Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 19:21   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?

Men er det vanskelig å argumentere mot høye hæler på vanlige sko til barn i vekst? Jeg har selv føtter som er preget av å ha fått gått litt i overkant mye på tærne (noen burde gitt meg sko da jeg var liten), og det hadde vært en fordel for meg med mindre belastning på forfoten i barndommen for å si det sånn. Foten formes etter bruk så lenge den er i vekst, så høyhælte sko (eller trange sko eller i det hele tatt hemmende sko) til føtter i vekst hadde ikke kommet på tale her. Pensko blir jo annerledes så lenge det ikke er så høye hæler at man sliter med balansen.

Gammel 30-01-12, 20:06   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er det vanskelig å argumentere mot høye hæler på vanlige sko til barn i vekst? Jeg har selv føtter som er preget av å ha fått gått litt i overkant mye på tærne (noen burde gitt meg sko da jeg var liten), og det hadde vært en fordel for meg med mindre belastning på forfoten i barndommen for å si det sånn. Foten formes etter bruk så lenge den er i vekst, så høyhælte sko (eller trange sko eller i det hele tatt hemmende sko) til føtter i vekst hadde ikke kommet på tale her. Pensko blir jo annerledes så lenge det ikke er så høye hæler at man sliter med balansen.

Ikke vanskelig i det hele tatt, synes jeg. Det er bare å si nei, så lenge hun ikke har egne midler å handle sko for. Det verste hun kan gjøre er å bli sur og kranglete, og det klarer jeg saktens å stå i mot.

(Akkurat sko har vi ikke de helt store diskusjonene om ennå, men hull i ørene kommer vitterlig i samme kategori. Bare for å ta et tilfeldig valgt eksempel, liksom.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 12:50   #3
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan måler dere egentlig høyden på helene på skoene?
Jeg måler bakerst. Altså fra bunnen og opp bakerst. Da blir mellomstes pensko målt til å ha seks cm heler.

Selv minstesnuppen her på 6,5 har pensko med heler. Jeg regnet ikke med dem engang siden de ikke er høye i det hele tatt. Men når jeg måler nå, er de tre cm de også.

Mellomste på 11 går veldig stødig på sine på seks cm. Men hun har også hatt litt heler på penskoene sine siden hun var rundt seks kanskje. De bruker pensko i selskaper, bursdager og liknende. Ellers har de flate vintersko og brukssko. Kun pensko med heler. Og for å være ærlig synes jeg det er greit at en på 11 kan gå stødig med litt heler på skoene.

Jeg arrangerte skoleball for 7. klasse (eldstemanns klasse) i går og det var stor forskjell på jentene. Noen hadde flate sko, de fleste med heler i forskjellig høyde. Dette er jenter på 12 år. Noen stolpret rundt med heler på skoene og var tydelig ikke vant til pensko med hel. Mens andre gikk på dem stødig.

Jeg ser overhodet ikke problemet med at jentene mine lærer seg til å gå pent med hel på skoene.
Men det er mulig jeg måler høyden annerledes enn andre her siden det virket som mange reagerte på at skoene hadde hel på seks cm.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.