|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?6 cm hæl til 10-åring? Som går pent og ikke vakler? Høres usannsynlig ut. Jeg skjønner heller ikke "ikke så farlig" argumentet. Overtråkk og knekte ankler er da ikke så stor stas? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Vår eldste datter begynte med litt hæl på skoene da hun var 13 år gammel. (Da kun på finsko.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
maler
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Men er det vanskelig å argumentere mot høye hæler på vanlige sko til barn i vekst? Jeg har selv føtter som er preget av å ha fått gått litt i overkant mye på tærne (noen burde gitt meg sko da jeg var liten), og det hadde vært en fordel for meg med mindre belastning på forfoten i barndommen for å si det sånn. Foten formes etter bruk så lenge den er i vekst, så høyhælte sko (eller trange sko eller i det hele tatt hemmende sko) til føtter i vekst hadde ikke kommet på tale her. Pensko blir jo annerledes så lenge det ikke er så høye hæler at man sliter med balansen.
![]() |
#64 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Størsta har pensko med litt hæl, men det er fordi det er vanskelig å finne pensko i str. 38 uten...
![]() |
#65 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?
Ikke vanskelig i det hele tatt, synes jeg. Det er bare å si nei, så lenge hun ikke har egne midler å handle sko for. Det verste hun kan gjøre er å bli sur og kranglete, og det klarer jeg saktens å stå i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
lykkelig
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Hvordan måler dere egentlig høyden på helene på skoene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Jeg har ikke latt niåringen få. Egentlig bare fordi jeg ikke synes det er så fint på det jeg fortsatt regner som barn. Jeg kan sikkert strekke meg til å kjøpe pensko med litt hæl om det skulle være et ønske, men på støvletter blir det ikke på noen år.
![]() |
#68 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Eldste er 12, og bruker 40 i sko, men hæl er fortsatt ikke aktuellt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Min 11-åring med str 36 kom hjem fra H&M og hadde kjøpt sko på salg i str 38, dvs for store. Sandaler med snørebånd og stilletthæl på 7 cm.
![]() |
![]() |
#74 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Charming, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Dere, dere, dere, jeg klarer altså ikke dy meg lenger: Det heter HÆL, HÆLEN, HÆLER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Det skurrer jo noe voldsomt når en skriver heler også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|