Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 14:37   #121
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken himmel? Hun skal jo bli reinkarnert på new age-vis.

Ja, det stemmer.

(Egentlig var det der en internspøk mellom Inka og meg, men jeg skjønner at det ikke var så lett å skjønne. )

Gammel 18-02-12, 15:34   #122
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Om det er noe som helst i reinkarnasjonsteorien, vil jeg enten komme tilbake som en bjørn, som sover seg gjennom vinteren, eller som katt i et hjem som vårt. :skuler bort på bortskjemt kattevrak som nekter sette snuta utenfor døra:

Hva med hval i det Caribiske hav? Du er overlegen alle andre dyr og kan ikke bli spist opp, du kan bare daffe rundt i det varme vanne og gape litt for å dra inn fisk med dragsuget. Hvaler har også sex. Må være herlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:44   #123
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.
Nå har jeg pute med engledun.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 16:19   #124
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hærte en dame på radioen som fortalte om at den nylige avdøde katten hennes hadde vært på gjenvisitt. For å trøste henne. Hun hadde nemlig hørt katten flere steder i huset der den pleide å være. Og for henne var det beviser på at det finnes "spøkelser".

Psykologen i studio prøvde å forklare henne at dette er ganske vanlig når man mister noen man har hatt rundt seg lenge ( både å se og høre dem) men akkurat det øret ville ikke damen høre på, for det VAR jo pusen hennes, som kom tilbake fra de døde for å trøste henne. Så hva vi tror, styrer vel i stor grad hva vi ser.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 17:22   #125
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg fniste ganske høyt av Martha da hun var på Senkveld i går, men jeg tror englene tok igjen med meg i dag. Visakortet mitt som jeg har lett etter i ei uke (det var helt nytt og jeg vet jeg kikket på det forrige lørdag da det kom) dukket på mystisk vis opp i dag. Veska er endevendt flere ganger, senest før jeg dro til byen i dag, men da jeg åpnet veska i byen lå det helt øverst og helt umulig å ikke se.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 17:32   #126
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg fniste ganske høyt av Martha da hun var på Senkveld i går, men jeg tror englene tok igjen med meg i dag. Visakortet mitt som jeg har lett etter i ei uke (det var helt nytt og jeg vet jeg kikket på det forrige lørdag da det kom) dukket på mystisk vis opp i dag. Veska er endevendt flere ganger, senest før jeg dro til byen i dag, men da jeg åpnet veska i byen lå det helt øverst og helt umulig å ikke se.

Been there, done that. Bortsett fra at det var en jakke da..

Gammel 18-02-12, 18:04   #127
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kontakt med skytsengelen min, men hvis h*n finnes og leser dette ser jeg gjerne at h*n tar kontakt.

Gammel 18-02-12, 18:31   #128
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva med hval i det Caribiske hav? Du er overlegen alle andre dyr og kan ikke bli spist opp, du kan bare daffe rundt i det varme vanne og gape litt for å dra inn fisk med dragsuget. Hvaler har også sex. Må være herlig.

Deal! Da trenger jeg ikke bekymre meg for vekta heller!

Gammel 18-02-12, 18:32   #129
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å herregud, M^2, det høres helt grusomt ut!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 18:41   #130
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Märtha og makker, om dere er her inne, vær greie med oss og benytt dere av dette tilbudet!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:07   #131
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å herregud, M^2, det høres helt grusomt ut!

jeg er jo vant til det, for det har alltid vært sånn, men poenget er jo at _hvis jeg var av en litt mer overtroisk type. Så hadde jo dette vært fullstendig bevis for at engler og denslags vandret rundt i leiligheten min daglig (nattlig)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:34   #132
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har ikke kontakt med noen skytsengel. Jeg tror ikke jeg har sånne evner. Men det kunne jo vært artig da.

Jeg har ikke sett alt dette fjær-greiene. Bare såvidt lest en artikkel på dagbladet.

Hun tror på engler og da må hun få lov til det. Det er min mening. Om hun går ut med det sånn som hun nå tydeligvis har gjort, så må hun da også få lov til det. Uansett hvilken familie hun tilhører.

At hun burde hatt en diagnose er jeg fullstendig uenig i. Skulle alle som tror på f.eks. Gud også hatt det? Det blir jo det samme. Dette er hennes tro.
La nå dama få være i fred.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 19:44   #133
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes Marthas tro er akkurat like/like lite (stryk det som ikke passer) tåpelig, teit, usannsynlig og latterlig som all annen religion.
Jeg synes det blir litt spesielt når folk som tror på ett eventyr latterligjør noen bare fordi de tror på et annet.
Og der avslørte jeg hva jeg ville strøket i første setning, men når det er sagt får folk lov å tro akkurat hva de vil, for meg, uten at jeg jeg gidder å bruke tid og energi på å prate om det, det er først når de skal tre det nedover øra på meg jeg blir forbanna.

Gammel 18-02-12, 20:21   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

La nå dama få være i fred.

Hvorfor det? Hun lar jo ikke offentligheten være i fred med dette. Intervjuet om fjærene er ikke noe media har snust seg frem til. Det er et promointervju initiert av prinsessen selv og forlaget hennes. Det er for å skape blest om boka som nå kommer slik at hun kan tjene penger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:22   #135
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir som sagt skuffet over norsk offentlighet om hun får være i fred etter promo som dette. Blærgh.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:28   #136
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

[...] men når det er sagt får folk lov å tro akkurat hva de vil, for meg, uten at jeg jeg gidder å bruke tid og energi på å prate om det, det er først når de skal tre det nedover øra på meg jeg blir forbanna.

Dersom Märtha hadde vært en privatperson som bare snakket om dette til vennene sine, så hadde jeg vært enig med deg. Men i det en offentlig person gjør dette til et levebrød, så synes jeg det er verdt en diskusjon fordi det sier noe om samfunnet vårt at dette i det hele tatt er mulig.

Carreras argument om at det ikke gjør om hun tar 90 000 av folk i en sårbar livssituasjon fordi hun faktisk lykkes i å lure dem, det synes jeg er etisk veldig merkelig. Er det greit om en lege tar 10 000 for en placebomedisin dersom pasieten føler seg midlertidig bedre?

Gammel 18-02-12, 20:49   #137
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ja, det finnes mange mennesker i sårbare situasjoner, og ja; det finnes aktører innen dette temaet som vet å benytte eller utnytte folk i denne situasjonen. Men er det nødvendigvis negativt?

Ja, det er negativt at noen aktører bevisst utnytter dette, men er det negativt at folk faktisk velger å bruke penger på dette?

Jeg mener at det ikke er det. Ikke så lenge man faktisk opplever å få hjelp.

Men hva er denne hjelpen man får? Er den virkelig?

Ja, jeg tror det. Ikke nødvendigvis fordi at den som hjelper har så utrolige evner, men pga at den som mottar hjelp faktisk tror.

For det er det jeg egentlig tror det dreier seg om: Å tro!! Man er i en vanskelig situasjon som man ikke kommer ut av på egenhånd. Livet er kjipt, og ting virker uoverkommelig. Så søker man alternativ hjelp, fordi man tror og tror man nok, så vil det hjelpe. Det er noe som heter at tro kan flytte fjell, og jeg tror det ligger ufattelig mye i det begrepet.

Så HVIS det virker, fordi den som betaler ut av nesa tror nok, så er det greit?
Det er ikke betenkelig å i det hele tatt fronte at man kan hjelpe, for penger, uten fnugg av vitenskapelig dokumentasjon?
Martha må gjerne tro hva hun vil, uten at jeg gidder å bry meg nevneverdig, men å bruke sin tittel til å tjene grovt med penger på dette, nei, det synes jeg ikke noe om.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har selv vært til healing flere ganger, og hatt stort utbytte av det. Mest trolig pga at jeg da tror at det vil hjelpe. Jeg har også hatt mange opplevelser som "ikke kan forklares", og flere av de kan vel kanskje skrives til hva jeg innerst inne ønsker å tro på. Samtidig som jeg har hatt opplevelser som jeg ikke kan skrive til det, og som får meg til å tenke at det må være noe mer.

Jeg liker egentlig ikke sammenligningen med dette og religion. Og her snakker jeg mot meg selv, det vet jeg, for det dreier seg jo om tro... Men samtidig så er det jo religiøse som tror på slikt, uten å svikte sin Gud, og helt sikkert mennesker fra andre religioner også.

Igjen så kommer det å tro på noe godt inn hos meg. Jeg legger mye av all religion i akkurat det. Jeg tror at alle gudefigurer har oppstått pga søken og troen etter noe godt. I harde tider så har mennesket søkt etter noe godt og trygt, og når noen har funnet det og sett at det faktisk var til hjelp, så har gudene oppstått.

Å tro på noe godt? Hvor kommer godt inn når det gjelder religion, egentlig?
Religion er for meg menneskets desperate behov for å være noe mer enn dyr, for at det skal være en mening med alt, og at det ikke er slutt når vi dør.
Det er en fornektelse av hvor små og uviktige vi er, en opphøyelse av oss selv som selve kronen på skaperverket.
Religion er i mange sammenhenger en glimrende unnskyldning for å slippe å tenke sjøl, en fin måte å skille mellom "oss" og "dem", og den historisk mest bruke unnskyldningen for å ha hverandre ihjel i stor skala.

Sånn sett er jo det Martha driver med ganske mye greiere enn de fleste religioner, da hun ikke oppfordrer noen til å spre budskapet verden over med sverd og brenne alle som ikke tror som henne.
Men derifra til å gjøre big business av å "hjelpe" folk?

Gammel 18-02-12, 20:53   #138
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det ikke noe bedre at de som tror på ateisme latterliggjør noen. Ateisme er i mine øyne temmelig absurd.

Enig, men jeg kjenner ganske mange fornuftige ateister også.

Gammel 18-02-12, 20:56   #139
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

For min del er det ikke noe bedre at de som tror på ateisme latterliggjør noen. Ateisme er i mine øyne temmelig absurd.

Ok, men da er jo konklusjonen at alle andre livssyn enn ditt, inkludert andre religioner, er absurde, er det ikke?
Da er vi jo egentlig enige.

Gammel 18-02-12, 21:00   #140
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Ok, men da er jo konklusjonen at alle andre livssyn enn ditt, inkludert andre religioner, er absurde, er det ikke?
Da er vi jo egentlig enige.

Det var ikke det Fnatten skrev.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.