|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel | |||
| Ja, denne/disse hjelper meg stadig. |
|
10 | 6,02% |
| Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. |
|
52 | 31,33% |
| Tull, tøys og fiskesprøyt. |
|
104 | 62,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jeg har mest respekt for religiøse som ikke misjonerer, newagere er derimot svært aggressiv i misjoneringen sin, Märtha misjonerer jo, for en tro som hun tjener penger på. Hun erndirekte sammenlignbar med TV-pastorer i USA. Det er absolutt ingen forskjell på det. Og jeg tviler på at så mange som et Märthafans synes TVpastorene er så "modige" og flotte altså.
|
|
|
#102 |
|
Søt og rar
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Så lenge hun ikke gjør noe straffbart eller skal bli dronning,
|
|
|
#103 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?
Jeg har ingen konkrete eksempler å komme med, men jeg synes likevel at mye av det som hevdes fra religiøse mennesker er like rart som fysiske fjær. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Søt og rar
|
Jeg har bare én datter,
|
|
|
#105 |
|
~~~~~~~
|
Og den signerer jeg på! Noen hevder å ha gått på vannet.
|
|
|
#106 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og jeg har to dunjakker, begge av den kjipe kopi-sorten, og begge avstøter fjær så det rekker til tupéer til all verdens røytende engler. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jeg klarer søren ikke finne igjen hvor jeg leste det, men jeg har lest en veldig spennende artikkel, et eller annet sted, som omhandlet epilepsi. Her var det mennesker, med påvist epileptiske anfall, som kunne fortelle at de opplevde "ut av kroppen" - de så seg sjøl utenfra. Andre opplevde en sterk tilstedeværelse av et annet vesen i rommet, noen opplevde at dette vesenet holdt om dem. Noen mener jeg også snakket om at de fikk syn av ymse slag.
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror mange ønsker å tro så veldig sterkt, at de dytter vekk de logiske tankene. Også blir de sure og snurte om man utfordrer dem på det og går litt ekstra i forsvar.
|
|
|
#109 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Ja, jeg og tror at man kan skyve vekk mye rasjonelt, om man har sterkt nok ønske om å tro at noe er sant.
|
|
|
#110 |
|
~~~~~~~
|
Nettopp.
|
|
|
#111 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Toffski, da. Du mangler et alternativ: |
|
|
|
|
|
#112 |
|
kamerat
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jada, eller de kan ha hatt en sånn Strömstad-sofa som vi har.
|
|
|
#113 |
|
kamerat
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Men virkelig, altså, hun hadde vært så utrolig mye mer spiselig om hun hadde sagt «Vi satt i dyp meditasjon og kommuniserte med englene, og da vi kom til oss selv, var vi dekket av fjærlignende poppelfrø. Symbolsk! Her må skytsenglene hatt en finger med i spillet!» (Jeg liker altså bedre guddommer som manipulerer allerede kjente prosesser i naturen enn de som bare finner på ting på sparket.)
|
|
|
#114 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?jeg var en som var veldig på søken og har betalt mitt på sånne kurs. Men nå har jeg jamen fått mye bedre og billigere hjelp i fra det offentlige. Sist redigert av bønna : 18-02-12 kl 14:05. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Pauset
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jeg tror ML er en oppegående person med en uvanlig overbevisning. I min verden er ikke engler mer søkt enn å tro på at Jesus gikk på vannet og lignende. Det at en religion er nedarvet i generasjoner og en del av vår kultur, gjør den ikke mer sann for det. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Nei, jeg har ingen skytsengel. Men skulle gjerne hatt en sånn Hanuk skytsengel eller hva de heter, de som man kan leke "tampen brenner" med, slik at man finner nøklene sine. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Kanskje hun bare har fått forskudd på sin "lønn i himmelen".
|
|
|
|
#118 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?ML kan sende fjærene til meg, tipper at mine kollegaer også synes englefjær er langt morsommere å kartlegge genetisk en torske-dna og antistoffer i morsmelk
|
|
|
|
#119 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jeg må være det minst spirituelle/åndelige mennesket jeg kjenner, så min skytsengel er i så fall godt skjult. Jeg kan gjerne tro at hun tror det, og at healing, engler og hva_har_du funker for andre, men ikke for meg.
|
|
|
#120 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Om det er noe som helst i reinkarnasjonsteorien, vil jeg enten komme tilbake som en bjørn, som sover seg gjennom vinteren, eller som katt i et hjem som vårt. :skuler bort på bortskjemt kattevrak som nekter sette snuta utenfor døra:
|
![]() |
|
|