Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dansk studie: ett glass kan skade fosteret. Fraråder alkoholinntak også under prøving

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 14:02   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dansk studie: ett glass kan skade fosteret. Fraråder alkoholinntak også under prø

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du bare drikker fire ganger i året, så er det jo ikke vanskelig å skjønne at det er lett å avstå. Jeg drikker vin hver uke, for min del, og synes det er en naturlig del av et hvert godt måltid. Jeg hadde syntes det var kjipt å måtte avstå fra alkohol i flere år fordi det tok lang tid å bli gravid. (Litt sånn add insult to injury egentlig: ikke bare er det kjipt å bruke lang tid på å bli gravid, men man må avstå fra vin i tillegg.)

Ja, det er jo det jeg mener - det er vanskelig å forstå for meg, på grunn av mitt utgangspunkt. Men det er jo allikevel mange ting jeg liker veldig godt, men som jeg ikke kan benytte meg av hver dag, eller hver uke. Sjokolade for eksempel. Jeg vil aller helst spise det hver eneste dag, men det kan jeg rett og slett ikke. Og igjen, man må ikke avstå fra vin i det hele tatt, kun fra eggløsning frem til menstruasjon. Så det er ca 2 uker hver måned man ikke kan drikke vin til en bedre middag. Jeg greier ikke heelt å opparbeide kjempesympati for å måtte være såpass avholdende altså. Og jeg har altså hatt perioder i livet mitt hvor jeg har drukket adskillig mer vin og øl enn nå. Jeg skjønner ikke helt at det skal være vanskeligere å avstå fra alkohol enn andre ting man må avstå fra i livet.

Men jeg har enorm forståelse og sympati for at det er ekstremt krevende å være prøvere over en lang periode.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.