Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Antall kolli på "Syden-tur"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 13:13   #21
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antall kolli på "Syden-tur"

hehe... da må jeg ha større bil eller noen med kassebil til å hente oss på Gardermoen.

Gammel 17-02-12, 13:14   #22
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

hehe... da må jeg ha større bil eller noen med kassebil til å hente oss på Gardermoen.

Det går fint inn i en stasjonsvogn. Bagger kan klemmes litt bedre sammen enn stive kofferter.

Gammel 17-02-12, 13:16   #23
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke stasjonsvogn.

Gammel 17-02-12, 13:24   #24
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det går sikkert fint.
Men jeg hadde med meg en stor bag og stor sekk når vi var en uke på tur i sommer, nordpå. Ikke bare bare når man skal pakke for både sommer og vinter.

Gammel 17-02-12, 13:28   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser alltid bare med håndbagasje, en liten koffert hver. Barnas kofferter er litt mindre enn en sånn "pilotkoffert", vi voksne har en kabinkoffert hver.

Badetøy, noen shortser, en bunke t-skjorter og et par sommerkjoler, og gjerne treningtøy til oss voksne.

Gammel 17-02-12, 13:31   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg hater aa ha lagt igjen en kjole hjemme som jeg gjerne ville brukt paa ferie. Jeg liker heller ikke aa vaske paa ferie. Derfor tar jeg med stort sett to kjoler eller antrekk per dag til meg selv (ett til hver dag paa dagtid, ett til hver kveld). Sommerkjoler tar jo ikke store plassen saann egentlig, men jeg trenger egen koffert ja. Hvis jeg i tillegg regner med toalettsaker og en haug med böker og saann.

Jeg titter alltid på folk som kommer med flere DIGRE kofferter på flyplasser, og bare ser ut som om de skal på ferie, ikke flytte, liksom, og lurer på HVA I ALLE DAGER de har med seg oppi der?? Nå vet jeg.

28 antrekk!

Gammel 17-02-12, 13:54   #27
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror ikke jeg har 28 antrekk totalt engang. Ihvertfall ikke sommerklær.
Vi bruker vanligvis å reise på ferie med to kofferter, en til ungene og en til de voksne. Vi har aldri reist til syden, kun innenlands. Da jeg reiste til USA alene for en seks ukers road-trip hadde jeg med meg en liten koffert og en fotobag, da jeg reiste jorda rundt i to måneder hadde jeg en 50-liters ryggsekk. Begge gangene med sovepose i bagasjen.

Gammel 17-02-12, 14:52   #28
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er varmt bruker man jo utrolig lite klær. Til Spania i 14 dager får ungene hver sin lille NorthFace-bag, mens meg og min mann deler en stor koffert. Holder i massevis, selv når jeg har behov for å ta med meg litt vel mange par sko. Har man fine sandaler, så må man jo bruke dem når man endelig kan?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:02   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Sko er det som dreper pakkingen her også. Sommerklær tar jo ingen plass.

Gammel 20-02-12, 12:26   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så flinke dere er til å pakke lite.
Vi ender også alltid opp med altfor mye bagasje, enda jeg vet at det er garantert varmt og deilig dit vi skal. Litt pinlig.
Sist sommer var det 1 stor og 2 halvstore kofferter med på tur.
Men til sommeren, da skal vi pakke lite.. Nå har gutta fått hver sin koffert så da slipper vi å ha deres klær i vår koffert.

Gammel 20-02-12, 12:33   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har en koffert per person over to år. Størrelsen på koffertene varierer, men jo større klær og sko jo større koffert. I vår familie har to str 40 i sko, en 44, en 37 og en 38 str 23 tar liksom ikke plass) og man fyller fint en middels koffert med bare sko (noen har sko til trening andre til pynt). Koffertene er halvfulle til reisemålet og fulle hjem. Tenåringene shopper mest.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:57   #32
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Har pakket to kofferter, også med noen gaver. Er bra plass enda. I tillegg har jeg noen slike "vakum-poser" jeg kan bruke på å flatpakke klær på vei hjem om det trengs. Vi skal ha to håndbaggasje, de to eldste deler en liten ryggsekk og jeg og minsten deler en liten trillekoffert.

Ungene har sandaler med og joggesko på. Jeg har sandaler og joggesko med, og "vårsko" på.

Så får jeg rapportere etter vi er hjemme igjen om jeg måtte kjøpe ny koffert.

Gammel 20-02-12, 13:06   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er gode på å pakke, og to kofferter til to voksne og to barn holder i massevis til en uke eller to i syden. Det finnes som regel vaskerier rundt omkring og de vasker, tørker og bretter mens man bader. Vi tar med en shampo, en dusjsåpe og en balsam til hele gjengen, selv om vi kanskje bruker ulike typer hjemme. Et par joggesko og et par sandaler ti hver (+ pensko til mor...) Ofte blir det jo til at man shopper et plagg eller to også, nei å pakke for alle "hvisomatter" blir bare tull. Vi har reist sammen med en vennefamilie noen ganger og antall kolli er alltid et diskusjonstema (som i at vi ler av hverandres måter å pakke på...) De pakker en bl.a en toalettveske til hvert familiemedlem og sko og klær nok til at man omtrent kan skifte to ganger for dagen. Man reiser tross alt til et sted der man stort sett går rundt i bikini, hva er greia med alt tøyet man absolutt må ha med?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:10   #34
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Mine har med hver sin toalettmappe, men det er fordi de insisterer på å putte sokkene og trusene sine i toalettmappa.

Gammel 20-02-12, 13:31   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg har fortsatt ikke kommet over liefje, med 28 antrekk, egentlig.

Gammel 20-02-12, 13:42   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt for bagasjebegrensning, men seriøst, ikke ha hver sin toalettmappe? Det synes jeg er spesielt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:43   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hvorfor det, apan?

De små har jo bare med seg hver sin tannbørste. omtrent?

Gammel 20-02-12, 13:45   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor det, apan?

De små har jo bare med seg hver sin tannbørste. omtrent?

Tja, ungene kan jo alltids dele, men voksne har da hver sin? Jeg er ikke noen stæsjedame, men fyller en toalettmappe. Det gjør da nesten mannen også.

Vi har også medisiner etc til ungene i toalettmappa. Storebror er bortreist nå, og i sin lille mappe har han tannbørste, tannkrem, tanntråd, fluortabletter, paracet, nesespray. Hvis vi skulle stappet oppi tilsvarende til lillesøster, ville den i alle fall blitt uoversiktlig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:50   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt for bagasjebegrensning, men seriøst, ikke ha hver sin toalettmappe? Det synes jeg er spesielt.

Høh? Vi har med tannbørster (hver sin) tannkrem (en) shampo, balsam dusjsåpe og solkrem, barberhøvel (til mannen, mor har lite hårvekst )deodoranter (to, barna har ikke begynt å bruke det) og en "parfyme" hver til mor og far. Vi har en stor toalettveske med to store rom og ett lite. I det lille rommet har jeg sminken min, der jeg også bare har med en av hvert produkt. Jeg ser for meg at ungene sikkert vil ha sin egen når de begynner å bruke litt mer tid på badet enn det de gjør nå, men fram til nå bruker vi bare en når vi skal på turer der vi begrenser bagasjen litt.
Tenker du at det er ekkelt å "blande" alle tingene, eller at vi ikke får med oss det nødvendigste av toalettartikler?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 13:51   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er sikkert mest snakk om sortering, antagelig, og hva som er praktisk for den enkelte. Vi reiser jo bare med håndbagasje, så vi pakker egentlig det meste av toalettsaker i disse plastposene. Barna har en felles med sine "tørre" ting: tannbørster, hårbørste, strikker, etc. Så har vi en felles for felles flytende: shampo, balsam, solkrem, tannkrem. Og en egen, felles medisinveske. Og så har jeg min egen veske med sminke, men tar ikke med så mye av det på ferie. Mannen min nekter å barbere seg i ferien, så han har med tannbørste og deo. Totalt sett er det sikkert samme mengder som andre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.