Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøpe campingvogn

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 22:07   #15
Mamma til 4
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Mamma til 4 har et hav av muligheter foran seg
Blunk

Sv: Kjøpe campingvogn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De reglene er veldig innviklet og mange skjønner ikke de med vekt. Totalvekta på bilen (som står i vognkortet) og totalvekta på vogna kan ikke overstige 3500kg. På vår bil kan vi ikke trekke tyngre vogn enn 850kg lovlig på B-sertifikat, så mannen måtte ta BE-sertifikat uansett hvordan vogn vi skulle ha å dra på. Nå hadde han C1 fra før og trengte bare 2 kjøretimer og oppkjøring. Det er veldig mange som misforstår de reglene om hva som faktisk er lovlig. Så det vesentlige her er totalvekta på bilen deres i vognkortet. De siste 2-3 sommerene har det blitt mye mere kontroller på vogner som kjører langs veien.

Ja, og det er jo egentlig bra at de har kontroller... Vogn og bil blir ikke mer enn 3500 kg, men satser på å finne ei lettere vogn, max 1400, helst 1300. Så kan vi bruke begge bilene, og ha litt ekstra stasj i med den største bilen uten å bli stressa.

Må sjekke reglene rundt sertifikater, har egnetlig lyst og oppgradere litt til minibuss m.m. Så kan jeg angre på at jeg ikke sørget for stempel, slik at jeg kunne kjøre på tyngre last (sånn som i gamle dager)

Er jammen sant at "latskap er en last".

Mamma til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
campingvogn, hvilket merke, økonomisk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.