Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-10, 15:30   #81
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Jeg klarer ikke slutte å undre meg over den moren som ga oljemaling til barnehagen. Det er jo spesialavfall.

Gammel 13-06-10, 16:28   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg klarer ikke slutte å undre meg over den moren som ga oljemaling til barnehagen. Det er jo spesialavfall.

Og det har ingenting i barnehender å gjøre.

Gammel 13-06-10, 16:59   #83
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer mest på bruken av oljemaling i dette tilfellet, og hadde nok lagt mer vekt på den biten enn at dressen ble ødelagt ved evt. diskusjon om saken med barnehagen.

Gammel 13-06-10, 17:45   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

For noe tøys. Det er ingen som sier det i denne tråden. Så vidt jeg kan bedømme går det bare et skille mellom de som "klikker i vinkel" og blir "fly forbannet", og de som synes oljemalinglek var dumt og tankeløst, men ikke går av skaftet på grunn av dette.

Hvordan du ut fra det kan lese at folk er likegyldige til barnas påkledning i barnehagen er meg en gåte.

Og hvis dere har et så stort problem med barnas utetøy i barnehagen din burde du informere foreldrene - regner med at det er et ansvar som også ligger hos barnehagen.

Jeg tror at "fly forbannet" og "klikke i vinkel" bare er en måte å demonstrere hvor irritert man blir skriftlig. Det trenger ikke å bety at man hopper opp og ned og skjeller ut de ansatte. Jeg har hengt på forum noen år nå, og det er hvert fall mitt intrykk. Man uttrykker seg rett og slett forskjellig.

Jeg hadde også blitt irritert over noe sånt og hadde nok tatt det opp med de ansatte. Oljemaling har ingenting i en barnehage å gjøre.

Gammel 13-06-10, 20:17   #85
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ojojoj. Jeg hadde nok ikke klikket i vinkel, i alle fall ikke annet enn inni meg. Men det hadde føltes temmelig bittert at en dyr og god dress hadde blitt ødelagt. Oljemaling har da ingenting i en barnehage å gjøre! Idioti av både denne moren og barnehagen.

Gammel 13-06-10, 20:24   #86
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg ville absolutt tatt det opp med barnehagen, og sagt at jeg forventet at det ikke ble benyttet oljemaling, både fordi det er vanskelig å få bort ved søl men også fordi oljemaling kan inneholde mange gifter. Oljemaling er ikke et leketøy for småbarn.

Det kan da ikke være lov? Da jeg i min tid gikk tegning, form og farge fikk vi knapt lov til å fiksere kulltegninger på trappa, på grunn av at skolen ikke kunne stå ansvarlig for vår innånding av kjemikalier.

Ellers hadde jeg nok blitt kraftig irritert på grunn av dressen også. Slitasje og herping er to ulike ting, mener jeg. Jeg blir ikke irritert om klær går istykker grunnet heftig lek, men det der var unødvendig.

Gammel 14-06-10, 16:30   #87
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

For å holde dere litt oppdatert:

Jeg snakket med barnehagen i dag, hadde en rolig, fin samtale med styrer. Jeg ga beskjed om at jeg synes det var leit det som hadde hendt, både mtp. tøyet og malingen i seg selv. Styrer la seg helt flat på vegne av sine ansatte; hun var ikke selv i barnehagen den dagen, men det viser seg jo at de to voksne som skulle hatt tilsyn med ungene under maleepisoden og beskyttet tøyet ikke gjorde jobben sin, men lot ungene stå alene og male uten noen form for beskyttelse og tilsyn!!

Dessverre har jeg også fått bekreftet at det virkelig er oljebasert maling de har brukt; Nordsjö Ready - der det på boksen står spesifikt angående innånding etc. Inneholder bl.a petroleum.

Mammaen som kom med denne malingen har virkelig laget baluba da, pga. maling på regntøyet - hun har visst ikke nevnt med et ord at hun reagerer på malingen som er brukt, men jeg skjønner jo at hun holder kjeft ...hun bør jo i allefall vite hva hun sender med ungene i barnehagen, og uansett ikke bli sur etterpå hvis/når det kommer flekker på tøyet. Barnehagen burde definitivt IKKE ha latt ungene male med denne malingen, men tanken om å beskytte tøy var i allefall tilstede om ikke annet (sies det, gudene vet), selv om de ansvarlige ikke har gjort det de skulle.

Jeg nevnte at jeg jo synes det er kjipt med tøyet også, selv om malingen de har brukt absolutt er det værste, og styrer skjønte hvor jeg ville. Så nå har vi i første omgang blitt enige om at dressens egenskaper skal testes ut, og dersom den ikke holder tett etter at de har skrubbet den med ymse (ikke WS ifl. styrer da, men bl.a salmiakk og Zalo - vet ikke hvor bra det er for membranen heller jeg!?? ), så får vi ta det derfra.

Jeg er om ikke annet fornøyd med å få en real beklagelse, så får vi håpe at de virkelig har lært og ikke gjentar bruk av slik maling OG gjerne gjør et forsøk på å beskytte yttertøy etc. fra slikt som i allefall ikke jeg betrakter som normal, forventet slitasje. Styrer har i allefall kommet med alle de lovord hun kan. Nå slutter jo mine unger i denne barnehagen om fire uker, men for fremtiden - okke som!!

Sist redigert av Bomull : 14-06-10 kl 16:50.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:39   #88
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

http://www.nordsjo.no/upload/pdf/pro...6_15_28_47.pdf

Gammel 14-06-10, 16:58   #89
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salmiakk? Tror ikke det gjør underverker for noe som helst av tøy.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 17:10   #90
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

men det viser seg jo at de to voksne som skulle hatt tilsyn med ungene under maleepisoden og beskyttet tøyet ikke gjorde jobben sin, men lot ungene stå alene og male uten noen form for beskyttelse og tilsyn!!

Da tenker jeg ungene har hatt det veldig morsomt, og at mange kom hjem med ødelagte klær. Og så alle de kjemikaliene

Mammaen som kom med denne malingen har virkelig laget baluba da, pga. maling på regntøyet - hun har visst ikke nevnt med et ord at hun reagerer på malingen som er brukt, men jeg skjønner jo at hun holder kjeft ...

- kjenner jeg av og til skulle hatt litt av den egenskapen

Gammel 14-06-10, 20:53   #91
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Når vi vasker og behandler våre klær med tecmembran hjemme, er vi ytterst forsiktige.
Vi bruker særdeles skånsom såpe (sjelden vask) og aldri skyllemiddel en gang.
Nå står det jo aldri spesifisert i plaggene at det ikke skal brukes salmiakk eller zalo (obvious), men det står vel gjerne at de ikke skal vaskes med såpe som ineholder blekemiddel?
Jeg antar at både Zalo og salmiakk gjør det?
Uholdbart.

Gammel 13-02-12, 22:02   #92
Kaki
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Kaki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kaki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:18   #93
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Ramses ang ordvalg.

En ting er dressen. Det som virkelig hadde gjort meg irritert/ forbanna/ rasende etc er at ungene fikk bruke den typen maling.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:20   #94
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får håpe Absalone har kommet over denne ødelagte dressen nå .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:20   #95
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig med Ramses ang ordvalg.

En ting er dressen. Det som virkelig hadde gjort meg irritert/ forbanna/ rasende etc er at ungene fikk bruke den typen maling.

Gammel tråd.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:21   #96
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaki, her.

Var det en spesiell grunn til at du dro opp en tråd fra 2010?

Gammel 13-02-12, 22:22   #97
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det er jeg rimelig ferdig med ja, barnehagen også forresten, men det av helt andre årsaker!

Gammel 13-02-12, 22:24   #98
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Var det en spesiell grunn til at du dro opp en tråd fra 2010?

Det lurte jeg også på, spesielt med en så velfundert kommentar.

Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:25   #99
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jeg rimelig ferdig med ja, barnehagen også forresten, men det av helt andre årsaker!

Glad for at dette ikke var den bhg der barna går nå.

Gammel 13-02-12, 22:25   #100
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det lurte jeg også på, spesielt med en så velfundert kommentar.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.