Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 13:05   #61
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

6 cm hæl til 10-åring? Som går pent og ikke vakler? Høres usannsynlig ut. Jeg skjønner heller ikke "ikke så farlig" argumentet. Overtråkk og knekte ankler er da ikke så stor stas?

Min 10. klassing bruker pensko med høye hæler, men verken hun eller venninnene beholder de på særlig lenge om gangen i bursdager.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:35   #62
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vår eldste datter begynte med litt hæl på skoene da hun var 13 år gammel. (Da kun på finsko.)
Vår yngste på 8 har aldri spurt etter hæl på sko, og det er mange år før hun får lov til å bruke det.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 19:21   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det vanskelig å argumentere mot høye hæler på vanlige sko til barn i vekst? Jeg har selv føtter som er preget av å ha fått gått litt i overkant mye på tærne (noen burde gitt meg sko da jeg var liten), og det hadde vært en fordel for meg med mindre belastning på forfoten i barndommen for å si det sånn. Foten formes etter bruk så lenge den er i vekst, så høyhælte sko (eller trange sko eller i det hele tatt hemmende sko) til føtter i vekst hadde ikke kommet på tale her. Pensko blir jo annerledes så lenge det ikke er så høye hæler at man sliter med balansen.

Gammel 30-01-12, 19:25   #64
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Størsta har pensko med litt hæl, men det er fordi det er vanskelig å finne pensko i str. 38 uten...

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 20:06   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er det vanskelig å argumentere mot høye hæler på vanlige sko til barn i vekst? Jeg har selv føtter som er preget av å ha fått gått litt i overkant mye på tærne (noen burde gitt meg sko da jeg var liten), og det hadde vært en fordel for meg med mindre belastning på forfoten i barndommen for å si det sånn. Foten formes etter bruk så lenge den er i vekst, så høyhælte sko (eller trange sko eller i det hele tatt hemmende sko) til føtter i vekst hadde ikke kommet på tale her. Pensko blir jo annerledes så lenge det ikke er så høye hæler at man sliter med balansen.

Ikke vanskelig i det hele tatt, synes jeg. Det er bare å si nei, så lenge hun ikke har egne midler å handle sko for. Det verste hun kan gjøre er å bli sur og kranglete, og det klarer jeg saktens å stå i mot.

(Akkurat sko har vi ikke de helt store diskusjonene om ennå, men hull i ørene kommer vitterlig i samme kategori. Bare for å ta et tilfeldig valgt eksempel, liksom.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 12:50   #66
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan måler dere egentlig høyden på helene på skoene?
Jeg måler bakerst. Altså fra bunnen og opp bakerst. Da blir mellomstes pensko målt til å ha seks cm heler.

Selv minstesnuppen her på 6,5 har pensko med heler. Jeg regnet ikke med dem engang siden de ikke er høye i det hele tatt. Men når jeg måler nå, er de tre cm de også.

Mellomste på 11 går veldig stødig på sine på seks cm. Men hun har også hatt litt heler på penskoene sine siden hun var rundt seks kanskje. De bruker pensko i selskaper, bursdager og liknende. Ellers har de flate vintersko og brukssko. Kun pensko med heler. Og for å være ærlig synes jeg det er greit at en på 11 kan gå stødig med litt heler på skoene.

Jeg arrangerte skoleball for 7. klasse (eldstemanns klasse) i går og det var stor forskjell på jentene. Noen hadde flate sko, de fleste med heler i forskjellig høyde. Dette er jenter på 12 år. Noen stolpret rundt med heler på skoene og var tydelig ikke vant til pensko med hel. Mens andre gikk på dem stødig.

Jeg ser overhodet ikke problemet med at jentene mine lærer seg til å gå pent med hel på skoene.
Men det er mulig jeg måler høyden annerledes enn andre her siden det virket som mange reagerte på at skoene hadde hel på seks cm.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:22   #67
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke latt niåringen få. Egentlig bare fordi jeg ikke synes det er så fint på det jeg fortsatt regner som barn. Jeg kan sikkert strekke meg til å kjøpe pensko med litt hæl om det skulle være et ønske, men på støvletter blir det ikke på noen år.

Gammel 04-02-12, 13:35   #68
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Eldste er 12, og bruker 40 i sko, men hæl er fortsatt ikke aktuellt.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:02   #69
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 6 cm høye hæler er høyt på meg!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:06   #70
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten: jeg måler hælen bak på utsiden, altså fra gulvet og opp til der hælen møter sålen. Det høres ut som vi måler på samme vis.

Gammel 04-02-12, 14:07   #71
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes 6 cm høye hæler er høyt på meg!

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:09   #72
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 11-åring med str 36 kom hjem fra H&M og hadde kjøpt sko på salg i str 38, dvs for store. Sandaler med snørebånd og stilletthæl på 7 cm. Hun ser ut som en fyllesjuk klovn som har tisset på seg når hun går med dem, men det er visst intet hinder, for hun er rasende på meg fordi hun ikke får gå med dem i familiebursdager og sånt. Over my dead body.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:12   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Miss Norway: du påfører henne nok dype traumer med det. Snakk om kjip mor. Ikke stiletthæler, du. :tsktsk:

Gammel 05-02-12, 22:15   #74
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Charming, ikke sant?
I London er det helt tragisk å se hvordan dette har utviklet seg. Var nesten ikke å se for bare ti år siden og nå lages det høye heler på alle typer sko fra str 32.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg katie_holmes_defends_suris_high_heel_shoes.jpg (35,6 KB, 19 visninger)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:25   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dere, dere, dere, jeg klarer altså ikke dy meg lenger: Det heter HÆL, HÆLEN, HÆLER.

Heler er det som forhåpentligvis skjer etter at ungen har vrikket foten i de høye HÆLENE sine …

Gammel 05-02-12, 22:29   #76
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Det skurrer jo noe voldsomt når en skriver heler også. Unger med høye hæler asså.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.