|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg har fått omdefinert "sterk". Før ville jeg vært enig i "ta seg sammen, holde ut osv."-filosofien. Nå er jeg ikke det. Jeg tror de fleste bare kan klare til et visst punkt. Det er vanskelig å finne ordene, men min frykt for egen svakhet var på en måte min største svakhet i seg selv. Uten at jeg skal si at det som skjedde meg var ok, så kan jeg definitivt si at det å bli "tvunget" til det punktet da man ikke klarer å benytte "sterk"-strategien lenger var en opplevelse jeg har fått enormt mye utav. For ikke å snakke om hvor mye mindre krampeaktig den nye typen styrke er. Den er bare der, liksom. Jeg må ikke kjempe innbitt for å være sterk, jeg bare er det. Selv om jeg nok sett fra utsiden var mer sterk før.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Rockesøster
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?
Å ta ansvar for et personlig helvete selv betyr jo ikke nødvendigvis at man ikke ber om bistand? |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men når gamle erfaringer og greier gjør at man ikke greier? Når man prøver, prøver og prøver, og møter veggen gang på gang. Når man vil så gjerne, men ikke får det til, samme pokker hvor mye man vil.
|
|
|
|
#66 |
|
Rockesøster
|
Jo, for så vidt,- men om man da har vært ute en vinternatt før har man kanskje styrke nok til å fortsette letingen etter bistand, eller å hente frem sine egne overlevelsesstrategier som ligger inne i seg selv. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
weird
Jepp. I tillegg tror jeg det for noen også kan komme an på mengde.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#70 |
|
Shake it out!
|
Og jeg er ening med deg, m ^2. Jeg har aldri følt meg så sterk som jeg gjør nå. Jeg føler at motgang har gjort meg sterk. Veldig sterk. Men det avhenger jo garantert av hva motgangen er og hva man taper på å være svak. Og en haug med andre omstendigheter, som nettverk og i det hele tatt.
|
|
|
#71 |
|
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg får jevnlig høre "du er så sterk" "du er så flink" "det vises ikke på deg hvor mye du sliter"
|
|
|
|
#72 |
|
|
Men det er jo ikke gitt at - om man er sterk i stormen, uten å ha hatt sammenbruddet - at det dermed er noen konstruksjonsfeil? Det _må_ jo ikke være noen psykisk knekk involvert selv om man har fått seg noen reale smeller i livet? |
|
|
|
|
|
#73 |
|
weird
Det er vel heller ikke det jeg sier. Men det er forskjellige måter å være sterk på. "Ta seg sammen"-greia er ikke styrke nok i seg selv, tror jeg. Det må også være et fundament der, ellers tror jeg "ta seg sammen"-oppskriften blir ganske utmattende i lengden. Det er muligens her selvtillit vs. selvfølelse kommer inn?
|
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Det ble litt lite nyansert det jeg skrev i går, ser jeg. Jeg vil utdype litt. |
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg skjønner godt hva du mener, SF. Og tenker slettes ikke at du bagateliserer.
|
|
|
|
#77 |
|
Er frisk!
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Ja, jeg blir nok sterkere etter disse to årene. Og nei, jeg ville aldri gjort det frivillig for å bli sterkere. Det er det slett ikke verdt.
|
|
|
|
#78 |
|
...we have cookies
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?På en måte er det jo logisk - dauer du ikke av motgangen så blir du sterkere. På den andre siden så føler jeg det litt slik at jeg har lite styrke igjen til mer motgang. I løpet av årene har jeg motgangen gjort meg svakere - egentlig. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg tror at når man gang på gang møter motgang, så lærer man jo etterhvert måter å takle det på, fordi at man må. Og man finner etterhvert ut hva som funker og ikke funker. Og da blir man jo på en måte sterk, ettersom man vet hvordan ting kan gjøres?
|
|
|
|
#80 |
|
Skal rømme
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Vel, det beste er jo å ha det bra. Hva skal man med sterk hvis man har det bra liksom. Jeg tar bra fremfor sterk any day hvertfall.
|
![]() |
|
|