|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"
Det går fint inn i en stasjonsvogn. Bagger kan klemmes litt bedre sammen enn stive kofferter.
|
|
|
#24 |
|
bits and pieces
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Det går sikkert fint.
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi reiser alltid bare med håndbagasje, en liten koffert hver. Barnas kofferter er litt mindre enn en sånn "pilotkoffert", vi voksne har en kabinkoffert hver.
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#27 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg tror ikke jeg har 28 antrekk totalt engang. Ihvertfall ikke sommerklær.
|
|
|
#28 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Hvis det er varmt bruker man jo utrolig lite klær. Til Spania i 14 dager får ungene hver sin lille NorthFace-bag, mens meg og min mann deler en stor koffert. Holder i massevis, selv når jeg har behov for å ta med meg litt vel mange par sko. Har man fine sandaler, så må man jo bruke dem når man endelig kan?
|
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Sko er det som dreper pakkingen her også.
|
|
|
#30 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Så flinke dere er til å pakke lite.
|
|
|
|
#31 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi har en koffert per person over to år. Størrelsen på koffertene varierer, men jo større klær og sko jo større koffert. I vår familie har to str 40 i sko, en 44, en 37 og en 38 str 23 tar liksom ikke plass) og man fyller fint en middels koffert med bare sko (noen har sko til trening andre til pynt). Koffertene er halvfulle til reisemålet og fulle hjem. Tenåringene shopper mest. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
trenger lading
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Har pakket to kofferter, også med noen gaver. Er bra plass enda. I tillegg har jeg noen slike "vakum-poser" jeg kan bruke på å flatpakke klær på vei hjem om det trengs. Vi skal ha to håndbaggasje, de to eldste deler en liten ryggsekk og jeg og minsten deler en liten trillekoffert.
|
|
|
|
#33 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi er gode på å pakke, og to kofferter til to voksne og to barn holder i massevis til en uke eller to i syden. Det finnes som regel vaskerier rundt omkring og de vasker, tørker og bretter mens man bader. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg har fortsatt ikke kommet over liefje, med 28 antrekk, egentlig.
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Hvorfor det, apan?
|
|
|
#38 |
|
I mål
|
Tja, ungene kan jo alltids dele, men voksne har da hver sin? Jeg er ikke noen stæsjedame, men fyller en toalettmappe. Det gjør da nesten mannen også. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Høh? Vi har med tannbørster (hver sin) tannkrem (en) shampo, balsam dusjsåpe og solkrem, barberhøvel (til mannen, mor har lite hårvekst |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Det er sikkert mest snakk om sortering, antagelig, og hva som er praktisk for den enkelte. Vi reiser jo bare med håndbagasje, så vi pakker egentlig det meste av toalettsaker i disse plastposene. Barna har en felles med sine "tørre" ting: tannbørster, hårbørste, strikker, etc. Så har vi en felles for felles flytende: shampo, balsam, solkrem, tannkrem. Og en egen, felles medisinveske. Og så har jeg min egen veske med sminke, men tar ikke med så mye av det på ferie. Mannen min nekter å barbere seg i ferien, så han har med tannbørste og deo.
|
![]() |
|
|