe hun hadde veldig lyst til (på et lekeland), Vi betalte vel drøye 3000, så kom godteposer utenom.

Jeg har ikke tenkt å bruke så mye hvert år, men en gang i blandt går det greit. Vi har stort hus og god plass til å ha hjemmebursdag.

Når det er sagt, var det veldig enkelt og greit med utebursdag...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:13   #10
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ved noen anledninger hatt kinobursdag, det koster ca 200,- pr pers. Ville nok ikke betalt noe særlig mer enn det.

Gammel 06-03-12, 18:17   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt bursdag på Megazone. Storepropellen inviterte hele klassen og vi leide minibuss frem og tilbake + en privatbil. Det var ikke avskrekkende dyrt. Det var en sånn engangsting vi gjorde.

Gammel 06-03-12, 18:22   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har hatt det meste. Megazone er verdt hver krone. Nå hadde vi badelanddisco. Kom på rundt tre laken.

Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:24   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dyrt men tror vel det er ganske vanlig pris.
Her koster det 159 kr pr barn for bowlingbursdag og 200 for kinobursdag, det blir dyrt når man inviterer mellom 15-20 stk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 23:02   #14
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde lekelandbursdag i høst. Det kom på ca tre tusen. Svin dyrt,men så leste jeg avisen mens det pågikk, og gjorde ingenting på forhånd i etterkant.

Gammel 06-03-12, 23:09   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ingenting, egentlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 23:11   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi feiret ute nå for første gang og betalte rundt 1500 kr. Kunne nok strukket meg til 2000 kr for veldig godt opplegg, men ikke mye mer og ikke hvert år.

Gammel 06-03-12, 23:20   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Er fortsatt i tenkeboksen og synes tre laken er mye for en bursdag.
Men når det er sagt så skulle han hatt med 12 stykker på kino og mat så hadde det blitt dyrere tror jeg.
Dessuten er tanken på å ikke løfte en finger ifbm dette veldig fristende akkurat nå, da vi har litt bursdagsmaraton nå.

Gammel 06-03-12, 23:29   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinobursdag koster 200 kroner pr hode og inkluderer mat og godteri. Vi hadde det for Snuppa sist. Det var bra, men sikkert ikke like kult som Oslo Galdiators og sånt.

Gammel 06-03-12, 23:29   #19
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært på Megazone en gang. Gjorde det helt klart at det var en engangshappening. Veldig gøy for gutta, men dyrt, ja.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 00:01   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Oh, kjenner jeg blir uvell av å tenke på å punge ut så mye for en bursdag. Men, kanskje kommer jeg til å synes at det er ok når jenta blir gamlere og jeg blir "vant" med at barna ønsker større feiringer enn hjemmebursdager, men akkurat nå føler jeg at jeg aldri vil komme til å arrangere en slik type bursdag. Om så ville det skjedd kun en gang tror jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.