Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 12:20   #101
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg har mest respekt for religiøse som ikke misjonerer, newagere er derimot svært aggressiv i misjoneringen sin, Märtha misjonerer jo, for en tro som hun tjener penger på. Hun erndirekte sammenlignbar med TV-pastorer i USA. Det er absolutt ingen forskjell på det. Og jeg tviler på at så mange som et Märthafans synes TVpastorene er så "modige" og flotte altså.

Gammel 18-02-12, 12:26   #102
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge hun ikke gjør noe straffbart eller skal bli dronning,
så kan hun drive med hva hun vil for min del. Jeg har ikke entusiasme nok til å gidde å lese om det hun tror på. Eller tror hun tror på eller hva.

Men skytsengelen min har nok et ensomt liv.

Gammel 18-02-12, 12:27   #103
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men ikke i fysiske detaljer som de hevder de er i besittelse av, vel?

Jeg har ingen konkrete eksempler å komme med, men jeg synes likevel at mye av det som hevdes fra religiøse mennesker er like rart som fysiske fjær.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:28   #104
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Eller så har hun tre døtre. Hvem vet om ikke en av dem har funnet ei fin fjær, tenkt: den blir mamma glad for, lagt den i lommeboka hennes som en fin overraskelse for henne å finne , for så, med et barns flyktige her og nå sinn, ha glemt hele greia.

Jeg har bare én datter,
og hun samler fjær nok til å drive sin mor fra forstanden.
De kommer for øvrig fra IKEAs Stockholm-kolleksjon som vi har i stua.

Gammel 18-02-12, 12:30   #105
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har ingen konkrete eksempler å komme med, men jeg synes likevel at mye av det som hevdes fra religiøse mennesker er like rart som fysiske fjær.

Og den signerer jeg på! Noen hevder å ha gått på vannet.

Gammel 18-02-12, 12:31   #106
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har bare én datter,
og hun samler fjær nok til å drive sin mor fra forstanden.
De kommer for øvrig fra IKEAs Stockholm-kolleksjon som vi har i stua.

Og jeg har to dunjakker, begge av den kjipe kopi-sorten, og begge avstøter fjær så det rekker til tupéer til all verdens røytende engler.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:32   #107
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer søren ikke finne igjen hvor jeg leste det, men jeg har lest en veldig spennende artikkel, et eller annet sted, som omhandlet epilepsi. Her var det mennesker, med påvist epileptiske anfall, som kunne fortelle at de opplevde "ut av kroppen" - de så seg sjøl utenfra. Andre opplevde en sterk tilstedeværelse av et annet vesen i rommet, noen opplevde at dette vesenet holdt om dem. Noen mener jeg også snakket om at de fikk syn av ymse slag.

Hjernen vår er en utrolig spennende sak, og de signalene den sender, både de bevisste og de ubevisste, som f.eks under et epileptisk anfall, kan da få oss til å ville tro på det meste.

Nå påstår jeg ikke at Martha har epileptiske anfall i hytt og gevær, men kanskje er det noen signaler som krøller seg i nervebanene der oppe under topplokket?

Gammel 18-02-12, 13:01   #108
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Sant, Esme. Det kan jo ha vært popler eller noe sånt. Men du skal være ganske gaga eller løgnaktig for å framstille noe sånt som en englefjærepisode.

Jeg tror mange ønsker å tro så veldig sterkt, at de dytter vekk de logiske tankene. Også blir de sure og snurte om man utfordrer dem på det og går litt ekstra i forsvar.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:06   #109
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg og tror at man kan skyve vekk mye rasjonelt, om man har sterkt nok ønske om å tro at noe er sant.

Og forøvrig, om de lå på et jorde og opplevde å være dekket av fjær da de åpnet øynene... Nå vet jeg ikke hva slags jorde det var, men jeg har sjøl vært med på å gå på ei eng foran slåmaskina, for å skremme opp småfuggel og redde unna pinnsvin, da bonden var bløthjerta og ikke orket tanken på å få dyr i knivene.

Var dette jordet type nyslått eng, kan det ha vært en fin gjeng småfuggel som har lidd slåmaskindøden rett før, fjøra har lagt seg etter massakren, to tupper, sterke i troa, har lagt seg på enga for å komme i kontakt med englene, rota opp en haug med fjør etter ihjelkniva småfuggel, og ikke sett dette, all den tid de hadde øynene lukket. Fjøra virvles opp, fjøra lander, hey presto, englene røyter.

:kynisk tuppe fra bondelandet:

Gammel 18-02-12, 13:18   #110
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ja, jeg og tror at man kan skyve vekk mye rasjonelt, om man har sterkt nok ønske om å tro at noe er sant.

Nettopp.

Hver søndag rundt om i det ganske land står det mennesker og forteller historier, historier som gir folk ro og tro.

Hver jul hører vi om jomfrufødsel. Påsken får vi høre om ett menneske som har mettet en hel landsby med 5 fisk, gått på vannet og stått opp fra de døde. Men man sitter jo ikke og gapskratter i kirken av den grunn? Hvis man kun trekker ut enkelt episoder av disse historiene, så kan man jo bli litt forundret.

Jeg tror, at de som oppsøker Engleskolen ønsker noe mer enn fjær og englestøv, og hvis de opplever å få det, så værsjego!

Gammel 18-02-12, 13:22   #111
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffski, da. Du mangler et alternativ:

e) noen hadde putekrig i etasjen over

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:25   #112
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, eller de kan ha hatt en sånn Strömstad-sofa som vi har.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:35   #113
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men virkelig, altså, hun hadde vært så utrolig mye mer spiselig om hun hadde sagt «Vi satt i dyp meditasjon og kommuniserte med englene, og da vi kom til oss selv, var vi dekket av fjærlignende poppelfrø. Symbolsk! Her må skytsenglene hatt en finger med i spillet!» (Jeg liker altså bedre guddommer som manipulerer allerede kjente prosesser i naturen enn de som bare finner på ting på sparket.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 13:59   #114
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

jeg var en som var veldig på søken og har betalt mitt på sånne kurs. Men nå har jeg jamen fått mye bedre og billigere hjelp i fra det offentlige.

det betyr ikke at jeg ikke leser om martha og andre med interesse. synes det er artig å høre om.

Sist redigert av bønna : 18-02-12 kl 14:05.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:05   #115
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ML er en oppegående person med en uvanlig overbevisning. I min verden er ikke engler mer søkt enn å tro på at Jesus gikk på vannet og lignende. Det at en religion er nedarvet i generasjoner og en del av vår kultur, gjør den ikke mer sann for det.

Jeg syntes egentlig at ML er en tøff dame med guts som tør stå fram med dette. Om hun kan hjelpe noen så er det fint.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:12   #116
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har ingen skytsengel. Men skulle gjerne hatt en sånn Hanuk skytsengel eller hva de heter, de som man kan leke "tampen brenner" med, slik at man finner nøklene sine.
Er nemlig veldig flink til å rote bort nøklene mine.

Men når jeg tenker meg om tror jeg kanskje noen av oss i huset hadde skytsengler den tida vi hadde undulater, for da var det nemlig fjær nesten over alt.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:18   #117
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Alt, ALT, var helt greit til fjærene kom.

Jeg elsker Märtha, Ari, Aune Sand, Marianne Aulie og hele ekstentrikerensemblet, men fjærene tok asså kaka.

Kanskje hun bare har fått forskudd på sin "lønn i himmelen".

Gammel 18-02-12, 14:26   #118
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

ML kan sende fjærene til meg, tipper at mine kollegaer også synes englefjær er langt morsommere å kartlegge genetisk en torske-dna og antistoffer i morsmelk

Gammel 18-02-12, 14:33   #119
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må være det minst spirituelle/åndelige mennesket jeg kjenner, så min skytsengel er i så fall godt skjult. Jeg kan gjerne tro at hun tror det, og at healing, engler og hva_har_du funker for andre, men ikke for meg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:34   #120
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Om det er noe som helst i reinkarnasjonsteorien, vil jeg enten komme tilbake som en bjørn, som sover seg gjennom vinteren, eller som katt i et hjem som vårt. :skuler bort på bortskjemt kattevrak som nekter sette snuta utenfor døra:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.