Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivådelt opplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 14:08   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

I kommunen jeg bor i, er det uttalt fra skolesjefen at jobben vår som lærere er å heve dem som er svake og evt middels. Ikke et ord om de flinke.

Jeg synes det er synd, og jeg prøver så godt jeg kan å gjøre noe også for de flinke. Men det er faktisk et kapasitetsproblem. De får ofte andre oppgaver på skolen, og av og til klarer jeg å tilpasse leksene - men de får lite ekstra UNDERVISNING. Det nytter liksom ikke å la de 25 andre sitte for seg selv mens jeg underviser de flinke. Blant de 25 er det alltid noen som er svake på skolen/har en diagnose/har lopper i blod og som trenger mer eller mindre konstant oppfølging for å ikke skape uro for hele klassen. Derfor blir det mye selvstudium på de flinkeste. Som mamma sørger jeg derfor for å "undervise" sønnen min hjemme siden han er på et skyhøyt nivå i matematikk i forhold til klassen sin. Jeg klarer ikke å få meg til å forvente at læreren hans med 30 elever i klassen skal klare å ta seg av den biten.

I fremtiden blir vi kanskje flere lærere????

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.