|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg er egentlig litt forbanna på at barndom kan øddelegge et helt voksenliv, for samme hva man gjør, så kommer man aldri høyt nok og bra nok opp, og må ta til takke med second best, fordi man faktisk ikke har mulighet, samme pokker hvor mye man VIL. Vilje er virkelig ikke nok alltid.
|
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?
Jepp, livet er urettferdig sånn. Men sånn er det jo med alt, man har de kortene man har uansett, noen er født dumme, noen har fått for lite kjærlighet, noen har blitt skadd i en ulykke, noen har blitt mobbet, noen har blitt bortskjemt, noen har utseende og penger, noen har elendig humor og noen er late.
|
|
|
#43 |
|
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Og når man får høre at man bør være takknemmelig for at man har møtt motgang, og dermed blitt sterkere så er det ganske provoserende.
|
|
|
|
#44 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp. Det er jo skitfrekt å si.
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Rockesøster
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg tenker at det faktisk er noe i det ordtaket, selv om det kanskje er klønete formulert. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg blir bare sur fordi jeg har det kjipt, og så kommer det ordtaket rekende og får meg til å føle meg som en taper fordi jeg ikke ble sterk.
|
|
|
#48 |
|
Mother of Dragons
|
Det spørs jo hva man mener med sterk det da. Jeg synes jo du er det, fordi selv i superkjipe perioder så tenker du masse lure ting, du er fortsatt empatisk overfor andre, og du har til og med humoren intakt. Jeg synes du er en seiging.
|
|
|
#50 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Humor må man ha, ellers blir man avlivet. Det er som med hester og brukne bein. Brekker du humoren så er det over.
|
|
|
#51 |
|
kamerat
|
Dette er jo noe som burde være bedre kjent.
|
|
|
#53 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Det finnes defintivt motgang som bare svekker deg, og gjør deg mer sårbar og utsatt. Det kan gjøre deg klokere, men det trenger ikke alltid være styrkende.
|
|
|
|
#54 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det er nå så. Det gjør ingen når de er midt oppe i en kjip periode. Men jeg synes du er flink til å beholde "kjernepersonligheten" din altså.
|
|
|
#55 |
|
Tøff
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg har lært noen viktige lekser i motgang, og de leksene har gjort livet mitt uendelig mye bedre.
|
|
|
#56 |
|
|
Tatt ut av sin sammenheng, men her er jeg faktisk uenig med deg. Jeg tenker at man fint kan føle seg sterk når man er inne i en kjip periode, altså en periode med mye omgang. Det kommer vel veldig an på hva den kjipe perioden beror seg på, også. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Leser
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Min teori er at man blir sterkere av motgang som man greier å håndtere. Motgang som man egentlig ikke finner en tilfredstillende løsning på svekker en bare. Samme gjelder for empati også. Uheldige opplevelser for en selv, hvor man greier å tilgi seg selv gjør at man blir bedre rustet til å tilgi andre mennesker og føle empati med dem. Uheldig opplevelser for en selv, hvor man ikke greier å tilgi seg selv, gjør en veldig fordømmende for andre som gjør verre ting.
For min personlige del er det ikke tvil om jeg "oppsøker" mye av det som oppleves som problematisk for meg (jeg liker å tenke på det som at jeg ubevisst søker en løsning - en annen forklaring kan jo være at jeg er max tett i pappen, men den liker jeg litt dårligere.
|
|
|
#58 |
|
Pauset
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg har tenkt det samme mange ganger, at en gang må det komme dit at jeg ikke klarer reise meg. Men so far so good. Men har merket den siste tiden at jeg er mer sliten og det er jo ikke bare bra. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg vet ikke. Føler at jeg har sett mer enn min share av motgang de siste årene, og føler meg ikke sterkere. Litt matt og resignert, og alltid kampklar, fordi man vet at man ikke kan senke skuldrene, for da kommer et nytt slag. Samtidig så joda, jeg er sterkere, litt mer hardhudet, mer selvstendig og jeg har i hvert fall lært at det ofte kan virke uoverkommelig, men man kommer seg til neste bakketopp likevel. Egentlig vil jeg ikke bli sterkere nå, jeg vil ha en lang god periode så jeg får ristet litt løs på skuldrene, bli litt mindre bitter og mistenksom og få tilbake troen på at noe godt i livet kommer rekende på en fjøl, man MÅ ikke kjempe for alt. Jeg mener i hvert fall å huske at det var sånn, en gang.
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: What doesn't kill you makes you stronger?Jeg er ikke enig i at man ikke har et valg om å klare seg som voksen. Eller, om man er syk så er jeg enig. Men er man ellers frisk så mener jeg de fleste vil vinne seg på å velge å ta ansvar for egne personlige helveter selv. Da kan man nemlig gjøre noe med dem og få det bedre. |
|
![]() |
|
|