Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivådelt opplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 13:44   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Visstnok er den typisk for "feminiseringen" av skolen. Metoden tar utgangspunkt og er basert på at elever har en god dose med egenskaper som visstnok er typisk for jenter. Masse tålmodighet, ro, evne til å arbeide selvstending fra tidlig alder osv er alle forutsentinger for at du lærer siden du må gjøre så mye av det på egenhånd.

Jeg syns ikke det er slik. Jeg syns derimot at den tar godt hensyn til at barn nettopp ikke innhar mye ro og konsetrasjon, i og med at de kun er 12 minutter på hver stasjon.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hun fikk da 'vanskelig' bok - dvs 15 ord på hver side i stedet for tre. Dette SKULLE hun drive på med et kvarter hver eneste dag, en bitteliten bok. Jeg boikottet dette, sa at hun kunne lese gjennom det, og så leste vi et kvarter heller i andre bøker.

Jeg ser flere nevne dette, og det syns jeg er så rart. Vi har heller aldri lest i boka i 15 minutter, vi har lest igjennom, og deretter har vi jobbet med det de ulike bøkene har hatt fokus på, det være seg doble konsonanter, beskrivende ord, spørreord, dramaturgi, tema og en hel masse annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.