Sv: Kjøpe campingvogn
Opprinnelig lagt inn av Mamma til 4, her.
Mannen min sa blien hadde lov å trekke 1500-1600, det er en Opel Zafira- en fanzy gammel m automatgir og mange hester, men frister egentlig med ei lettere vogn... så den andre bilen også kan brukes. Så her er det å veie for og imot, SUKK!
Importere selv er helt klart et alternativ HVIS det er en god del penger å spare. Og det er jeg usikker på i denne prisklassen...
Vognbredden sier mange bør være 230 hvis man skal kjøre rundt, men jeg lurer på om det går ut over str på køyene. Ikke tøft å måtte bytte vogn pga det.
Men, tror det blir kult enten vi velger A, B eller C. Hadde B'ern veid 1300 hadde det jo vært KONGE!
De reglene er veldig innviklet og mange skjønner ikke de med vekt. Totalvekta på bilen (som står i vognkortet) og totalvekta på vogna kan ikke overstige 3500kg. På vår bil kan vi ikke trekke tyngre vogn enn 850kg lovlig på B-sertifikat, så mannen måtte ta BE-sertifikat uansett hvordan vogn vi skulle ha å dra på. Nå hadde han C1 fra før og trengte bare 2 kjøretimer og oppkjøring. Det er veldig mange som misforstår de reglene om hva som faktisk er lovlig. Så det vesentlige her er totalvekta på bilen deres i vognkortet. De siste 2-3 sommerene har det blitt mye mere kontroller på vogner som kjører langs veien.
|